Ford S-max - najbolj avtomobilski enoprostorec v drugi izvedbi

Fine spremembe so bolj izrazite v notranjosti kot v zunanji pojavi.

Objavljeno
29. maj 2015 15.40
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih

Pri Fordu so ga zasnovali 2006., leto pozneje je ideja dobila potrditev: S-max, drugačen, manj kombijevski enoprostorec, je takrat postal evropski avto leta. Zdaj prihaja njegova druga generacija, ki zunaj povzema oblikovne poteze, s katerimi je zaslovel in prepričal več kot 400.000 kupcev.

A novosti je vseeno dovolj, da dvomov ni: S-max spet napada trg, ki se je v zadnjih letih precej zmanjšal. Kupcev velikih enoprostorcev se res ne tare več, a pri Fordu verjamejo, da jih bodo znova prepričali predvsem v treh točkah: z večjo prilagodljivostjo, pametno uporabljeno sodobno tehnologijo in predvsem z vozno dinamiko. S-max ima odslej značilen Fordov obraz z režečo masko hladilnika, vidno ožjimi žarometi (tudi v diod­ni tehniki), za prestižnejši videz so malo zožili stranske šipe (a ne toliko kot Renault pri espaceu), zadek je odsekan za odtenek manj položno, na njem je ostala velika šipa, luči so diodne v obliki bumeranga. Na strehi so lahko vzdolžni nosilci za prtljažnike.

Več sprememb je v notranjosti. Armaturna plošča se še vedno bogato razteza pod vetrobranskim steklom, plastika je boljša kot v prvi generaciji, a je je kar preveč. So pa izboljšali odlagalne površine, v katerih je nedrsna podlaga, predal med sprednjima sedežema je dobesedno ogromen (a ima plitkejšo poličko na vrhu), marsikdo se bo razveselil prečiščene, više postavljene sredinske konzole, kjer kraljuje 20,3-centimetrski zaslon na dotik (in občutljiv na prstne odtise), ki je nadomestil goro takšnih in drugačnih tipk infozabavnega sistema. No, tipk je enako veliko ali še več kot prej na volanskem obroču, z njimi pa je mogoče uprav­ljati informacije, ki se izpisujejo med klasičnimi merilniki – ali pa jih skriti in uživati v skoraj že pozabljenem pogledu. Mimogrede: tudi novi S-max ne zna besedice slovensko, ima pa, enako kot vsi sodobni fordi, možnost upravljanja z glasom.

V S-maxu se lahko vozi do sedem potnikov, zadnja sedeža sta bolj preprosto dostopna, saj je v drugi vrsti oba bočna mogoče bolj odmakniti. Kljub temu obilja prostora za sedenje v tretji vrsti ni, jasno je, da ga zmanjka tudi za prtljago. V drugi vrsti so vsi trije sedeži enakovredno veliki, vzdolžno pomični in z možnostjo nastavitve nagiba naslona, nastavke isofix boste vseeno našli le na bočnih. Vseh pet sedežev je mogoče zložiti iz prtljažnika s pritiskom na gumb – postaviti pa jih morate še vedno ročno. Ko so položeni, lahko naložite za več kot 2000 litrov prtljage – 2200 litrov, če se odločite za petsedežno različico. V osnovi meri prtljažni prostor 700 litrov.

Novo generacijo S-maxa lahko poganja šest motorjev. Bencinska z oznako ecoboost imata prostornino 1,5 in dva litra, prvi se ponaša z močjo 117 kW, drugi, ki je naprodaj le s samodejnim menjalnikom, pa 176 kW. Poleg tega so na voljo še štirje dvolitrski dizelski motorji z močjo 88, 110, 132 in 154 kW (zadnji z dvojnim turbinskim polnilnikom); izvedbi s 110 in 132 kW lahko kombinirate s štirikolesnim pogonom.

Pri S-maxu je zdaj na voljo kopica sodobne tehnike za udobnejšo vožnjo (hlajenje ali gretje sedežev, gretje volanskega obroča, samodejno parkiranje, kamera zadaj in širokokotna spredaj ...), a tudi za varnejšo vožnjo (radarski tempomat, omejevalnik hitrosti s samodejnim prilagajanjem glede na prometne znake, samodejno zaviranje v sili, tako pri veliki hitrosti kot v mestu, sistem, ki samodejno zasenči dolge luči ...), naročiti je mogoče prilagod­ljivo podvozje, a tudi prilagodljivo krmiljenje z elektromotorjem, vgrajenim pod volanski obroč.

S-maxovo obnašanje na cesti je vse prej kot kombijevsko, res se opazi, da so uporabili podvozje forda mondea, kar zagotavlja ustrezno agilnost in dobro odzivnost. Med vožnjo je sicer težko spregledati velikost avtomobila (4,8 metra dolžine, 1,9 metra širine) in njegovo golo težo (med 1650 in 1800 kg). Pri Fordu sicer govorijo o precejšnjem prihranku pri porabi goriva v primerjavi s prejšnjo generacijo, a med prvimi vožnjami z močnejšim bencinskim motorjem tega nismo mogli potrditi, saj se povprečje ni spustilo pod 10 l/100 km.

V Slovenijo prihaja S-max sredi jeseni, morda pa ga bo mogoče naročiti že kaj prej, saj zalog sedanjega modela skoraj ni več.