Frankfurt (2.): od audija sport quattro do kie niro

Na avtomobilskem salonu v nemškem finančnem središču je letos na ogled tudi veliko študij, ki morda merijo le utrip javnosti, morda pa so to že avtomobili, ki se kmalu pojavijo na cestah.

Objavljeno
11. september 2013 16.29
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Poslanstvo študijskih avtomobilov je mnogotero, lahko gre za vaje v slogu, morda je njihov cilj v iskanju odziva javnosti ali pač rahlo oziroma že bolj konkretno razkrivanje avtomobilov, ki se bodo v proizvodni izvedbi pripeljali v kratkem.

Tudi na tokratni avtomobilski razstavi v Frankfurtu je konceptnih izdelkov veliko in prav tako so prikazani z različnimi nameni. Kar nekaj jih je usmerjenih v raziskovanje, iskanje bodočega sloga ali njegovih posameznih elementov. Takšna sta npr. opel monza ali volvo coupe concept, ki s svojimi potezami morda kažeta smer, kako bodo v prihodnje izgledali modeli Volva in Opla. O konkretnem uresničitvi prav razstavljenih študij za zdaj resnih napovedi ni, pa čeprav je bil Volvo že znan po večjih kupejih, Oplova monza pa je bil tudi nekoč priljubljen športni model s pogonom na zadnji kolesni par.

Za raziskovanje bodočega sloga sta morda pripravljeni tudi študiji audi sport quattro (in verjetno tudi nanuk quattro concept),  menda pa možnost, da bi Audi svoj nekdanji model v novodobni izvedbi pripravil za proizvodnjo ni povsem izključena. Kia niro pa je npr. študija, ki raziskuje ali pač namiguje, kako bo izgledal kakšen od bodočih manjših avtomobilov (morda mali SUV) v Evropi hitro rastoče korejske znamke.

Nekatere študije so bile v Frankfurtu že zelo realistične, verjetno proizvodni avtomobili, ki bodo na ceste pripeljali v letu ali dveh. Poročali smo že o konceptu S-max, ki zvesto napoveduje novega velika Fordovega enoprostorca, tudi o Renaultovi študiji initiale paris kot napovedi končno novega modela renault espace, ki se na ceste pripelje prihodnje leto.

Ogromno pozornosti je v Frankfurtu požel mercedes-benz S coupe, torej kupejevska izvedenka novega največjega in najboljšega mercedesa, ki mu obliko veliki meri narekuje Robert Lešnik. Avtomobil je bil še koncept, a se je zdelo, da bi lahko takšnega doživeli tudi v proizvodni obliki.

Po svoje drugačen tip koncepta je npr. subaru WRX v značilni živi modri barvi, ki namiguje, da bi znamka na trg lahko vrnil nekdaj tako slavno športno izvedenko svojega modela srednjega razreda; podobno bi si lahko mislili o konceptu peugeot 308 R, ki odpira možnost, da bi se tudi avtomobil v znamenju leva hotel kosati s t. i vročimi evropskimi kombilimuzinami.

Tako kot pri dokončanih novostih, tudi pri študijah ne gre brez športnih terencev. Teh je v Frankuftu v bistvu ogromno. Lexus tiplje teren za manjšega SUV-a s študijo LF-NX. Menda bolj realna napoved novega avtomobila podobne velikosti je infiniti Q30 concept, ki bo nastajal v Evropi in bo morda to prestižno Nissanovo ime le začel bolj uveljavljati na starem kontinentu.

O manjšem športnem terencu s študijo  iV-4 razmišlja še ena japonska družba, torej Suzuki, ki je v Evropi že šibko prisotna. Ne bi si mislili, da se bo to kdaj zgodilo, a tudi znamka kot je britanski Jaguar ne more brez razmišljanja o suvih: njihov koncept, ki napoveduje vstop v ta del trga, je jaguar C-X17.

Bolj kot slednji se je zdel zanimiv citroën cactus, ki se kot mali športni terenec v proizvodnji menda znajde leta 2014. Za konec pa še en orjaški SUV: chang'an CS95 je oznaka študije modela kitajske znamke, ki se je tokrat predstavljala v Frankurtu; kdaj, če sploh, se pojavi v tem delu sveta, pa je težko reči.