Frankfurt 2013 (1.): veliko novosti, a brez revolucije

Na letošnjem avtomobilskem salonu imajo glavno vlogo nemški proizvajalci, ki se bolj kot doslej zavzemajo za električni pogon.

Objavljeno
10. september 2013 14.21
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Avtomobilska razstava v Frankfurtu (IAA) je zelo verjetno največja tovrstna prireditev na svetu, na kateri nikoli ni manjkalo novosti in tudi letos je tako. Morda tokrat ni razstavljenih toliko avtomobilov, ki so odločilnega pomena za posamezne proizvajalce, vendarle pa je med približno 100 novostmi vseeno dovolj takšnih, ki bodo zanimive za  t.i. množične kupce, kot onih za tiste z najbolj globokimi denarnicam. Kar nekaj je tudi izdelkov z novo pogonsko tehniko, kjer predvsem močni nemški proizvajalci vendarle bolj kot doslej stavijo tudi avtomobile na električni pogon.

Tako je koncern Volkswagen prikazal dva serijska modela, ki ju žene električna energija; gre za modela VW e-golf in VW e-up!. Prvi mož skupine Volkswagen Martin Winterkorn je ob tem zatrdil, da so na ta del trga vstopili pravočasno, da želijo biti do leta 2018 prvi tudi na področju avtomobilov z električnim pogonom in da so za proizvodnjo izdelkov s tem pogonom doslej usposobili 70 tisoč ljudi.

Tudi bavarski BMW širši javnosti prikazuje serijski električni mestni model BMW i3, skupaj z njim pa premierno še prozvodno različico športnega BMW i8.
Mimo teh, recimo jih alternativih novosti, je večina frankfurtske razstave v znamenju "običajnega posla"; na ogled je veliko povsem novih modelov s konvencionalim pogonom, pa še veliko več dodatnih karoserijskih različic že znanih avtomobilov.

Med bolj množičnimi novostmi izstopata peugeot 308 ter mazda3, avtomobila nižjega srednjega razreda, v katerem je konkurenca izjemna, med manjše popolnoma nove modela sodita kia soul, pa hyundai i10. Kot rečeno, je veliko dodanih karoserijskih izvedenk že znanih modelov, npr. kombilimuzinska škoda rapid spaceback, karavanska honda civic tourer, pa v smeri terenskosti pripravljena opel insignia country tourer.  Citroën je še skoraj novega C4 picassa priikazal še v podaljšani izvedbi s pristavkom grand. BMW je nekdanjo kupejevsko izvedenko serije 3 tokrat pripravil kot popolnoma samostojen model z imenom BMW serije 4.

Prav tako karavanski je seat leon ST, nekdanji golf plus se v novi izvedbi imenuje volkswagen golf sportsvan, Italijanska sedemsedežna enoprostorska izvedba sliši na ime fiat 500 L living, zelo verno ja sicer še š študijo napovedan novi Fordov S-max. Smartov koncept fourjoy je zanimiv zato, ker nakazuje poteze bodočega štirisedežnega smarta, ki bo tehnični dvojec naslednega twinga in bo nastajal v novomeškem Revozu.

Moda športnih terencev niti približno ni minila. Verjetno največja novost je manjši SUV mercedes-benz GLA, BMW predstavlja popolnoma novo generacijo večjega X5, ki je pri njih nekoč predstavljal začetek tega tipa avtomobilov prav tako je tu povsem novi rod modela nissan X-trail , še kar nekaj pa je konceptov, ki namigujejo, da bodo v ta del trga vstopile še nakatere prestižne znamke (Infiniti, Jaguar, Lexus).

Tu smo že med dražjimi izdelki, kjer je nekaj sveže ponudbe; italijansko čast brani maserati ghibli, kot doslej najmanjša limuzina te znamke; še manjši audi A3 je zdaj lahko tudi kabriolet. V svet za industrijo donosnih premijskih avtomobilov bi radi po vzoru Citroëna in njegove linije DS še drugi tekmeci; Ford je v ta namen pripravil študijo mondeo vignale, Renault pa je nakazal izgled dolgo pričakovanega bolj luksuznega enoprostorca espace, in sicer s študijo renault initiale paris.

Kot vselej ne manjka niti nekaterih ekskluzivnih športnih avtomobilov, kot je npr. za proizvodnjo dokončani hibridni superšportni porsche 918 spyder. Italijanski zmogljivi tekmec je tu ferrari 458 speciale.Na razstavi je tudi letos prisotno slovensko podjetje Akrapovič z izpušnimi sistemi za različne izvedbe  športnih avtomobilov, npr. za izvebo modela aston martin vantage v tekmovanju Worlde Endurance Championship.