GT za povečanje samozavesti

Prihajata prenovljeni procee'd in nova športna procee'd in cee'd GT.

Objavljeno
13. september 2013 16.52
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

V časih, ki jih živimo, se sliši skoraj neverjetno: gre jim dobro, celo zelo dobro, pa ne le v takšni ali drugačni Evropi, ampak tudi pri nas. Zgodba o uspehu, prava in resnična, ne tista slovenska. Kia se ji reče.


Južnokorejska avtomobilska hiša, v lasti prav tako južnokorejskega koncerna Hyundai, zadnja leta dokazuje izjemno poslovno uspešnost in vitalnost. Morda je veter v jadra še najbolj zajela tedaj, ko se ji je pridružil nemški oblikovalec Peter Schreyer, nekoč pri VW in Audiju.

Očitno je bistveno pripomogel k poslovnemu vzponu tovarne, ki je recimo lani na evropskem trgu prodala približno 340 tisoč avtomobilov, letos jih načrtuje vsaj 420 tisoč. In uspešna je tudi na slovenskem trgu, ki se, kot je bolj ali manj znano, upogiba pod težo krize: letos računajo na prodajo približno tri tisoč avtomobilov.

K temu je in bo veliko, morda celo največ, pripomogel cee'd, avto nižjega srednjega razreda, ki se v izvedbi procee'd (kupe) ter nekoliko prenovljeni podobi že vozi po slovenskih cestah, zdaj pa se mu pridružujeta še športna procee'd in cee'd GT.

Prenovljeni kupejevski procee'd je na slovenskem trgu najbolje prodajani cee'd, ki je sicer na voljo še kot petvratna kombilimuzina in karavan. Doslej so prodali približno 10 tisoč cee'dov, se pa tehtnica nedvoumno nagiba na stran kupejevskega procee'da, saj se zanj odloča nekako 50 odstotkov kupcev, medtem ko si drugo polovico razdelita petvratna kombilimuzina in karavan.

Razmerje je presenetljivo, kajti kupe je vseeno specifična karoserijska izvedba. Tako ali drugače, prenovljeni procee'd je nekaj daljši (431 centimetrov), nižji in ožji, za dobrih 22 centimetrov bolj nazaj je pomaknjen drugi opornik strehe, kupejevski zadek je dobil nove luči in odbijače in podobno.

Notranjost dokazuje primeren in spremenjen okus, kakovostno izdelavo, tudi dobro opremljenost (opremskih paketov je šest), pri čemer pa je seveda jasno, da dostop do zadnjih sedežev ni otročje preprost – kot ni v tako rekoč nobenem avtomobilu podobne vrste.

Prtljažnik kljub vsemu ni liliputanski (380 do 1225 litrov), motorna ponudba obsega dva bencinska (73,5 in 99 kW) ter dva dizelska motorja v več izvedbah moči (od 90 do 128 kW), serijsko je dodan šeststopenjski ročni menjalnik. V najcenejši izvedbi (1,4 CVVT) je avtomobil po rednem ceniku naprodaj za 12.700, s popustom pa za 10.900 evrov.

Novi izvedbi z oznako GT, tako procee'd kot cee'd, dokazujeta, da se južnokorejska tovarna počasi, vendar preudarno uveljavlja tudi v razredu športnih variant. Ne gre za brutalna ali čistokrvna dirkača, ampak avtomobila, ki sta še vedno udobna in vsakdanje praktična, vendar s sčepcem športnosti. Zunaj sta dovolj opazno, vendar ne izjemno drugačna od običajnih cee'dov.

Rdeče zavorne čeljusti, 18-palčna platišča, luči v obliki štirih ledenih (!) kock, dvojna izpušna cev, zadnji difuzor, pa Recarovi sedeži, preluknjane aluminijaste stopalke, merilniki, pri katerih lahko izbiraš med analognim ali digitalnim prikazom nekaterih številk, in podobno.

Motor je samo eden: 1,6-litrski turbo bencinski štirivaljnik, ki zmore 150 kW (204 KM) pri okroglih 6000 vrtljajih in ima 265 Nm navora v območju med 1750 in 4500 vrtljaji. Po tovarniških podatkih – med kratko vožnjo tega ni bilo mogoče preveriti – je najvišja hitrost pri obeh 230 km/h, pospešek do 100 km/h je 7,7 sekunde, tovarna pa napoveduje povprečno porabo 7,4 litra goriva in izpust CO2 v vrednosti 171 g/km.

Za začetek je na voljo samo kupejevski procee'd 1.6 GDI, za katerega bi bilo treba po rednem ceniku odšteti 27.450 evrov, a je na voljo s popustom 1800 evrov. V petvratni izvedbi je GT na voljo zgolj po naročilu, je pa za nekako 500 evrov dražji od kupejevske izvedbe.

In nekaterim utegne marsikaj povedati tole: na slovitem Nürburgringu oziroma delu, ki mu pravijo Nordschleife, je procee'd GT za krog potreboval osem minut 45 sekund ...