Stane dobrih 600.000 evrov, naredili jih bodo le 918, na elektriko prevozi dobrih trideset kilometrov in njegova povprečna poraba znaša dobre tri litre na 100 kilometrov. Da ni ekološko vozilo? Narobe, 918 je ekološki alfa samec!
Lastniki porscheja 918 spyder se verjetno ne bodo gibali v istih družbenih krogih kot najbolj zeleni aktivisti, z njimi si verjetno tudi ne delijo svetovnonazorskih pogledov o nujnosti pospešenega razvoja družbe v smeri antipotrošništva. Da bi torej lahko govorili o ekološkem pomenu tega superšportnika, moramo pogledati v povsem drugo smer.
Tehnično ali elektromobilnostno živimo v zelo zanimivem času, ko po svetu na tisoče ljudi po domačih garažah predeluje stare avtomobile v električne. Seveda so to zelo »primarni« izdelki, ki imajo le malo skupnega, na primer, z letos predstavljenimi velikoserijskimi i3, E-golfom, focusom electric ali z ameriškim pionirjem ampero. Vsi našteti in drugi podobni so tehnološko neprimerljivo bolj zahtevni, saj poskušajo voznikom ponuditi enako raven varnosti, udobja in užitkov v vožnji kot njihove klasično gnane različice.
Še teže pa je narediti zelo zmogljiv serijski ekološki avto. Od 0 do 100 km/h se izstreli v 2,8 sekunde, do 200 km/h pridrvi v 7,9 sekunde, njegov merilnik hitrosti pokrije številko 350 km/h in izmerili so mu povprečno porabo dobre tri litre na 100 km? Porsche je tehnologijo, materiale, oblikovanje in gradnjo potisnil na skrajni rob trenutno mogočega. Ogljikova vlakna, magnezij, titan, aluminij in drugi lahki materiali pa so bili tekmo s težkimi baterijami. Bistven je rezultat, ki dokazuje, da je že z današnjimi materiali in znanjem mogoče doseči kompromis med tako zelo različnimi skrajnostmi, in prav to vliva upanje v bolj svetlo ekološko in vozniško prihodnost.
Porsche 918 spyder je priključni hibrid, ki lahko vozi samo na baterije (dobrih 30 kilometrov, prazne se napolnijo v štirih urah), samo na bencinski motor ali pa deluje v režimu, ki harmonično vključuje oba pogonska sklopa. Pogonskih kombinacij, med katerimi lahko voznik izbira, je kar pet: e-power, hybrid, sport hybrid, race hybrid in hot lap. Zgodba zase je atmosferski V8 s 4,6-litrsko prostornino, ki pri 8700 vrtljajih v minuti tuli kot volk, hkrati pa pridela 447 kW (608 KM). Elektromotorja, nameščena na prednjo in zadnjo os, dodata 210 kW (279 KM) in hkrati zagotovita štirikolesni pogon.
Pod črto ima 918 spyder največjo moč 652 kW (887 KM). Ker je na materi vseh dirkališč, na Nürburgringu, s časom 6 minut in 57 sekund postavil nov rekord (pred njim je le komaj legalni radical SR8), je več kot očitno, da ima tudi brezhibno lego in računalniško upravljanje, ki skrbi za razporejanje moči in druge nastavitve. Naj bo prihodnost zelena in hitra!