Honda civic grand, več prostora in uglajenosti

Spogledovanje z nekdanjim Hondinim modelom accord?

Objavljeno
06. junij 2017 16.53
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj

Kakor smo napovedali, je slovenski uvoznik le dobra dva tedna po predstavitvi povsem nove petvratne honde civic na slovenski trg pripeljal še njeno limuzinsko izpeljanko, imenovano civic grand. Čeprav gre načeloma za bolj ali manj enaki vozili, je zaradi dodatnih 12 centimetrov dolžine, ki jih je civic grand dobil z daljšim in povsem samosvoje oblikovanim zadkom, razlika več kot očitna. Če petvratni civic na vseh koncih razganja od športne agilnosti, ki jo za piko na i poudarita na sredini zadka »razstavljeni« zajetni izpušni cevi, je grand bolj umirjen in uglajen. Tako sem se moral s primerjavo fotografij prepričati, ali sta civica v sprednjem delu v resnici enaka. In sta, le da ima limuzinski na maski svetlo obrobo oziroma okrasno letev.

Ker so v primerjavi s prejšnjo generacijo dimenzije novinca na vse strani vsaj za nekaj centimetrov večje, je opazna večja prostornost v potniški kabini, kjer so potniki na zadnjih sedežih za kolena pridobili konkretnih osem centimetrov. Tako se v limuzini počutje veliko bolj spogleduje z zadnjo generacijo accorda (ki ga ni več na trgu) kot s prejšnjim civicom. Ne nazadnje se to kaže tudi v prtljažniku, ki ima prostornino solidnih 519 litrov. Že v serijsko opremo so vključili zajeten paket asistenčnih sistemov, imenovan honda sensing. Na sedempalčnem osrednjem zaslonu pa dostopate v infozabavni sistem honda connect.

Tudi pri novem civicu grand so ohranili tradicijo in ostali pri tako imenovani vozniški usmeritvi. To pomeni, da voznik sedi šport­no nizko – dejansko je njegov položaj še za dva centimetra nižji kot v prejšnjem civicu –, vsa upravljala pa imajo odlično ergonomijo, tudi ročica šeststopenjskega ročnega menjalnika, ki smo ga preizkusili; za doplačilo 2000 evrov lahko dokupite samodejnega. Volanski mehanizem je ohranil značilno neposrednost, ki so jo od nekdaj cenili vozniki civicov in ki z roko v roki s čvrsto nastavljenim vzmetenjem omogoča tradicionalno dobre vozne lastnosti. Poleg tega je civic grand lahko uglajen, saj so mu izboljšali aerodinamiko in utišali hrup v potniški kabini.

Vse to odlično dopolnjuje povsem nov 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, ki s podporo turbine razvije konkretnih 134 kW (182 KM) in doseže največji navor 240 Nm v širokem območju od 1900 do 5000 vrt.

min. Poleg prijetne prožnosti to zadostuje, da civic grand z ročnim menjalnikom doseže največjo hitrost 210 km/h (s samodejnim 200 km/h) in pospeši z mesta do 100 km/h v 8,5 sekunde (s samodejnim 8,1 sekunde). Ob vsem tem tovarna v mešanem ciklu obljublja porabo pod 6 l/100 km.

Hondo civic grand že lahko kupite. Za zdaj je na voljo le z omenjenim 1,5-litrskim turbobencincem (dizel napovedujejo za prihodnje leto) in tremi ravnmi opreme (comfort, elegance in executive) v razponu od 21.490 do 26.490 evrov.