Ioniq je še priključni hibrid

Hyundai ima zdaj tri pogonske različice modela ioniq.

Objavljeno
16. februar 2018 18.36
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Korejska znamka Hyundai je lani ubrala zanimivo taktiko in predstavila popolnoma nov model ioniq, za katerega je zatrdila, da bo na izbiro s tremi različnimi pogoni. V povsem električni in klasični hibridni izvedbi smo ga že spoznali, zdaj pa je nared še s pogonom, ki bi mu rekli nekaj vmes – kot priključni hibrid.

Ioniq plug-in hybrid se zunaj od klasične hibridne izvedbe ne razlikuje prav veliko. Gre za aerodinamično oblikovano, slabih 4,5 metra dolgo petvratno kombilimuzino, ki deluje prepoznavno in hkrati dokaj elegantno, manj radikalno drugačno, kot to velja za trenutno edinega pravega tekmeca toyoto prius. Pogon sestavljata 1,6-litrski štirivaljni bencinski motor z neposred­nim vbrizgom (moč 77 kW) in trifazni sinhronski elektromotor (44 kW), skupna sistemska moč znaša 107 kW. Za prenos moči na sprednji kolesi tako kot pri hibridu skrbi šeststopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama. Drugačen oziroma večji je akumulatorski sklop z zmogljivostjo 8,9 kWh, katerega glavnina je nameščena pod zadnjimi sedeži, del pa pod prtljažnikom. Prtljažnik je tako z osnovnimi 341 litri malo manjši kot pri hibridu (nekaj prostora zavzameta še polnilna kabla), zato pa zmore ioniq PHEV nekaj deset kilometrov prevoziti le na elektriko. Tovarniški podatek govori o 62 kilometrih, seveda bo to treba preveriti v prak­si in verjet­no se bo pokazalo, da je dejanski doseg nekaj manjši. A tudi ko zaloge električne energije zmanjka, avtomobil seveda vozi naprej in deluje kot hibrid ter ima skupno konkreten doseg. Tovarna navaja, da se akumulatorji na domači šuko vtičnici napolnijo v dobrih dveh urah, mogoče bo tudi hitro polnjenje.

Drugače je ioniq tudi v tem primeru lepo urejena limuzina. V kabini je uporabljenih veliko kakovostnih materialov, za volanom opazimo nekaj modrih poudarkov, prikazi so prirejeni tudi za sprem­ljanje delovanja hibridnega pogonskega sklopa. Avtomobil se po prvih kratkih vtisih pelje udobno. Veliko ima opreme, tako na temo udobja in infozabave kot varnosti oziroma asistenčne tehnike.

Ioniq kot priključni hibrid stane od 29 do 35 tisoč evrov. Od tega zneska je seveda mogoče odšteti 4500 evrov, kolikor znaša slovenska državna subvencija za priključne hibride. Ob upoštevanju subvencije je torej za 1500 evrov dražji od klasičnega hibrida. Slovenski zastopnik pričakuje, da bo letos prodal od 80 do 90 ioniqov v novi izvedbi, poleg tega pa še 40 do 50 električnih ter 20 do 30 hibridnih.