Iz Šanghaja za Kitajsko in svet

Avtomobilska razstava, kjer so v ospredju električne napovedi in športni terenci.

Objavljeno
21. april 2017 20.03
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Kitajska ni kateri koli avtomobilski trg. Nasprotno, že nekaj let je večji od katerega koli drugega v zahodnem svetu in tako moč in pomen pridobivajo tudi tamkajšnje avtomobilske razstave. Letošnji bienalni dogodek v Šanghaju prikazuje sveže ambicije uveljavljenih industrijskih imen, ki gredo vse bolj v smeri električnega pogona, a tudi vse več čednih domačih kreacij, s katerimi Kitajci dokazujejo, da niso več le pogodbeni partnerji razvitega sveta ali izdelovalci kopij.

Na Kitajskem je bilo lani prodanih več kot 24 milijonov avtomobilov, za 15 odstotkov več kot leto pred tem, in tudi če bi se že večkrat napovedano umirjanje trga uresničilo, je s svojo velikostjo – v ZDA se npr. na leto proda 17 milijonov, v Evropi pa 15 milijonov avtomobilov – tako pomemben, da se mu veliki in najbolj uspešni zahodni proizvajalci ne smejo in ne želijo izogniti. Tako so tudi na tokratni razstavi v Šanghaju, ki se vsako leto izmenjuje s prireditvijo v Pekingu, prikazali vrsto novosti ali konceptnih napovedi, ki so tako ali drugače zanimive tudi za nas.

Kot vselej so na veliki kitajski avtomobilski predstavi močno zastopani nemški proizvajalci, ne nazadnje v tej državi ustvarjajo pomemben delež prodaje in zaslužka. Tako je koncern Volkswagen predstavil kar tri zanimive študije, ki so vse izvedene na temo električnih avtomobilov. Z njimi potrjuje novo strategijo, po kateri naj bi že v nekaj letih pomemben delež njegove svetovne prodaje zavzemal električni pogon, prvi mož njihove najbolj množične znamke Volkswagen Herbert Diess pa je za agencijo Reuters izjavil, da bo prav Kitajska postala vodilni svetovni trg za električno mobilnost. Volkswagen je tako pokazal tretjega v seriji konceptov bodoče podznamke za električni pogon, ki so mu dali ime ID crozz. Gre za manjšega športnega terenca ali crossover model, v nasprotju s prvim ID-jem, ki je bil kombilimuzina, in naslednjim buzzom, ki je bil enoprostorec. Tudi pri dveh drugih njihovih znamkah igrajo na temo SUV, tako je Škoda predstavila študijo vision E concept, ki za konec desetletja napoveduje prvi električni model te znamke, Audi pa je v podobnem slogu SUV-kupeja pripeljal študijo audi e-tron sportback. Pri vseh teh konceptih govorijo o dosegu okoli 500 km in možnosti zelo hitrega polnjenja.

Kitajci imajo radi tudi najbolj prestižne limuzine. Mercedes-Benz tako razstavlja prenovljeno admiralsko ladjo razreda S, ki ob drobnih zunanjih spremembah prinaša novo ureditev kabine, z nekaterimi dodanimi asistenčnimi sistemi (npr. tempomat z uravnavanjem hitrosti po prometnih omejitvah) in novo družino vrstnih šestvaljnih motorjev. Na drugi strani palete je napoved naslednjega razreda CLA (concept A sedan), najmanjše limuzine z znakom zvezde in naslednjega izdelka, pri katerem se Mercedes odmika od številnih karoserijskih robov. BMW ima še eno veliko limuzino, ki se ji reče serija 5 Li in je podaljšana izvedba nove petice, ki je že blizu največji seriji 7. Za športnost skrbi BMW M4 s pristavkom CS (club sport) in prisilno polnjenim bencinskim šestvaljnikom s kar 460 konjskimi močmi (338 kW). Ko smo že pri športu – v Šanghaju sodeluje tudi Renault, in sicer s futuristično vizijo dirkalnika v tekmovanju formula 1 z imenom R.S. 2027 vision. Ta prinaša izjemno preglednost za voznika, lahke materiale, ekstremno nizko maso, pa kombinacijo šestvaljnega bencinskega motorja ter nekajkrat povečane zmogljivosti shranjevanja in izrabe kinetične energije. Francoze na Kitajskem zastopa tudi Citroën, ki razkazuje model C5 aircross, srednjega velikega športnega terenca v oblikovnem slogu modelov cactus in C3, z novim hidravličnim vzmetenjem in arzenalom asistenčnih pomagal, ki bo recimo tekmec modelom tipa nissan qashqai, Najprej naj bi ta avtomobil tako kot nedavno prikazani izdelek znamke DS na trg uvedli na Kitajskem, šele proti koncu prihodnjega leta tudi v Evropi. Veliko dogajanja je na razstavi okoli znamke Geely oziroma njenih znamk Volvo in Lynk & Co. Medtem ko je matični Geely npr. razkazal zelo lepo študijo enoprostorca, je nova znamka Lynk & Co, ki meri na mlajše kategorije kupcev in drugačne načine prodaje ter souporabo, predstavila dokončno izvedbo prvega SUV modela 01 in koncept bolj limuzinskega 03. Se pa njen prihod v Evropo odmika, kot kaže, je tod ne bo še vsaj dve leti. Takrat naj bi Volvo v eni izmed svojih dveh kitajskih tovarn začel izdelovati popolnoma električni baterijski avtomobil, ki ga bodo od tam prodajali po vsem svetu.

Seveda se je razstave udeležila tudi množica drugih domačih proizvajalcev. Med že znanimi so tudi nova imena, kot Future Mobilitiy, WM Motor, Singulato Motors, ki želijo s svojimi izdelki na Kitajskem konkurirati Tesli. Singulato je tako predstavil dokaj čeden električni crossover singulato iS6, pri katerem govorijo o dosegu 400 km, izdelovati pa naj bi ga začeli v kratkem, v večjem obsegu prihodnje leto. Novinec je tudi znamka Nio, ki se je predstavila s paleto kar enajstih avtomobilov, od zelo športnih do bolj običajnih, nekateri so še študije. Najbolj zanimiv se zdi za proizvodnjo pripravljeni električni nio ES8, ki je športni terenec z možnostjo sedmih sedežev, za zdaj ne govorijo o dosegu, menda pa ima sistem menjave izpraznjene baterije s polno. Z električnim športnim konceptom se v sodelovanju s švedskim proizvajalcem Koenigseggom predstavlja že znani, a skoraj malce pozabljeni Qoros, podobna je študija MG E-motion concept, nekdaj britanske znamke, ki se zdaj poskuša uveljaviti v kitajskem okolju.