Jaguar XF, nova podoba in nova konstrukcija

Novi jaguar iz višjega razreda prepričuje z lahkotnostjo in športnim udobjem

Objavljeno
23. oktober 2015 16.22
Gregor Pucelj, Znanost
Gregor Pucelj, Znanost

Tokratni novinec jaguar XF je slabih pet centimetrov krajši od petih metrov in je od predhodnika malo krajši, a širši. Čeprav ni majhen, se še vedno uvršča na sredino med že omenjenega XE in največjega in najbolj prestižnega jaguarja XJ. Oblikovno gre za evolucijo, saj ohranja osnovne linije predhodnika. Značilna je izboklina, ki se pne čez pokrov motorja, pod katerim so na pogled ujeti ozki žarometi, vse skupaj pa zaokroža značilna maska, ki je v zadnjem obdobju dobila prenekaterega posnemovalca, a vemo, da sodi le k jaguarju. Zadek je klasično limuzinski, a skoraj kupejevsko razpotegnjen. Že od daleč je opazno, da gre za premijski izdelek, ki ne skriva podobnosti z manjšim XE.

Ne gre pa pri novem XF le za »likanje« pločevine. Nova je celotna konstrukcija, saj je karoserija zdaj pretežno iz recikliranega aluminija. To pomeni, da je XF 190 kilogramov lažji, hkrati pa so tako želeno togost karoserije povečali za 28 odstotkov. Temu je prilagojeno podvozje, čvrsto, a s prilagodljivo dinamiko.

Premijsko ozračje vlada tudi v potniški kabini. Opazni so kakovostni materiali, za jaguarje značilna je visoka sredinska konzola, ki se prelije v oporo za roke; sedeži so športno udobni. Da imamo opravka z višjim kakovostnim razredom, pove tudi to, da je na voljo doplačljiva štiriobmočna samodejna klimatska naprava … Klasični ostajajo inštrumenti za voznika, zato pa je sodoben sredinski 10-palčni sredinski barvni zaslon na dotik, na katerem voznik in sopotnik dostopata tako rekoč do vsega, kar je na voljo v tem vozilu. In tega ni malo. Gre sicer za dodatke, ki so zdaj že skoraj obvezna oprema višje cenovnih vozil, a omenimo vsaj nekatere: radarski tempomat, prepoznavanje prometnih znakov s pametnim omejevalnikom hitrosti, samodejno zaviranje v sili, prosojni zaslon, parkirna asistenca, 360-stopinjska kamera, povezljivost s pametnimi telefoni itd.

Hitro se opazi, da so pozornost namenili tudi potnikom na zadnjih sedežih, ki sedijo kot v udobnih foteljih. Zaradi dolžine vozila tudi niso imeli težav s prostorom za kolena. Je pa prtljažnik običajnih limuzinskih mer in omejitev.

Slovenski kupci lahko izbirajo med tremi dizelskimi in prav toliko bencinskimi motorji. Vstopni dizel je 2,0-litrski štirivaljnik s 120 kW (163 KM), drugi enake prostornine zmore 132 kW (180 KM), tretji pa je 3,0-litrski dizelski šestvaljnik z 221 kW (300 KM). Najmanjši bencinec je 2,0-litrski štirivaljnik s 177 kW (240 KM), temu pa sledita še 3,0-litrska šestvaljnika z 250 kW (340 KM) oziroma 280 kW (380 KM). Le šibkejša dizla lahko dobite s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, sicer pa so jaguarji XF vedno opremljeni s sekvenčnim samodejnim menjalnikom (Jaguar sequential shift). Omenimo še, da so, kakor se za to »britansko« znamko spodobi, jaguarji XF s pogonom na zadnji kolesi, le močnejše bencinske različice so na voljo tudi s štirikolesnim pogonom.

Med kratkimi vožnjami smo lahko preizkusili le jaguarja XF s srednjim, se pravi 180-konjskim dizlom, ki dostojno streže ne prav majhni limuzini. V potniški kabini je tudi opazno tišji kot na primer v manjšem XE. A kljub temu se ne morem otresti občutka, da (tudi) ta jaguar bolj uglajeno in res zaživi šele s šestvaljnikom …

Kar zadeva cene, se moramo zavedati, da smo v premijskem razredu, kamor med drugimi spadajo mercedes-benz E, BMW 5 in audi A6. Zato je ugodna (tudi zaradi upoštevanega promocijskega popusta) predvsem vstopna cena, se pravi, da dizelski jaguarXF (120 kW) z osnovnim paketom opreme pure stane slabih 37.000 evrov. Za vstopni bencinec 25t pure (177 kW) boste odšteli 53.000 evrov. Na najdražjem koncu pa sta dizelski 30d (221 kW) portfolio za najmanj 66.500 evrov in bencinski XF 35t AWD S (280 kW) za najmanj 75.800 evrov.