Japonski pogled v prihodnost

Tokyo Motor Show: Električni pogon, lepe oblike in posebneži.

Objavljeno
27. oktober 2017 19.25
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Razstava avtomobilov v Tokiu se razlikuje od drugih tovrstnih prireditev. Vedno je bila namreč bolj kot drugi saloni, ki temeljijo na novostih tega trenutka, usmerjena v prihodnost, pa naj bo ta bližnja ali bolj oddaljena. Zdi se, da je tako tudi na njeni letošnji, 25. izvedbi.

S kom začeti? Sliši se prozorno, a vendar gre prednost veliki Toyoti, ki je predstavila vrsto konceptov in dala po izjavah najvišjih šefov vedeti, da razvija skoraj vse mogoče vrste alternativnega pogona. Kakor je za agencijo Reuters povedal Toyotin podpredsednik Didier Leroy, njihovi inženirji pripravljajo nov tip akumulatorjev s t. i. trd­nim elektrolitom, ki bi utegnil imeti bistveno boljše zmogljivosti, v njihovih električnih avtomobilih pa naj bi bil na voljo v začetku prihodnjega desetletja. A je Leroy prav tako poudaril, da ostajajo usmerjeni k vodiku in gorivnim celicam. Naslednja generacija tega pogona, pri katerem že zelo dolgo čakamo na večjo množičnost, naj bi bila pripravljena leta 2020, kar Toyota nakazuje s študijo fine-comfort ride, aerodinamično ultra prestižno limuzino, ki naj bi z veliko bolj učinkovitim skladom gorivnih celic zmogla prevoziti 1000 kilometrov. Seveda so pokazali še marsikaj drugega, tudi namig, kakšen bo njihov avtonomni avtomobil (študija concept-i) ali pa manjše transportne rešitve v smislu konceptov i-ride in i-walk. Čisto nekaj drugega je bila študija TJ cruiser (FJ cruiser je bil v ZDA uspešen SUV), ki sicer daje vtis oglatega terenca, a je njegova prostornost izjemna, na ravni dostavnega vozila. Koncept je seveda odgovor na upravičene kritike, da športni terenci pogosto niso tako prostorni, kot bi sklepali po njihovih zunanjih merah.

Honda je po frankfurtskem konceptu urban EV tokrat v Volkswagnovem slogu študijskih variacij na električno temo prikazala še sport EV concept in potrdila, da bo njen prvi električni avto za prodajo nared leta 2019, še vedno pa ni znano kaj dosti o njegovih tehničnih lastnostih. Nissan nakazuje, da nova izvedba leafa, ki so ga razkrili pred kakim mesecem in za katerega menda dobivajo veliko naročil, ne bo edini električni nissan. Naslednjo možnost nakazuje koncept IMx – izdelek, ki gre oblikovno v smeri nekakšnega križanca, ki bi z akumulatorji v dnu imel drugačno težišče kot današnji klasično gnani športni terenci. Na podobno oblikovno temo igra študija e-evolution SUV znamke Mitsubishi, ki si po prehodu pod okrilje zveze Renault-Nissan obeta močnejšo modelsko širitev kot v zadnjih letih. Mala japonska znamka Subaru občasno pokaže kako študijo in ta vselej nosi naziv viziv, tokrat pa še performance, kar so npr. pri Autocaru povezali z namigom na bodočo generacijo legendarne impreze STi WRX.

Tako kot že nekaj let je Mazda tudi tokrat potrdila, da je njena oblikovalska šola korak ali celo dva pred tekmeci. Elegance njenima študijama res ne manjka. Koncept kai napoveduje kmalu novo mazdo3, z zatrjevano izjemno varčnim bencinskim motorjem s tehniko skyactiv-x; študija vision coupe pa naj bila namig na Mazdin grand turismo, npr. v slogu kie stinger, če bo kdaj res nastal.

Na Japonskem deluje še veliko drugih proizvajalcev. Tako se je na razstavi s svojima konceptoma pokazala tudi slovita Yamaha, a bi po njih težko sodili, ali so v ozadju kaki resni načrti tudi pri avtomobilih. Suzuki je med drugim pripravil zelo futuristično študijo električnega terenca e-rider, čisto svojo vizijo retro umirjene in zelo všečne majhne limuzine pa je s konceptom DN compagno prikazal Daihatsu.