Jesensko lišpanje športnega terenca Q5

Audi Q5 se v jesen pelje rahlo spremenjen in tudi z močnim dizelskim motorjem.

Objavljeno
05. oktober 2012 17.26
J. K., Na kolesih
J. K., Na kolesih

V časih, ko so številke izjemnega pomena, je dosežek vreden omembe – Audijev srednje veliki športni terenec (SUV) Q5 vozi zastavo najuspešnejšega v svojem razredu na evropskih trgih. Tudi pri nas so jih doslej prodali kakšnih tisoč. A čeprav dobro teče, so ga na jesen prenovili, vendar nežno, previdno.

Po merah je Q5, ki ga tesno zasledujejo predvsem mercedes GLK, BMW X3, volvo XC60, pri nas pa tudi range rover evoque, ostal enak. Ima pa drugačne odbijače, pokrov motorja, spremenjeno masko, slovite sveteče diode v lučeh (odvisno od opremskega paketa), prav tako drugačne zadnje luči, platišča, bolj sploščeno izpušno cev, nove barve eksotičnih imen (recimo scuba modra, ledeno srebrna).

Tudi notranjost je malenkost drugačna, pri čemer omenjam v serijski opremi t. i. večfunkcijski volan, preoblikovano prestavno ročico, opcijski večfunkcijski sistem, ki ga zdaj nastavljaš s štirimi, ne več z osmimi gumbi, in tako naprej.

Hkrati so dodelali podvozje, in to v dobro vozne dinamike, pri čemer zdaj elektromehansko krmiljenje volana pripomore tudi k malo ugodnejši porabi.

Omembo si zasluži še aktivno poravnavanje koles pri manjši hitrosti, sloviti pogon na vsa štiri kolesa quattro (od lani je na voljo še pogon le na prednji kolesi, za to različico se je letos odločilo vsaj 40 odstotkov vseh kupcev Q5) ima spremenjeno razmerje prenosa med prednjim in zadnjim kolesnim parom (do največ 70 odstotkov navora na prednjo os, do 85 odstotkov na zadnjo).

Novost je športni paket opreme S-line, na voljo je tudi posebej terenski (off road) opremski paket (zaščita podvozja spredaj/zadaj, obrobe blatnikov ipd.), platišča so v razponu od najmanj 17 do največ 21 palcev (slednja pri novi različici SQ5 TDI) in podobno.

Kakor pravijo, imajo motorji, ki se vrtijo v Q5, v povprečju za 15 odstotkov manjšo porabo, čeprav je moči več. Na voljo so trije dizelski TDI in dva bencinska TFSI z razponom moči od 105 kW (143 KM) do 200 kW (272 KM), pri čemer pri 2,0-litrskem TDI napovedujejo povprečno porabo vsega 5,3 litra ...

V ponudbi je tudi hibridna različica, ki zmore 180 kW (245 KM) in ima 480 Nm navora, vendar pri Porscheju Slovenija, ki je uradni predstavnik Audija pri nas, priznavajo, da po njej ni povpraševanja, čeprav združuje moč šestvaljnika in porabo štirivaljnika.

Je pa v ponudbi nov SQ5 TDI, ki ima kar 230 kW oz. 313 KM (250 km/h, 5,1 sekunde do 100 km/h, povprečna poraba po tovarniško 7,2 litra). Letos načrtujejo, da bodo slovenskim kupcem prodali nekako 200 Q5, kar pomeni, da bo leto 2012 za Audi pri nas kljub vsemu uspešno, saj je njegov trenutni tržni delež triodstoten.

Najcenejša dizelska izvedba 2,0 TDI (105 kW) stane 36.200, najcenejša bencinska 2,0 TFSI (132 kW) pa 40.600 evrov.