Kia optima je znova elegantna limuzina

Korejsko-evropski model srednjega razreda z nadgrajenim slogom in vsebino.

Objavljeno
06. november 2015 13.44
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

»Limuzina je mati vseh modelov, njo je najtežje dobro oblikovati,« mi je pred leti dejal Peter Schreyer, vodja oblikovanja pri Kii in Hyundaiu. Prav kia optima izpod njegovega svinčnika pa je bila že doslej eden lepše oblikovanih avtomobilov srednjega razreda.

Vsake oči imajo svojega malarja, a tudi pri novi generaciji optime se mi zdi, da ji pomanjkanja zunanje elegance ne moremo očitati. Dizajn tokrat umirjeno nadgrajujejo sprednje reže za zajem zraka, drugačen spodnji del odbijača, ki med drugim pripomore k manjšemu uporu zraka – količnik je po novem še malce nižji (0,29). Zadaj so dodali mini trikot­no okno, prtljažni rob se enovito konča v spojler, preoblikovali so zadnje luči. Kia optima je s 485 cm za centimeter daljša kot doslej, le rahlo so večje tudi druge mere.

Avtomobil je v notranjosti prostoren, zadaj je veliko prostora za noge, bodo pa visoki pot­niki z glavo hitro ob stropu. Prtljaž­nik sprejme 510 litrov (rezervno kolo vedno nadomešča komplet za popravilo pnevmatik), poveča se s podrtjem zadnje klopi, ki se deli v razmerju 60/40, žal ni deljiv še sred­nji del in iz podrtih naslonjal ne nastane povsem ravno dno.

Sprednja sedeža sta se zdela na prvi vožnji zelo dobra, izdatno nastavljiva, položaj za volanom naraven. Avtomobil znotraj deluje kakovostno, ni izstopajoč, prej umirjen. Večfunkcijski sredinski zaslon je manjši kot v hišnem velikem SUV sorentu. Med množico asistenčnih sistemov jih je nekaj v že standardni opremi, drugi so za doplačilo. Omenimo npr. dobro delujoč radarski tempomat, je pa vse to v tem segmentu glede na tekmece pač nujno. Po drugi strani vam bodo za doplačilo ponudili brezžično polnjenje pametnega telefona ali vrhunsko ozvočenje in avdiosistem proizvajalca Harman Kardon.

Kia optima je v novi generaciji grajena bolj čvrsto in temeljiteje zaščitena pred zvoki motorja in s cestišča. Njena masa je z 1,5 tone bolj ali manj nespremenjena. Prve kilometre smo naredili po nemških cestah, ki so v glavnem gladke, tam se je avto peljal lepo, videli bomo, kako bi pri nas. Tod bodo optimo uvodoma ponudili le z 1,7-litrskim dizelskim motorjem z močjo 103 kW (141 KM). Ima izboljšan turbopolnilnik in zmore največji navor 340 Nm že pri 1750 vrtljajih na minuto. Motor je po odzivnosti korekten, na prvih poteh je računalnik prikazoval povprečno porabo 6,5 litra. Namesto šeststopenjskega ročnega ima lahko sedemstopenjski samodejni menjalnik z dvema sklopkama, ki se mu lepo poda.

Morda bi si v elegantni optimi pri motorjih želeli še česa več. V drugi polovici prihodnjega leta bo pripravljen hibrid (kombinacija bencinskega in električnega pogona), ki ga bo drugače kot v prejšnji generaciji z elektriko mogoče polniti tudi na zunanjem omrežju in naj bi v električnem režimu zmogel prepeljati 50 km. Takrat bodo poleg limuzine predstavili tudi karavansko optimo wagon, ki je doslej ni bilo. Nastajata tudi športnejši različici GT in GT line. Optima, ki jo za Evropo izdelujejo v Kiini tovarni v Hvasungu, se bo do Slovenije kot dizelska limuzina pripeljala v začetku prihodnjega leta. Z vstopno opremo bo stala 26 tisoč evrov, najbolje opremljena pa približno 37 tisoč evrov.