Kupe CLS je limuzina za štiri

Vsak čas bodo prišli tudi k nam prvi novi mercedesi razreda CLS. Gre za precej radikalno preoblikovanje in poboljšanje dosedanjega modela, ki bo vsekakor pomembno zapisan v zgodovino avtomobila.

Objavljeno
18. februar 2011 22.10
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Novi CLS je bolj mišičast in bolj aerodinamičen, prostornejši in učinkovitejši, a po občutku razvajanja in pripadnosti ostaja edinstven med nemškimi premijskimi izdelki. Ne bom trdil, da takoj veš za vsak vzvod, vsak gumb, kaj naredita, toda tolikokrat v prazno opevana intuitivnost upravljal je redko tako občutna kot v mercedesih višjega razreda. Celo majhna prestavna ročica ob volanu ne poskuša biti skrivnostna in večina pomembnejših nastavitev in podatkov je dosegljiva neposredno, ni spravljena na sedmem podnivoju nekega menija. V CLS si doma. Morebiti vožnja ni tako športna kot pri tekmecih, a je daleč udobnejša in neutrujajoča. Primer okusa: pri večini boljših avtomobilov poskuša analogna ura včasih presneto ceneno izstopati, tu pa je usklajena z okolico. CLS je avtomobil, ki ima manire: »Ukazujete, gospod?« Ni robavsast športnik: »Hej, ti, ali boš že pohodil plin?« A seveda dobite silno obsežna navodila, če se vam ljubi poglabljati v skrivnosti zabavne elektronike, v razvajanja, ki vam jih ponujajo boljši sedeži, ali v nastope in prelivanja osvetlitev. Samo toliko – takšni opisi vendar spadajo v poznejši test.

CLS je tu, a ne še popolnoma. Za zdaj lahko kupite bencinski CLS 350 blue efficiency ali dizelski CLS 350 CDI blue efficiency. Druge različice pridejo pozneje, štirikolesno gnani 4-matic in »mali« štirivaljni dizel bosta tu jeseni. Motorji so sodobni in zelo učinkoviti, pri celotni paleti je poraba goriva zmanjšana do 25 odstotkov, sorazmerno so zmanjšani izpusti, motorji so opremljeni s sistemom start-stop. Med pomembnejše tehniške novosti – precej je serijskih pri vsakem CLS – štejejo različne aktivne asistence, distronic plus in zaviranje do ustavitve v primeru nesreče, odlični elektromehanski volan, barvni prikazovalnik in tako naprej. Pri osnovni opremi so sedeži odeti v kombinacijo tekstila in umetnega usnja in za varnost vseh potnikov skrbijo sistem pre-safe ter vse mogoče zračne blazine. Da v tem razredu ne bi govorili o radiu in klimatski napravi ... Tempomat speedtronic zmore prilagajati hitrost prometu in zavirati, podvozja direct control s spremenljivim blaženjem tudi še nima vsak avtomobil. Prav vsi CLS so opremljeni s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom 7g-tronic plus.

Potem šele se začne izbiranje: paket opreme edition 1 vam daje vrsto kakovostnejšega okrasja in usnjene sedeže, športni paket pričara takšen videz tudi z izbiro lahkih platišč, športni paket AMG pa to samo še podčrta. Mogoče je izbirati oblikovne elemente v ekskluzivnem paketu in malo drznejšem paketu designo. Vse velike tehniške poslastice so, kot običajno, za doplačilo.

Zastopnik pravi, da je CLS prava izbira za hedoniste, zato sta mu audi A7 ali BMW 6 le deloma tekmeca. Letos nameravajo prodati približno 30 avtomobilov, drugo leto pa 25. Priznavajo, da se v tem razredu naš mali trg hitro zasiti. Še to: izbirate lahko med nekaterimi prav osupljiivimi, a hkrati zadržanimi barvami karoserije.