Na začetku novembra, torej čez mesec dni, bo na slovenski trg zapeljala nova astra, Oplov najbolje prodajani model. To bo že njena enajsta generacija – prvič leta 1991 –, ki pa je v marsičem zasnovana na novo. Največ pove podatek, da je novinka v primerjavi s predhodnico lažja, odvisno od različice in opremljenosti, od 120 do kar 200 kilogramov.
Čeprav bi v novi astri težko prepoznali konceptno predhodnico monzo, ki so jo pokazali na frankfurtskem salonu pred dvema letoma, je dobila veliko njenih genov. Na karoseriji so opazne ostrejše in bolj vitke linije, predvsem jih poudarja guba, ki se vleče v višini vratnih kljuk čez bok vozila. Sprednji del je vidno nižji. Doslej najboljšo aerodinamiko med vsemi opli so dosegli s številnimi podrobnostmi, med katere sodita tudi zadnja stebrička in streha v celoti; svoje doda še posebna izvedba dna vozila. Seštevek tega je količnik zračnega upora 0,285 (prejšnji model 0,32); čelni presek vozila pa se je zmanjšal z 0,77 na 0,642 kvadratnega metra. Celo različica z dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom in 18-palčnimi kolesi je glede količnika zračnega upora (0,31) boljša v primerjavi z različico najboljše aerodinamike prejšnje generacije. Bo pa sledila še bolj varčna in aerodinamična različica ecoflex.
Sicer pa so, zanimivo, zunanje mere nove astre celo nekoliko manjše kot pri dosedanjem modelu. Z dolžino 4,37 metra je petvratna kombilimuzina skoraj pet centimetrov krajša kot predhodnica in s 1,48 metra kar 2,5 centimetra nižja; s širino 1,81 metra je tudi pol centimetra ožja; a dejansko so skrajšali le sprednji in zadnji previs čez kolesi, potniška kletka ni nič manjša. Manjše zunanje mere se torej poznajo pri manjši masi avtomobila, a nikakor manjši notranjosti, saj je ta večja kot doslej. Zaradi kompaktnejših sedežev imajo potniki zadaj za 3,5 centimetra več prostora za noge, več ga je tudi v višini ramen in nad glavo. Ni pa bila v ospredju le večja prostornost, ampak so veliko pozornost namenili tudi boljši preglednosti, saj so se vozniki doslej pritoževali predvsem zaradi slabe vidljivosti bočno nazaj.
Kot rečeno, so se zaradi vsestranskega povečanja učinkovitosti posebej ukvarjali z astrino novo in predvsem bistveno lažjo konstrukcijo. Težo so zmanjševali na vseh koncih. Tako je v primerjavi s prejšnjo karoserija lažja za 20 odstotkov in zdaj tehta le 280 kg. Dodatnih 50 kilogramov so prihranili pri zasnovi posameznih delov podvozja, za nekaj kilogramov je lažji izpušni sistem, prav tako platišča in pnevmatike, zavorni sistem in tudi materiali, ki so jih uporabili v potniški kabini. Vse to ne pripomore le k večji učinkovitosti oziroma varčnosti, ampak se zazna tudi pri lahkotnosti in vodljivosti avtomobila.
Posodobljeni so dizelski in bencinski motorji z delovno prostornino od 1,0 do 1,6 litra, z največjo močjo od 70 kW (95 KM) do 147 kW (200 KM). Premierno je v novo astro vgrajen novi bencinski štirivaljnik 1.4 ECOTEC direct injection turbo (na voljo je z 92 kW/125 KM in 110 kW/150 KM), ki je občutno lažji od primerljivih agregatov; blok motorja iz aluminija je za deset kilogramov lažji kot blok iz sive litine. Novi bencinski trivaljnik 1.0 turbo z največjo močjo 77 kW (105 KM) in menjalnik easytronic 3.0 sta lahko združena v varčen pogonski sklop; njegova poraba v kombiniranem ciklu je 4,2 l/100 km in najmanjši izpust CO2 96 g/km. Med prvimi kilometri se je odlično izkazal, sicer s petstopenjskim ročnim menjalnikom, in ni prav z ničemer dal slutiti, da ne bi bil kos nalogi. Najmočnejši bencinski motor, 1,6-litrski štirivaljnik z največjo močjo 147 kW (200 KM) in 300 Nm največjega navora bo naprodaj šele prihodnje leto. Za ljubitelje dizlov pa so pripravili 1,6-litrski turbodizel, ki bo na voljo v treh različno močnih izvedbah (70 kW/95 KM, 81 kW/110 KM in 100 kW/136 KM) in z največjim navorom do 320 Nm. Serijski so pet- in šeststopenjski ročni menjalniki, kot rečeno, pa bo litrski trivaljnik na voljo tudi z robotiziranim ročnim menjalnikom easytronic 3.0, močnejše različice pa tudi s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom.
V novo astro so vgradili tudi kopico varnostnih asistenčnih sistemov, na voljo je zdaj že obvezna povezljivost prek pametnih telefonov. Posebno zanimiv je asistenčni sistem Opel OnStar, ki je doživel premiero prav v novi astri. Gre za plačljivo storitev (prvo leto bo brezplačna), ki omogoča, da se voznik oziroma vozilo kadarkoli, se pravi 24 ur na dan, poveže z nadzornim središčem in od njega dobi tako rekoč vse podatke o želeni poti, stanju vozila in skoraj vsem, kar ga zanima; lahko rečemo, da ima osebnega služabnika. Sistem zazna tudi, če je vozilo doživelo nesrečo, z njim lahko pokličete na pomoč, in če vam avto ukradejo, ga lahko tako tudi najdejo. Trenutno Opel OnStar deluje v 13 evropskih državah, v Sloveniji pa ga bodo uvedli jeseni prihodnje leto.
Za doplačilo si bodo kupci lahko omislili še take priboljške, kot so ergonomsko oblikovani masažni sedeži (s certifikatom AGR; kampanja za zdravo hrbtenico). V najdražji izvedbi imajo kar 18 električno pomičnih nastavitev. Povsem nove so tudi matrične LED-luči (IntelliLux), ki prvič v kompaktnem razredu omogočajo vožnjo s stalno vključenimi nezasenčenimi lučmi, brez zaslepitve nasproti vozečih voznikov. Dejansko gre za pravo malo znanost, saj je vsak žaromet sestavljen iz osmih svetečih diod, ki so povezane s kamero v prednjem delu vozila. Tako žaromet »ve«, ali vozite po mestu, odprti cesti ali avtocesti, in nenehno prilagaja svetlobni snop.
Vtisi po prvih prevoženih kilometrih so vsekakor prepričljivi. Ne smemo namreč pozabiti, da novinka ponuja marsikaj, kar je sicer mogoče dobiti tudi v nekajkrat dražjih vozilih. In tako pridemo do cen. Najcenejša, tesno pod 14.000 evri, bo astra z 1,4-litrskim bencinskim motorjem (74 kW) in opremo selection. Prva solidno opremljena pa prav tako 1,4-litrska bencinska (92 kW) z opremo enjoy za 15.800 evrov; prav taka z 1,6-litrskim dizlom (81 kW) pa 17.500 evrov. Večina nadstandardnih novosti je seveda doplačljivih, tako boste za matrične žaromete IntelliLux doplačali 1200 evrov.