Lincvolt, preurejeni lincoln continental kabriolet

Pred kratkim je velikemu glasbeniku Neilu Youngu zgorel njegov lincvolt. Lincvolt je nastal deloma za zabavo, a se je po svoje izkazal in zdaj bi ga imeli vsi Američani. Tehnika je zanimiva. Lanskega devetega novembra je v garaži parkiranega lincvolta pevca Neila Younga zajel ogenj, ki ga je najbrž povzročila napaka na sistemu za polnjenje baterij. Avtomobil obnavljajo in garažo tudi.

Objavljeno
04. februar 2011 21.35
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
»Avtomobil smo priključili na polnilnik in ga pustili brez nadzora. Stenski polnilnik še ni bil popolnoma preizkušen,« pravi Neil Young. Zdaj je splet poln paničnih e-pisem o izredni nevarnosti litijevih baterij.

Lincvolt je skupinica tehniških zanesenjakov, med katerimi je tudi Neil Young. Odločili so se preurediti lincolna continental kabriolet iz leta 1959. Predvsem želijo navdihniti mlado generacijo k ustvarjanju čistega avtomobilskega pogona, ki bo odraz 21. stoletja in bo imel vozniku všečno zmogljivost.

Njihov projekt lincvolt tehta kar tri tone (od tega je za približno 400 kg varnih litij-(Fe) sulfatnih baterij), toda zmogljivost je vseeno zanimiva. Trdijo, da je doseg do 640 km, samo na elektriko se pelje do 80 km daleč, poraba goriva pa je najugodnejša, če je bil akumulator prej napolnjen in proga ni daljša od 160 km – tedaj znaša poraba približno 6,5 litra biodizla na 100 km, če prevozite celotnih 640 km, pa se poraba goriva podvoji. Toda izpusti toplogrednih plinov so zelo nizki, trdijo, da bistveno nižji na KM kot pri katerem koli drugem obstoječem hibridu.

Oglejmo si tehniko, baterije smo že spoznali. Lincvolt je plug-in hibrid, se pravi, da se polni iz električnega omrežja. Električni motor zmore 150 kW, generator pa poganja mala Capstonova plinska turbina, ki zmore 30 kW. Turbina in generator sta uležajena zračno, turbina pa kuri biodizel na patentiran način, zato dosega tako nizek izpust. Energijo izpušnih plinov in zaviranja kajpak rekuperirajo. Zaporedni hibrid pomeni, da kolesa vedno poganja edino elektromotor.

Skupina Lincvolt trdi, da je najbolj gospodaren način uporabe linc­volta polnjenje iz omrežja, najbolj čist pa dopolnjevanje z vgrajeno turbino. Zanimanje za takšno predelavo je še posebno zraslo po novici o zgorelem prototipu.