Mazda: limuzina za Američane, sport combi za Evropejce

V začetku leta prihaja nova mazda6, in sicer v limuzinski ter sport combi karoserijski izvedbi, pri čemer naj bi bila v prvi izvedbi bolj po okusu ameriških, v drugi pa evropskih kupcev.

Objavljeno
05. oktober 2012 16.54
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

Ni moglo ali smelo biti drugače – nova mazda6 ni le oblikovno drugačna oziroma sveža, ampak tudi občutno daljša, tehnološko sodobnejša in okoljsko prijaznejša. Da bo na trgu v dveh karoserijskih izvedbah, kot štirivratna limuzina in karavan, poimenovan sport combi – ni pa za nas bolj zanimive petvratne kombilimuzine –, ne more spremeniti razumljive želje po tržnem uspehu.

Nova mazda v eni in drugi karoserijski različici je rezultat Mazdine oblikovalske filozofije kodo (duša gibanja, pravijo temu, osnova pa je bila študija takeri, predstavljena na lanskem avtomobilskem salonu v Tokiu) in tehnologije skyactive, ki jo je japonska tovarna najprej uporabila pri že znani, a še vedno sveži mazdi CX 5.

Z odločitvijo, da ponudijo štirivratno limuzino in sport combi, so nakazali bistveni smeri tržne strategije: limuzina bo verjetno bolj po volji ameriških in tudi kitajskih kupcev, karavan ali sport combi pa bo bliže evropskemu okusu in trgom.

Zaradi tega je limuzina dolga spoštovanja vrednih 486 centimetrov ali 15 centimetrov več kot prej, medtem ko je sport combi krajši in meri menda evropsko primernejših 480 centimetrov. Na vprašanje, ali je mogoče pričakovati tudi petvratno kombilimuzino, odgovorijo, da o tem razmišljajo ...

Nedvomno drži, da je predvsem zadek limuzine bolj ameriški, hkrati pa je sport combi v oblikovnem pogledu zadetek v polno – če si domišljam, da zmorem pravilno uganiti evropski avtomobilski okus.

Glede na to, da je Mazda pripravila nekakšno predpremiero mazde6 in da nam je bilo dano voziti še predserijsko izdelana vozila, so nekateri podatki še začasni in oziroma nedokončni. Pa vendar se prostornina prtljažnika ne v eni ne v drugi izvedbi ne bo spremenila (limuzina 489 litrov, sport combi 522 litrov, v obeh jo je mogoče povečati), prav tako ne nekatera druga dejstva: prednji opornik strehe je recimo pomaknjen za 100 milimetrov nazaj, medtem ko sta prednji kolesi za 50 milimetrov bolj spredaj kot prej.

Ne moreš prezreti naslednjega dejstva: pri limuzini meri medosna razdalja 283 centimetrov, pri sport combiju pa 275 centimetrov. To različnost znova pojasnjujejo z različnimi tržnimi strategijami. Ni bilo rečeno, da bo armaturna plošča, malenkost obrnjena k vozniku, v ameriško-kitajski izvedbi kaj drugačna od evropske.

Tista, ki nam je bila na ogled, deluje prijazno umirjeno zaradi grafike merilnikov, smiselne razporeditve stikal in podobno. Če je na njej nekaj dodatkov iz brušenega aluminija, to pripomore k občutku elegance – nekaj, kar v japonskih avtomobilih nima vedno domovinske pravice.

Sedi se tudi na zadnjih sedežih, seveda deljivih v razmerju 60/40, kar presenetljivo udobno, še posebno v limuzini. Preglednost je ugodna, noge zadaj sedečih gredo tudi pod prednja sedeža, kjer je prostor 25 milimetrov širši, kot je bil.

Informacijski zaslon meri 3,5 palca, če si omisliš navigacijo tom tom, dobiš 5,8-palčnega, ki bo seveda namenjen tudi drugim funkcijam. Še tole – na izbiro bo osem barv karoserije, štiri so nove, kolesa so lahko 17- ali 19-palčna.
Tehnologija skyactive se seli tudi v novo mazdo6. Ker so nekateri tehnični in drugi podatki še začasni, tokrat ne objavljamo tabele z motorji, zmogljivostmi in podobno. To pride na vrsto januarja prihodnje leto, ko bo mogoče opraviti tudi daljši preizkus.

Avto bo naprodaj z dvema bencinskima in dizelskim motorjem, pri čemer bo začetni bencinski 2,0-litrski agregat naprodaj v dveh izvedbah moči (107 in 121 kW), na vrhu pa bo 2,5-litrski motor s 141 kW. Dizel ima gibno prostornino 2,2 litra, enkrat 110, drugič 129 kW.

Poraba bo vsaj deloma odvisna tudi od vrste menjalnika (šeststopenjski ročni in šeststopenjski samodejni), pri čemer bo v tem pogledu najskromnejši in glede izpusta CO2 najprijaznejši šibkejši dizel. Tovarna napoveduje povprečno porabo 3,9 litra in izpust CO2 104 g/km, kar je vsaj 10-odstotno zmanjšanje.

Še odgovor tistim, ki sprašujejo, ali se pri Mazdi nič ne ukvarjajo z električnim oziroma hibridnim pogonom. Te dni bo na japonske ceste zapeljala mazda2 v električni izvedbi, skupaj s Toyoto razvijajo hibridni pogon. Tudi pri varnosti šestica ne bo siromašna.

V okviru t. i.  i-activesensa bo imela radarski sistem za preprečevanje trkov pri veliki in manjši hitrosti, elektroniko, ki bo opozarjala na mrtvi kot, skrbela za to, da vozilo ne bi zavilo z voznega pasu, in tako naprej.

Omeniti je treba vsaj še i-eloop, ki omogoča regeneracijo energije med zaviranjem, kar prav tako pripomore k manjši porabi goriva.
Nova mazda6 bo prišla na slovenski trg v začetku leta. Natančnih cen seveda še ne more biti, napovedujejo le, da bosta začetni različici, tako limuzina kot sport combi 2,0i, naprodaj za približno 22 tisoč evrov.