Mazda MX-5 - četrto rojstvo

Legendarni japonski roadster je zasijal v novi podobi

Objavljeno
05. september 2014 20.07
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih

Pri nas je bila trda noč, ko so pri Mazdi v treh mestih, Barceloni, Urajasu na Japonskem in Montereyju v ZDA, sočasno odgrnili saten z nove generacije mazde MX-5, ki sledi hišni oblikovalski filozofiji kodo in je opremljena z najnovejšimi tehnologijami skyaktiv.

Novinka ostaja zvesta tradiciji: dva sedeža, platnena streha (morda bo imela tako kot prej še možnost trde zložljive strehe), pogon na zadnji par koles in optimalna razporeditev mase vozila med obe osi v razmerju 50:50. Ali ji bo uspelo ohraniti Guinnessov rekord najbolj prodajanega roadsterja na svetu – doslej so jih prodali več kot 930.000 –, bo pokazal čas.

Njena osnovna oblika še vedno promovira vožnjo zgoraj brez in s spuščenima stranskima šipama, zato so oblikovalci in inženirji z njo lep čas preživeli tudi v vetrovniku in napovedujejo, da bodo poti z odprto streho pravi užitek. Med drugim so potniško kabino pomaknili bolj proti zadku, nižji je tudi položaj sedežev. Posebej so se posvetili oblazinjenju vrat in zasnovi stranskih steklenih ploskev, ki usmerjajo zračni tok.

Ko že govorimo o oblikovnih potezah nove MX-5, zapišimo, da so ji znižali pokrov motorja, A-stebričke zožali in pomaknili še bolj nazaj ter s tem izboljšali pregled nad cesto. Mazdini predstavniki so na predstavitvi poudarili, da bo utelešala t. i. džinba ittai, kakor pri njih pravijo doživetju veselja do vožnje, ki pa še zdaleč ni več omejeno zgolj na športne avtomobile, ampak ga nosijo v sebi vse mazde. Dobesedni prevod izraza džinba ittai se namreč glasi »jezdec in konj kot eno«.

Notranjost so zasnovali tako, da se meja med zunanjostjo in notranjostjo vozila briše. Armaturna plošča in voznikovo delovno okolje zagotavljata najboljši mogoč občutek za volanom in primeren položaj telesa za udobno vožnjo. Športni volanski obroč in merilnik hitrosti sta nameščena na isti osi in ustvarjata simetrijo med armaturno ploščo in sredinsko konzolo, kjer so stikala klimatske naprave. Zvočnike so vgradili tudi v vzglavnike, s čimer bo doživetje glasbe še pristnejše. V MX-5 ne bo manjkala niti najsodobnejša multimedijska oprema, z MZD connect vred, s katero je voznik stalno povezan z zunanjim svetom.

Z uporabo najnovejših tehnologij skyactiv in hišne »gram strategije« so poskrbeli, da je novi roadster 100 kilogramov lažji od predhodnika. Pod motornim pokrovom bodo bencinski motorji skyactiv-G z neposrednim vbriz­gom goriva; nameščeni bodo vzdolžno in posebej prilagojeni za MX-5 – kateri natančno, še niso povedali. Novo je tudi podvozje, ki je lažje, a robustnejše, spredaj z dvema vzmetnima rokama in večtočkovnim vpetjem zadaj. Menjalnik na predstavljenem modelu je bil šeststopenjski ročni. Zanimiva je tudi velikost pnevmatik 195/50 R16, ki so glede na mere, ki jih nosijo sodobni športniki, razmeroma ozke in majhne. Ko smo že pri merah – s 3,91 metra je mazda MX-5 10 cm krajša kot doslej.

Na evropskem trgu lahko novinko pričakujemo poleti 2015.