Med golfom in passatom

Šesta generacija Volkswagnove jette, ki je v primerjavi s prejšnjo zrasla v več pogledih, je pred dnevi zapeljala na slovenske ceste.

Objavljeno
18. februar 2011 18.46
Blaž Kondža, Na kolesih
Blaž Kondža, Na kolesih
Za novinko v razredu kompaktnih limuzin, ki ni več samo »golf z nahrbtnikom«, ampak samostojen model, bomo pri slovenskih trgovcih odšteli od 16.376 evrov naprej. Ali bo nadaljevala ameriški uspeh tudi v Sloveniji, bo pokazal čas. Jetta s svojo dolžino 4,64 metra zapolnjuje vrzel med golfom (4,20 metra) in passatom (4,77 metra) in je od predhodnice daljša devet centimetrov, 7,3 centimetra je večja njena medosna razdalja, a hkrati je v primerjavi s peto generacijo cenejša za 4000 evrov. Dodatni centimetri se poznajo na zadnji klopi, kjer so noge potnikov pridobile 6,7 centimetra prostora, kar pomeni več udobja tudi na daljših poteh. Ne nazadnje je bila večja notranja prostornost vodilo Volkswagnovih inženirjev pri snovanju.
Voznikov prostor je tipično volkswagnovski, armaturna plošča je usmerjena nekoliko proti vozniku, na novo je zasnovana upravljalna plošča klimatske naprave. Zadnja klop je serijsko deljiva in zložljiva v razmerju 40:60, pri čemer lahko sedeže podremo s potegom vzvoda v prtljažniku, ki tako pridobi nekaj dodatnih litrov prostora, pa čeprav je s 510 litri prostornine že tako med večjimi v razredu.

Motorna paleta bo v Sloveniji ob začetku prodaje obsegala 1,2-litrski turbobencinski motor TSI s 77 kW moči in dva turbodizelska TDI z vbrizgavanjem goriva po skupnem vodu, in sicer 1,6-litrskega s 77 kW in 2,0-litrskega s 103 kW. Poraba obeh šibkejših bo ugodna: 1.6 TDI se ponaša s povprečjem 4,5 l/100 km (emisija CO₂ 119 g/km), turbobencinski 1.2 TSI pa bo porabil 5,7 l/100 km (emisija CO₂ 134 g/km). Pozneje, predvidoma maja in julija, bodo ponudbo obogatili še s tremi turbobencinskimi motorji: 1.4 TSI z 90 kW, 1.4 TSI s 118 kW in 2.0 TSI s 147 kW. Vsi z izjemo 1.2 TSI so na voljo tudi s samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko DSG, ki je lahko šest- ali sedemstopenjski.

Kupci bodo lahko izbirali med tremi že znanimi paketi opreme: trendline, comfortline in highline. Osnovni trendline bo med drugim obsegal šest zračnih blazin, prednja vzglavnika s sistemom za preprečevanje poškodb vratnih vretenc, zavorni sistem ABS, sistem nadzora stabilnosti ESP s funkcijo stabiliziranja prikolice, dnevne luči, asistenco za speljevanje v klanec, električno nastavljivi in ogrevani zunanji ogledali, klimatsko napravo, centralno zaklepanje z daljinskih upravljanjem, radio RCD 310 s CD-predvajalnikom in podporo za predvajanje MP3, osem zvočnikov ter potovalni računalnik. Bogatejši comfortline, ki je pri različici 1.2 TSI dražji za 592 evrov, bo obsegal med drugim še tempomat, prednji meglenki s funkcijo statičnih smerno prilagodljivih luči, udobne sedeže z osemsmernim nastavljanjem za voznika in sovoznika in še kaj bi se našlo.

Po pričakovanju uvoznika Porsche Slovenija bodo v letu 2011 prodali od 150 do 200 novih jett, kar bo povečalo Volkswagnov delež na domačem trgu za 0,3 odstotne točke. Največ slovenskih kupcev se bo verjetno odločilo za različico 1.6 TDI comfortline, ki stane 18.594 evrov.