Med urbanimi hipsterji in svetovnimi popotniki

Salon EICMA 2015 Moderne klasike, avanturistični motocikli in razvoj elektronike

Objavljeno
20. november 2015 14.31
Blaž Kondža
Blaž Kondža

Ključna sejemska prireditev motoristične industrije milanska EICMA je privabila več kot 1.400 razstavljavcev iz vseh kontinentov, a je četošnja bera novosti med motornimi kolesi, vsaj tistih, ki se nam zdijo pomembne, je le medli spomin lanske modelske ofenzive, ko je salon praznoval stoletnico.

 

So pa novosti pokazale smer, v katero gre industrija motociklov, ki na evropskih trgih spet dosega blago rast prodaje. Pravzaprav so smeri tri. Najprej so tu motocikli in tudi motoristična oblačila, ki nas s svojo obliko preselijo nekaj desetletij v preteklost. Lahko govorimo kar o modernih klasikih. Sem zagotovo sodijo scramblerji, ki so jih v zadnjem letu v svojo ponudbo vključile skoraj vse ključne znamke. Druga smer gre v svet. Dobesedno. To so motocikli za avanturiste, svetovne popotnike – pa čeprav le do vrha Toškega čela. Tretja smer pa je razvoj elektronike, od zavornega sistema ABS, ki dopušča polno zaviranje tudi v nagibu, do povezav med motociklom in pametnimi telefoni. Tako recimo izbrani modeli MV Aguste omogočajo, da nastavimo blaženje z aplikacijo na telefonu. Na sejmu so bili močno zastopani tudi predelovalci motociklov – marsikatera tovarna se je podala v te vode in ponudila motor, ki si ga lahko z različnimi dodatki naredimo še bolj svojega.

Katere nove motocikle za sezono 2016 so pokazali? Aprilia je v Milano pripeljala dirkalnik RSV4 RF, ki menda zmore moč 230 »konjev« (169 kW) in je predvsem namenjen za tekmovanja. BMW je največ zanimanja vzbudil z novim R nine T scramblerjem, ki ga žene preizkušeni zračno hlajeni dvovaljni bokser in ima v primerjavi z R nine T modelom večji gib vzmetenja za podvige zunaj urejenih cestišč. Druga novost je BMW G310 R z enovaljnim 313-kubičnim agregatom s 25 kilovati, ki oznanja vstop bavarske znamke v svet motociklov pod 500 kubiki.

Na Ducatijevem razstavnem prostoru je kraljeval atraktivni Xdiavel s prenovljenim 1262-kubičnim agregatom, ki uporablja tehnologijo variabilnega krmiljenja ventilov DVT. Multistrada 1200 enduro s svojim robustnim terenskim videzom in 19-palčnima kolesoma z naperami širi uporabnost tudi zunaj asfalta. Družino scramblerjev pa so dopolnili z izvedbama flat track pro in sixty2 – zadnja ima najmanjši Ducatijev 399-kubični dvovaljnik. Glavna Hondina novost je pustolovska CRF1000L africa twin. Pokazali so tudi nekaj prenovljenih motociklov, veliko pozornosti pa je pritegnil koncept terenskega skuterja city adventure. Tudi pri Moto Guzziju so naredili svojega scramblerja, ki se imenuje moto guzzi V7 II stornello – načrtujejo, da jih bodo izdelali le tisoč.

Pri Suzukiju je bilo še največ zanimanja za koncept superšportnega motocikla GSX-R1000. Yamaha je v Milanu predstavila tudi dva nova modela s temne strani Japonske: MT-03 in MT-10. MT-10 je nastal iz superšportnega YZF-R1 in ga žene 999-kubični vrstni štirivaljnik. Na ogled je bil njihov konceptni trikolesni motocikel MVT-9 z 850-kubičnim trivaljnikom, ki kaže zanimivo mogoče smer v razvoju motociklov.

Britanski Triumph je v Milano pripeljal tudi nove kavarniške dirkalnike, ki nas popeljejo v čas, ko so mladci v usnjenih jaknah dirjali od kavarne do kavarne. Bonneville, thruxton in street twin so bile glavne novosti poleg speed tripla in tigra explorer 1200.

Na milanskem sejmišču smo srečali tudi slovenske znamke. Najbolj izstopata dve – Akrapovič in Sinter. Izpušni sistemi prvega so znani po vsem svetu, proizvajalec zavornih oblog in kolutov Sinter pa je svojo tržno nišo našel v motociklizmu in kolesarstvu. Recimo moto guzzije ustavljajo prav Sinterjeve obloge, dejavni pa so tudi na skuterskih dirkah.