Mercedes CLS shooting brake je kupe in karavan hkrati

Nemška tovarna predstavlja novo karoserijsko varianto dovolj znanega CLS z oznako shooting brake.

Objavljeno
26. september 2012 22.39
Janez Kovačič, Na kolesih
Janez Kovačič, Na kolesih

Mercedes CLS je navzven nedvomno dovolj prepoznaven avtomobil, hkrati pa je tedaj, ko se je  prvič zapeljal na ceste, ustvaril tudi novi avtomobilski razred. Karoserijski mešanec, kot mu tudi pravijo, se sedaj pojavlja v novi karoserijski izvedenki z oznako ali imenom CLS shooting brake. Mogoče je reči, da gre za kombinacijo kupeja in karavana, lahko pa je tudi kupe s petimi vrati...

Mercedes CLS shooting brake utegne najprej in najbolj navduševati tiste, ki zmorejo ceniti prefinjenost in drugačnost karoserijske oblike. Hkrati je to velik kos pločevine (495 centimetrov dolžine) in mercedes v povsem pravem oziroma izvirnem pomenu besede: ponuja veliko razkošja, razvaja s temeljitostjo in tehnično dovršenostjo, zanesljivo tudi z uporabnostjo.

Sem je mogoče šteti tudi velik prtljažnik, ki ponuja od 590 do 1550 litrov volumna, pri čemer je Mercedes Benz prav tukaj presegel samega sebe: komur bo všeč in bo voljan tudi (do)plačati, si bo lahko omislil dno prtljažnika iz ameriške češnje.

Sicer bo CLS, ki ga je pri nas že mogoče naročiti, razvajal s petimi barvami notranjosti, petimi vrstami opreme, tremi vrstami usnjenega oblazinjenja ipd. Notranje lesene obloge (naprodaj so tri) so v barvi rjavega lešnika, črnega pepela, rahlo rjavega topola...

Avto je na voljo s petimi motorji, tremi bencinskimi in dvema dizelskima, vsi imajo 7-stopenjski samodejni menjalnik in elektroniko start/stop, pa pogon na zadnji kolesni par ali pa za doplačilo Mercedesov 4Matic, kar je oznaka za štiri gnana kolesa.

Najskromnejša v tem pogledu je varianta 250 CLS (150 kW/204 KM), ki se dokazuje tudi s skromno porabo (5,3 litra v povprečju po tovarniških podatkih). Sledi zmogljivejši dizel 350 CDI (195 kW/265 KM)), ki ima lahko štirikolesni pogon, začetna bencinska izvedenka je 350 (225 kW/306 KM), varianta CLS 500 je že skoraj povsem v vrhu (300 kW/408 KM, po želji tudi  štirikolesni pogon).

Povsem na vrhu, pa ne le po moči in zmogljivostih, je cestni dirkač CLS 63 AMG, ki ponuja izjemnih 386 kW/525 KM. Če in ko to ni dovolj, je ali bo na voljo tudi različica edition 1, pri kateri moraš s tistim, kar ponuja bencinski osemvaljnik  (410 kW/557 KM in 800 Nm navora!), ohraniti vsaj šcepec zdrave pameti.

Cene? CLS 250 CDI stane 62.400 evrov, 350 CDI 75.480 evrov (štirikolesni pogon avto podraži za kakšnih 5300 evrov). Začetna bencinska različica CLS 350 je naprodaj za 76.560 evrov, varianta 500 pa za 105.600 evrov, medtem ko je 63 AMG v domači garaži za 157.800 evrov.

In res je, da je CLS shooting brake dražji od limuzinskokupejevskega CLS za približno 2000 evrov in da je seznam razburljive, vendar doplačljive opreme zanimivo dolg...