Mercedesov razred S spreminja filozofijo znamke

Največji, najboljši in najprestiž­nejši mercedes, v katerem je tudi pomemben slovenski prispevek, je pripeljal na naše ceste. Razred S, avtomobil presežnikov, prihaja v času, ko morajo imeti tukajšnji Mercedesovi predstavniki racionalne, pa hkrati optimistične cilje. Z njim želijo spremeniti filozofijo znamke.

Objavljeno
07. september 2013 11.12
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Ne bomo zapisali prvič, da je za zunanjo pojavo novega največjega mercedesa razreda odločilno zaslužen slovenski oblikovalec Robert Lešnik. Na domači predstavitvi je razložil, da so se pri izbiri zunanjih potez odmaknili od dotedanje ekstremno klinaste oblike: »Najbolj so nam bili všeč avtomobili iz tridesetih let prejšnjega stoletja, ko je bila odkrita aerodinamika. Neki volumen spredaj, ki se zoži v smeri zadka. Nismo želeli agresivnosti, ostrih robov, avtomobil ima le toliko linij, kot jih funkcionira.«

Najprej so se lotili izvedbe z daljšo medosno razdaljo, ki predstavlja 80 odstotkov prodaje. Kot pravi Leš­nik, je zanj najboljša perspektiva tričetrtinski pogled od zadaj, ko se dobro vidijo ožji in nižji boki. Ti pripomorejo k aerodinamiki, tako da znaša količnik upora le 0,23. V kratkem bodo na razstavi v Frankfurtu predstavili še njegovo kupejevsko izvedenko.

Novi S je pričakovano avtomobil številnih tehničnih presežkov, od zajetnega paketa različnih asistenčnih sistemov (skupaj 25) do novosti, imenovane čarobna preproga (magic carpet). Gre za elektroniko, ki s tipali opazuje površino ceste in po njenih sporočilih se podvozje hipno odziva, da tudi na neravninah deluje enako udobno. Verjetno v mercedesu S bolj uživaš, če te v njem vozijo. Razred S ima prav vsa svetila pripravljena s svetečimi diodami.

Z novo generacijo telematike je mogoče kabino zadaj spremeniti v pravcato mobilno pisarno, poslušati glasbo iz avdiosistema Burmeister in v eni od izvedb z dvema sedežema zadaj tistega za sovoznikom spremeniti skoraj v ležišče, govorijo o udobju potovanja v prvem letalskem razredu. Sedeža sta oprem­ljena z napihljivima varnostnima pasovoma, sedalni del ima še napih­ljivo blazino, ki pri trku prepreči, da bi potnik v polležečem položaju zdrsnil pod pasom. Kak uporabnik dosedanjega S-a bo morda opazil, da je prtljažnik zdaj nekaj manjši, a je vseeno na primerljivi ravni glavnih nemških tekmecev.

Velikega mercedesa lahko za zdaj ženejo tri različne pogonske izvedbe, dizelski motor je šestvaljnik, bencinski je osemvaljnik, hibrid pa kombinira bencinski šestvaljnik in električni motor. Vselej za prenos na zadnji kolesi skrbi sedemstopenjski samodejni menjalnik. Razred S je bil vselej avtomobil s konkretno osnovno ceno (začenja se pri 92 tisoč evrih), ki se lahko s številnimi opcijami še opazno poviša, seveda pa mu gospodarske razmere v Sloveniji niso ravno naklonjene. Pri slovenskem zastopniku poskušajo z njim spremeniti filozofijo znamke in se približati mlajšim poslovnežem, ki niso vpeti le v lokalno okolje in tega avtomobila ne bodo dojemali le kot luksuz, ampak tudi nekaj zelo koristnega v svojem vsakdanjem poslovanju. Letos pričakujejo, da bodo prodali sedem ali osem vozil, v prihodnjih dveh letih pa po 25 na leto.