V tako imenovani temni sobi je bilo, razumljivo, temno kot v rogu. Kakor da lebdi, je bila osvetljena le notranjost novega mercedesa razreda G. Sedel sem za volan in si do zadnje podrobnosti ogledal armaturno ploščo, o zunanjosti sem lahko le ugibal. Le z bežnimi dotiki in delnim obrisom silhuete sem si lahko ustvaril predstavo o njej. Prepričan sem, da bo z brezčasnimi robovi in vogali zelo podobna legendarnemu predhodniku.
Novi mercedes razreda G bo prvič na ogled na mednarodnem avtomobilskem salonu v Detroitu v drugi polovici januarja 2018. A kakor se spodobi za ikone in legende, ga po kapljicah predstavljajo že v zadnjih dneh letošnjega leta. Za začetek so nam pokazali zgolj novo armaturno ploščo z volanskim obročem in seveda preizkusili smo v usnje odete sedeže. Pričakovano gre za zlivanje sodobnosti in tradicije. Medtem ko bo tudi v novem razredu G klasične instrumente nadomestila zdaj že dobro znana »cinemaskopska« plošča (podobno imata razred S in E, dobil pa jo bo tudi novi razred A), na kateri so na levi združeni digitalni prikazovalniki, namenjeni vožnji in vozniku, na desni pa zaslon z infozabavnimi vsebinami, so ohranili legendarne rešitve, kot je na primer zajeten ročaj pred sopotnikom in sredi zračnikov, na sredini armaturne plošče, tri znamenite tipke za nastavitve štirikolesnega pogona.
Oblikovalci nove armaturne plošče so še posebno ponosni na obliko prezračevalnih šob, ki so iz pravega aluminija in povzemajo značilno obliko sprednjih luči. Torej je jasno, da bo novi G imel okrogle luči, poudarjeno obrobljene s štirioglatim okvirjem iz aluminija. Novost je tudi zajetna sredinska konzola, na kateri je poleg ročice samodejnega menjalnika prostor za velik pokrit predal, ki je hkrati uporaben kot opora za roke in ga lahko prekrivata les in usnje. Seveda vsi G-ji ne bodo odeti v usnje, a dejstvo je, da bodo najbolje opremljene različice v potniški kabini le za odtenek robustnejše, sicer pa podobno razkošne kot limuzine razredov E in S.
Zelo verjetno bo novi G opazno prostornejši. V potniški kabini so pridobili po nekaj centimetrov na vseh koncih, daleč največ pa za kolena potnikov na zadnjih sedežih, konkretnih 15 centimetrov. Znano je, da so večjo prostornost dosegli tako, da so žrtvovali nekaj prostora v prtljažniku, sicer pa je novi G za pet centimetrov daljši kot predhodnik. Za večjo prostornost so skrbno oblikovali tudi notranje obloge in ročaje vrat, saj je bilo pomanjkanje prostora za voznikovo levo roko ena izmed šibkosti, ki se je vlekla skozi evolucijo vseh G-jev. Seveda se pri Mercedesu še kako zavedajo, da je pri takšnih vozilih pomembna tradicija. Tako bo imel tudi novi G legendarne, čeprav po vseh kriterijih zastarele kljuke z značilnimi gumbi, ohranili so značilni zvok ob zapiranju vrat in na zadnjih vratih bo pritrjeno znamenito rezervno kolo.
Da se je v štirih desetletjih marsikaj spremenilo, pa ne nazadnje dokazuje to, da ob postopnem odkrivanju novega G-ja skoraj ne omenjajo špartanske opreme in robustne zunanjosti, ki se je nekoč brez težav spopadala z najzahtevnejšimi izzivi na komaj prehodnih terenih. Tako imam občutek, da vedno bolj drži (sicer stara) šala, ki pravi, da se bogati lovci pripeljejo do gozda z mercedesom razreda G, od tam naprej pa se na lov odpravijo z lado nivo. Da je to le šala, priča podatek, da od 300.000 G-jev, kolikor so jih izdelali v skoraj štiridesetih letih, še vedno vozi 80 odstotkov primerkov.