V okviru vsestranske preobrazbe skupine Volvo cars, ki vključuje ustvarjanje nove globalne identitete, je načrtovana tudi popolna prenova modelne palete v prihodnjih petih letih. Prva lastovka je bil lansko jesen predstavljeni veliki, premijski SUV XC90, ki zdaj prihaja na slovenski trg.
Že prva generacija XC90, predstavljena leta 2002, je v segment velikih SUV vnesla nekaj revolucionarnih, predvsem varnostnih novosti. Novinca pa so postavili na popolnoma novo platformo in vanj vgradili številna nova varnostna dognanja, ki vodijo k cilju, da leta 2020 v avtomobilih Volvo ne bo mrtvih in hudo poškodovanih potnikov. Tako so že v samo karoserijo vgradili veliko več izjemno trdnega boronovega jekla, hkrati pa lažje materiale, ki so omogočili, da je avtomobil v primerjavi s predhodnikom v povprečju lažji za 125 kilogramov.
Oblika vozila je nesporno volvovska in v duhu tako imenovanega skandinavskega dizajna, pri katerem so v ospredju čiste linije in uporabnost. Mogočni sprednji del je izrazito zaobljen, zadnji, na katerem je še največ sledi predhodnika, pa precej bolj ostrih robov. Poudarjena je usmerjenost k potnikom, se pravi k udobju, varnosti in vsestranskemu dobremu počutju. In tega je v nekaj manj kot pet metrov dolgem, 1,76 metra visokem in (z zunanjima ogledaloma) 2,14 metra širokem avtomobilu res veliko. Jasno je, da je novi XC90 na voljo s petimi oziroma sedmimi sedeži.
Ker gre za premijski izdelek, so v potniški kabini uporabili kakovostne materiale, seveda tudi les in usnje, vse skupaj pa dopolnili z najsodobnejšimi tehnološkimi rešitvami. Tako ima voznik na voljo digitalne inštrumente s različnimi možnostmi nastavitve, s potniki pa si deli sredinski zaslon, ki ima preprost uporabniški vmesnik, podoben kot pri pametnih telefonih. Vse to je omogočilo, da so (pre)številni gumbi in tipke postali preteklost. Ob ročici samodejnega menjalnika je poleg velika gumba za zagon in ustavitev motorja pravzaprav samo še gumb za izbiranje različnih voznih režimov (udobnega, športnega, terenskega, varčnega ...).
Vsega, kar je vgrajeno v Volvovega novinca, seveda ob predstavitvi ni mogoče našteti. A poskušajmo omeniti vsaj nekaj glavnih asistenčnih sistemov, kot so sistem, ki ublaži posledice zdrsa s ceste, samodejno zaviranje v mestu, preprečevanje trka spredaj in omilitev trka od zadaj, radarski tempomat, kamere za prikaz okolice vozila iz ptičje perspektive, sistem za pomoč pri parkiranju, povsem diodni žarometi ... Poleg tega ima XC90 kopico takšnih in drugačnih varnostnih blazin in dodatkov, med drugim pametni ključ, v katerem lahko shranite različne nastavitve vozila.
Za začetek prodajnega cikla so pripravili tri motorne različice. Za zdaj edini dizel D5 je 2,0-litrski turbodizel z dvema turbinama (165 kW/225 KM, največji navor 470 Nm), ki požene XC90 do največje hitrosti 220 km/h in pospeši do 100 km/h v manj kot osmih sekundah. Prav tako 2,0-litrski je turbobencinski štirivaljnik T6 (235 kW/320 KM, navor 400 Nm); največja hitrost 230 km/h, pospešek 0–100 km/h 6,5 sekunde. Vrh ponudbe pa je priključni hibrid T8, pri katerem že omenjeni 2,0-litrski bencinski stroj in elektromotor združena dajeta sistemsko moč 294 kW (400 KM); največja hitrost 230 km/h (samo elektromotor 125 km/h), pospešek 0–100 km/h 16,4 sekunde in izpust CO2 zgolj 59 g/km. Bodo pa tem trem motornim različicam čez čas dodali še šibkejšega dizla in bencinca, ki bosta na voljo tudi s sprednjim pogonom.
Sicer pa ima z zdajšnjo motorno ponudbo XC90 vedno stalni štirikolesni pogon, doplačljivo je tudi zračno vzmetenje. Vse skupaj s serijskim osemstopenjskim samodejnim menjalnikom (geartronic) ustvarja zaokroženo in odlično vodljivo celoto, ko voznik začuti velikost vozila le na izrazito ostrih in kratkih ovinkih, ves čas pa se vozi v svojem svetu ... Pri tem mu intenzivnost doživetja pomagajo stopnjevati trije paketi opreme (momentum, inscription in R-design). Na slovenskem trgu boste za dizelski D5 AWD v petsedežni izvedbi plačali najmanj 69.558 evrov, za podobnega bencinca T6 AWD 78.155 evrov in za priključni hibrid T8, ki ima vedno sedem sedežev, najmanj 89.784 evrov.