Volkswagen arteon s kupejevskim videzom in prostorno notranjostjo

Več elegantnih linij in naprednejša vsebina.

Objavljeno
09. junij 2017 20.27
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Volkswagen je že imel prestižno veliko limuzino phaeton, vendar ni bila uspešna. Imel pa je tudi precej bolj posrečeno prestižnejšo izvedbo prejšnjega passata z oznako CC, ki je bila le zelo nišna. Zdaj je tu arteon, ki poskuša na različne načine ponuditi  več.

Arteon je zunaj jasno prepoznaven volkswagen, čeprav v oblikovanje Volkswagnove znamke le prinaša nekaj novih, zelo svežih potez. Predvsem v sprednjem delu, z drugačno masko in celotnim obrazom, ki ga utegnemo ugledati tudi pri prihodnjih VW-modelih. Morda najbolj všečen pa je s strani, njegova kupejevska linija deluje res elegantno. V notranjosti je spredaj presenečenj in elegance nekaj manj. Večji in naprednejši sredinski večfunkcijski zaslon smo spoznali že pri prenovljenem golfu, je pa počutje tako za volanom kot na sovoznikovem sedežu zelo dobro, zdi se, da je še malce bolj udobno kot v passatu.

Arteon meri v dolžino 486 cm in je za 10 cm daljši od passata. Med­osna razdalja znaša kar 284 cm (+6 cm), to se najbolj občuti na zad­nji klopi, kjer je kljub usločeni strehi presenetljivo zelo prostorno. Prtljažnik se ob dvigu dolgih in položnih vrat, pri čemer seveda pomaga elektrika, razkošno odpre in sprejme za 563 litrov prtljage. Če zadnje naslonjalo (deljivo je žal le v razmerju 60/40) povsem podremo, je prostora za kar 1557 litrov.

Motorji so vsi štirivaljniki. V bencinski paleti bosta 1,5-litrski TSI z močjo 110 kW (150 KM) in 2.0 TSI z močjo 140 kW (190 KM) ali 206 KW (280 KM). Dizelski agregat je dvolitrski v treh izvedbah z močjo 110 kW (150 KM), 140 kW (190 KM) in 176 KW (240 KM). Motorji imajo odvisno od izvedbe šeststopenjski ročni menjalnik ali sedemstopenjski samodejni z dvema sklopkama, najmočnejši bencinec in dizel sta dobila še štirikolesni pogon. Najmočnejši bencinski agregat, ki smo ga preizkusili, deluje gladko in odzivno in se avtomobilu odlično poda. Nasploh se arteon zelo lepo pelje. Si pa le mislim, da bi si pri modelu, ki ga postavljajo nad passata, kak kupec še zaželel šestvaljnik.

Postopoma bodo v ponudbo dodali nekaj za Volkswagen doslej najbolj naprednih asistenčnih sistemov. Preizkusili smo delovanje radarskega tempomata, ki ima v povezavi z navigacijsko napravo dodano funkcijo predvidevanja, prilagaja se prometnim hitrostnim omejitvam; zazna tudi križišče in zmanjšuje hitrost; če smo spustili volan, nas je po določenem času začel opozarjati – sicer tega na deželnih cestah nismo preizkušali –, a proizvajalec pravi, da če se voznik še naprej ne bi odzival, bi avtomobil avtonomno zavil k robu vozišča, tam ustavil in vključil smerne utripalke.

Uvodoma bo arteon pri nas dosegljiv z dvolitrskim dizelskim motorjem z močjo 110 kW in samodejnim menjalnikom, ki ga cenijo na najmanj 39 tisoč evrov, najboljša dizelska izvedba z močjo 176 kW, samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom stane od 48 tisoč evrov naprej, najzmogljivejši dvolitrski bencinec z 206 kW, ki je prav tako gnan štirikolesno in ima samodejni menjalnik, pa cenijo na 50 tisočakov. Drugi motorji in različice pridejo pozneje, kot zadnji novembra letos vstopni 1.5 TSI, s katerim bo arteon tudi najcenejši – stal bo 31 tisoč evrov.

Verjetno bodo pri Volkswagnu z novincem želeli prodreti tudi v premijski razred in izzvati modele, kot sta BMW serije 4 gran coupe ali audi A5 sportback. V polnem prodajnem letu načrtujejo, da bodo zanj pri nas pridobili 300 kupcev. Koliko teh bo iz vrst privržencev Volkswagnove znamke, koliko pa jih bodo izmaknili tekmecem, bo pokazal čas.