Najhitrejši BMW X6 je M

Vrhunski športni terenec za (nemške) avtoceste

Objavljeno
20. december 2015 20.34
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj

Vsi vemo, da so avtomobili in Avtomobili. S prvimi se vozimo, o drugih večinoma, žal, samo govorimo. Pričujoči lani pomlajeni BMW X6 M (skupaj z X5 M) nedvomno spada v to drugo kategorijo.Kaj bi se sprenevedal, v tem primeru nas zanimajo predvsem zmogljivosti. Štirikolesno gnani terenski športni kupe (sports activity coupé – SAC) pospeši z mesta do 100 km/h v zgolj 4,2 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 250 km/h – in to doseže s presenetljivo lahkoto. In kaj omogoči 2,3 tone težkemu orjaku takšne zmogljivosti? Novi 4,4-litrski V8 M twinpower turbo je najzmogljivejši agregat, ki so ga pri BMW-ju doslej razvili za vozilo s štirikolesnim pogonom, in zmore največjo moč 423 kW (575 KM) med 6000 in 6500 vrt./min. Ima torej za štiri odstotke več moči kot njegov predhodnik iz leta 2009. Za deset odstotkov je večji tudi navor, ki zdaj doseže 750 Nm v širokem razponu med 2200 in 5000 vrt./min. Tovarniški podatki govorijo tudi o 20-odstotnem zmanjšanju izpusta CO2, ki zdaj znaša najmanj 258 g/km, in manjši normni porabi goriva (11,1 l/100 km), ki pa je v tem primeru res irelevanten podatek, saj je konje pač treba hraniti. To pomeni, da sem ob dokaj zmernih vožnjah porabil okrog 16 l/100 km, a bi to povprečje zlahka presegel za dva ali tri litre. Med tehnikalijami nedvomno kaže omeniti še odličen osemstopenjski menjalnik M steptronic, ki seveda omogoča tudi ročno prestavljanje.

Takšna zverinska zaloga moči potrebuje ustrezno podporo, od že omenjenega stalnega štirikolesnega pogona do številnih elektronskih pripomočkov (najmanj trije nastavljivi vozni režimi, ki za seboj potegnejo trdoto podvozja, volanskega mehanizma in še česa), 21-palčnih koles (spredaj 235 R21, zadaj 325/30 R21) in ne nazadnje štiricevnega izpušnega sistema.

Kako se pelje? Po kratkem glasnem pozdravu ob zagonu motorja zavlada v potniški kabini prijetna tišina, ki jo s povečevanjem hitrosti »kali« prijetno hrumenje, kar od takega vozila pač pričakujemo. A ropot nikoli ne postane neprijeten. Potem držite volan in uživate. Pri tem je več kot dobrodošel prosojni zaslon na sprednjem steklu, kjer se vam ob prometnih znakih kaže tudi hitrost, s katero vozite. To je dejansko najtežji del vožnje … Sicer je ta X6 M do same meje povsem nevtralen (takrat ste seveda že globoko v točkovnem območju), ko preidete na ročno prestavljanje, pa tudi na kratkih ovinkih pokaže, da ni od muh. Seveda se mu v tem primeru pozna teža in ob pretiravanju začne najprej uhajati sprednji del. Je pa res, da je imelo testno vozilo za seboj že kar nekaj kilometrov in sprednji pnevmatiki nista bili več novi. Kakorkoli že, ob odličnih zavorah vse skupaj zahteva tudi trezno glavo.

V testnem vozilu je bilo tako rekoč vse, kar je mogoče dobiti. Omenim samo BMW night vision z dinamičnimi (LED) žarometi, ki deluje vrhunsko in omogoča presenetljivo hitro in varno nočno vožnjo. O tem, da obliko X6 nekateri sovražijo, drugi pa obožujejo, nima smisla izgubljati besed. Je pa dejstvo, da je X6 M navsezadnje povsem uporaben avto, s petimi vrati, zložljivimi zadnjimi sedeži in dostojno velikim prtljažnim prostorom.

In še nagradno vprašanje. Koliko stane? Osnovna različica 159.450 in testni primerek 188.952 evrov. Tako lahko tudi sklenem z uvodno ugotovitvijo, da o takih avtomobilih (večinoma) samo govorimo.