Napake se dogajajo vsem, le da nekaterim pogosteje

V Nemčiji opravljena raziskava o napakah, ki jih ugotavljajo na tehničnih pregledih vozil, kaže znano podobo-nemški in japonski avtomobili jih imajo najmanj.

Objavljeno
20. september 2013 17.03
Boštjan Okorn, Na kolesih
Boštjan Okorn, Na kolesih

Nakup rabljenega avtomobila je vedno vsaj malo tvegan, kar pa je mogoče zmanjšati z izbiro modela, ki se manj kvari. Statistike občasno sicer prinesejo kakšno presenečenje, a na splošno kažejo zelo podobno sliko: manj verjetnosti za okvare je pri japonskih in (nekaterih) nemških znamkah, več pri francoskih in italijanskih.

Podoben sklep bi lahko potegnili tudi iz raziskave, ki jo vsako leto opravi nemška organizacija GTÜ (Gesellschaft für Technische Überwachung) in odkriva napake, ugotovljene na tehničnih pregledih.

Avtomobile so v statistiki razdelili ne samo po razredih, ampak tudi po starosti. Nemci morajo sicer tehnični pregled prvič opraviti po treh letih in nato na dve leti, zato je treba prvo starostno kategorijo (eno do tri leta) obravnavati z malo rezerve, čeprav je res, da je tudi tu osnova realna, saj morajo, denimo, taksiji in avtomobili, namenjeni za izposojo, na tehnični pregled vsako leto.

Seveda pa je logično, da je pri avtomobilih novejšega letnika napak bistveno manj kot pri starejših: pri starih do tri leta so jih odkrili 13,4 na 100 vozil, pri starejših od devet let pa je na 100 vozil kar 150,2 napake. Podatek je izračunan iz deleža avtomobilov z napakami (do tri leta 9,7 %, nad devet let 54,8 %), ki so ga pomnožili s povprečnim številom napak na enem avtomobilu (do tri leta 1,38, nad devet let 2,74).

Med več kot petimi milijoni pregledanih avtomobilov so napako našli pri približno 40 odstotkih, slaba četrtina vseh je imela takšno, ki lahko bistveno vpliva na varnost vožnje. V pregled je zajetih 240 različnih modelov, največ napak pa je bilo povezanih z elektriko in svetili (30,4 %), zavorami (18,1 %) ter kolesi, pnevmatikami, obesami in osmi (16 odstotkov). Znotraj omenjenih kategorij je bilo največ težav z nastavitvami in delovanjem luči, zavornih diskov, z vodi, oblogami in cevmi ter z obesami in osmi.

Po podatkih analize verjetnost, da bo imel avtomobil napako, skoči nad 50 odstotkov po približno devetih letih. Zato pri GTÜ svetujejo, naj se kupci raje odločijo za mlajše avtomobile. Že pri starih do sedem let je takšnih z napakami bistveno manj – le dobra četrtina. Spodbudno je dejstvo, da so avtomobili očitno izdelani vse bolje (ali pa jih lastniki bolje vzdržujejo), saj se je delež na tehničnih pregledih odkritih napak v zadnjem letu občutno zmanjšal pri vseh starostnih skupinah.

Kateri modeli so se odrezali najbolje? Ob predstavitvi raziskave so pri GTÜ poudarili, da so v vrhu nemške znamke. Kar je sicer res, a treba je dodati, da jim zelo resno parirajo japonske, ki se zlasti pojavljajo med najboljšimi tremi pri starejših avtomobilih. Med najmanjšimi modeli je med trojico najmanj pokvarljivih vsa leta mazda2, v razredu više prednjači kakovost toyote prius, srednji razred že obvladujejo nemške prestižne znamke, med njimi je v ospredju audi A4, v višjem razredu pa izstopa VW phaeton, ki ga na cesti komaj kdaj srečamo. Po statistiki sodeč boste imeli najmanj težav z BMW Z4, če ni starejši od treh let, pri športnih avtomobilih je sicer težko navesti model, ki bi bil odličen ne glede na starost. Med terenci je visoko lexus RX, ki ga nemci tekmeci prekašajo zgolj v mlajših kategorijah, pri enoprostorcih pa imajo z okvarami najmanj opravka lastniki seata altee.

Drugi konec lestvice skoraj v celoti zapolnjujejo modeli italijanskih in francoskih znamk, edini izjemi sta kia sorento starejših letnikov pri športnih terencih in starejši volvo V70/S80 v višjem razredu. Najslabšo statistiko okvar ima fiat bravo oziroma stilo, star med sedem in devet let.

Tudi pri GTÜ podarjajo, da rezultati kažejo zgolj statistično verjetnost, da bodo pri nekem modelu na rednem tehničnem pregledu odkrili eno ali več napak. Pri tem je treba tudi upoštevati, da nekateri lastniki avtomobil pred pregledom odpeljejo v servisno delavnico, kjer določene napake odpravijo. Vseeno pa so takšne analize lahko dober pokazatelj, ko se odločate za nakup rabljenega avtomobila, saj si zagotovo ne želite, da bi ga morali že kmalu odpeljati v popravilo in za njegovo brezhibnost zapraviti še nekaj denarja.