Nasvet motorista: Začnite počasi in pred-vi-de-vaj-te!

Nova motoristična sezona žal vedno znova prinese tudi nove tragedije. Zato smo za vas, motoriste, zbrali nekaj koristnih nasvetov.

Objavljeno
17. april 2017 11.03
Matevž Hribar
Matevž Hribar

Črne spomladanske novice vsako leto zaskelijo. Motoriste in motoristke, njih žene in može, starše, prijatelje, verjetno pa tudi vse druge, ki premorejo kanček sočutja do »norcev na dveh kolesih«. Ampak, prosim, poglejte v širši družinski in prijateljski krog − ti »norci« so vaš stric, zdravnik, poštar, sestrin fant ...

In letos s prihodom prvih toplih dni ni bilo nič drugače. Spet je pokalo, spet so se v spletne komentarje pod črne objave zlivala sožalna sporočila.

Se lahko temu izognemo?

Geografska specifika v deželi podalpski je pač takšna, da se motoristi ne vozimo vse leto, ampak, takole čez palec, od marca do novembra. To pomeni vsaj tri, rajši štiri mesece zimskega spanca. Redno tečete, kolesarite, plavate? Pomislite, kako oleseneli bi bili po tako dolgem premoru! Z vožnjo motornega kolesa, ki zahteva dosti več fizične in mentalne spretnosti, kot se dozdeva nepoznavalcu, ni nič drugače.

Zato začnite, naj se sliši še tako klišejsko, počasi. Na silo počasi, če ne gre drugače! Recite si, na primer, da se na prvem letošnjem izletu ne boste peljali hitreje od 90 km/h in da motorja ne boste nagnili več kot do polovice (dovolj je občutek, meritev v stopinjah je odveč).

Še boljše zagotovilo, da na začetku sezone ostanete na varni strani, je ogrevalna vožnja na velikem parkirnem prostoru ali še bolje na poligonu varne vožnje. Če boste ponovili »avtošolske« vaje (osmica, slalom, izogib oviri, zaviranje v sili), bo to vrhunski trening za cesto.

Sicer pa na spletni strani slovenske policije najdete seznam dogodkov, na katerih vam bodo policisti v sproščenem, da ne rečem prijateljskem vzdušju in povsem brezplačno pomagali (spet) osvojiti obvladanje stroja med nogami. Ti dogodki so poleg tega dobrodošli tudi s stališča, da policiste-motoriste spoznate z druge plati in ne le kot uniformirance, ki vam »po nepotrebnem« težijo s prometnimi predpisi in praznijo denarnice. Tudi oni so motoristi. Ki so po službeni dolžnosti videli dogodke, kakršnih samih nočete niti videti, kaj šele doživeti.

Zdaj pa še k po mojem mnenju najpomembnejšemu receptu za preživetje na cesti: k predvidevanju. Ta široki pojem je za varno vožnjo ključen. Ko pred vas zapelje gospod, ki je spregledal bližajočo se ozko silhueto motorista, je odveč kakršenkoli izgovor, da je kriv ON, in ne vi, ki ste pravilno, dasiravno malo prehitro, pripeljali v vas. Takšne dogodke je treba p-r-e-d-v-i-d-e-t-i. Kot tudi to, da je za nepreglednim zavojem morda ustavil tovornjak, da je po nevihtni noči priljubljen ovinek posut s peskom, da bo voznica zamenjala vozni pas brez uporabe smernikov, da smreke mečejo senco na vlažen asfalt in da je ob dovozu na njivo traktor pustil blatno sled. Nemogoče je opisati vse možne situacije, lahko pa jih zajamemo kot kup vzrokov za potencialno kritične dogodke, ki jih bomo preprečili z, da, uganili ste, predvidevanjem.

Tega, da bo nekdo pripeljal nasproti, se ne da predvideti. Se boste pa nesreči lahko izognili, če tisti trenutek ne boste prehitri. Zato še enkrat: začnite počasi. Sezona bo še dolga. Življenje pa sploh.