Nebeška poroka General Motorsa in Manchester Uniteda

General Motors (GM) in Manchester United (MU) sta sklenila bogato pogodbo o sodelovanju, ki pa je vsaj ta hip za GM veliko presenečenje, a razdrl je še ni...

Objavljeno
17. avgust 2012 18.57
Aleš Kovačič, Na kolesih
Aleš Kovačič, Na kolesih

Pogodba, ki jo je že nekdanji direktor oglaševanja pri General Motorsu (GM) sklenil z nogometnim klubom Manchester United (MU), vse bolj odmeva. Angleški nogomet in ameriški avtomobilizem bosta skupaj za fantastičnih 559 milijonov ameriških dolarjev vse do leta 2021. Nebeška poroka, pravijo temu poslu.

Eden najbolj prepoznavnih nogometnih klubov na svetu Manchester United in globalni kolos avtomobilizma General Motors bosta skoraj polno desetletje skupaj nastopala na milijonskem trgu nogometnih in avtomobilskih navdušencev po vsem svetu. Ena najbolj logičnih povezav, zgodb o uspehu, pravzaprav idealnih, nebeških, »made in heaven« porok, material za bodoče knjižne uspešnice, mojstrovina marketinga, pravijo zdaj. Ampak problem je, kot vedno, v podrobnostih.

Joel Ewanick, ki je, preden je prevzel položaj direktorja trženja pri General Motorsu, na ameriških cestah in v glavah tamkajšnjih kupcev uveljavil korejski Hyundai in pozneje še japonski Nissan, je moral z vrha detroitskega velikana oditi, ko se črnilo na sponzorski pogodbi rekordne vrednosti med Manchester Unitedom in General Motorsom še ni niti dobro posušilo.

Zakaj? Ker je po pričevanjih enega izmed svojih, zdaj že nekdanjih sodelavcev pri GM in nedvomno posnemovalca znamenitega globokega grla rekordni znesek najbolj spektakularne in očitno tudi sporne sponzorske pogodbe pripravil tako, da je za pravo ceno vedel le on.

Tako je bilo vodstvo GM z izvršnim direktorjem Danom Ackersonom vred, ki je bil na čelo koncerna imenovan po končanem stečajnem postopku in poznejši kadrovski čistki ameriškega predsednika Baracka Obame, nekaj časa prepričano, da jim je marketinška sekira padla v med za tretjino ceneje, kot se je pozneje razkrilo.

Karizmatični in vizionarski Ewanick je namreč storil tisto, kar storijo najbolj iznajdljivi računovodje: presežek pogodbe oziroma končno številko je skril v bilance različnih marketinških oddelkov GM, tako da je samo navidezno ostal v proračunskih mejah, ki so mu jih postavili šefi.

Pogodba pa je, če pustimo ob strani inventivno računovodstvo, tudi v številnih drugih pogledih precedenčna. Tako naj bi Manchester United že letos in prihodnje leto na svoj račun dobil sponzorsko nakazilo 18,6 milijona ameriških dolarjev.

Čeprav pogodba začne veljati šele leta 2014, ko bo GM za zlati Chevroletov znak (ta tovarna je sestavni del GM) na plečih igralcev legendarnega nogometnega kluba odštel kar 70 milijonov dolarjev. Določila pogodbe, ki v znesku in pogojih presega vse dosedanje v svetu nogometa, poleg tega narekujejo vsakoletno povečanje zneska za 2,1 odstotka, in to ne glede na dosežke kluba. Pod črto bo Manchester United do leta 2021 od GM dobil nič manj kot 559 milijonov dolarjev!

Vsekakor zunajserijski in prav nič protokolarni Ewanick je pred sklenitvijo zaveze z angleškim klubom razdrl dolgoletno sponzorsko pogodbo z organizatorji največjega športnega dogodka v ZDA.

Namesto Super Bowla, finalne tekme končnice lige ameriškega nogometa NFL, ki velja onkraj luže za športni dogodek vseh dogodkov, saj si ga vsako leto ogleda več kot 110 milijonov Američanov, je marketinški guru stavil na evropski nogomet. Na Manchester United, ki pod vodstvom ameriških bančnih baronov družine Glazer deluje vse manj kot tradicionalni nogometni klub in vse bolj kot prezadolžena globalna športna franšiza.

Prvi mož oglaševanja GM je namreč težil h globalizaciji njihove ljudske znamke Chevrolet, in to zlasti na donosnem kitajskem trgu, kjer je angleški nogometni klub s svojo močno navzočnostjo in obilico navijačev idealna oglaševalska platforma.

Pa naj stane, kolikor hoče, je rekel Ewanick, ki je trženje na facebooku primerjal z intimno večerjo z družino ali prijatelji, ki ti jo pokvari vsiljiv trgovec z vozili. V slogu mučenikov poslovnega sveta je Ewanicka njegov drzni ter samoiniciativni pristop sicer stal službe, vendar odličnost njegove vizije brez dvoma potrjuje dejstvo, da se GM ni in prav verjetno tudi ne bo odločil razdreti pogodbo.