Ničesar ni preveč in ničesar premalo

Prvi kilometri: Mercedes razreda E coupe navduši z voznimi lastnostmi.

Objavljeno
10. marec 2017 18.41
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Pozabite na čas, ko so Mercedesove avtomobile vozili predvsem starejši gospodje, saj zaradi svoje oblike niso privabljali mladih kupcev. S tehničnega vidika ni bilo z njimi nikoli nič narobe, kvečjemu nasprot­no, toda Mercedes je v zadnjih letih ujel prihodnost tudi na oblikovalskem področju. To še posebno dokazuje novi razred E coupe.

Avtomobilski novinarji večkrat slišimo očitke, da vedno samo hvalimo in da si ne upamo napisati nobene kritike. Ali ta trditev drži ali ne, ve najbolje vsak pri sebi, toda za nekatere avtomobile zagotovo velja, da so preprosto predobri, da bi jih grajali. Tako kot športni novinarji ne grajajo nogometaša Lionela Messija, košarkarja Stephena Curryja ali smučarja Marcela Hirscherja. Ker so preprosto predobri. Če že, pa gre zgolj za iskanje dlake v jajcu.

Mercedes razreda E coupe je že po imenu obetal veliko, ob prvem pogledu pa je bilo jasno, da je v res­nici še boljši in lepši. Vse linije in malenkosti so na pravem mestu. Po eni strani je preprost, a po drugi moderen primerek s športnim pridihom. Da je tako skladen brez odvečnega oblikovalskega pretiravanja, vsekakor pripomore kupejevska izvedba z zgolj tremi vrati. Oblikovalci so zadeli bistvo – ničesar ni preveč in ničesar premalo.

Elegantnost je skupni imenovalec tudi znotraj. Postavitev armaturne plošče in sredinske konzole ima prepoznavne Mercedesove rešitve, a vse je tokrat narejeno še malce lepše. Takoj pritegne pogled enovit zaslon, ki sega vse od voznikove strani do sredine armaturne plošče. Vmesne linije so osvetljene, kar še poveča pridih prestiža. Veliko odobravanja so na uradni predstavitvi vzbudile imitacije lesa, toda zgolj tiste matirane, saj so pristnejše, medtem ko letvice z leskom delujejo preveč umetno in plastično.

Seveda ima E coupe na voljo tako rekoč vse najnovejše tehnološke rešitve za varnost in zabavo, tokrat pa so pri Mercedesu še posebno poudarjali prenovljena brisalca. Delujeta tako, da voda brizga neposredno iz njih, nakar takoj pobrišeta umazanijo. Takšen sistem ima dve prednosti – učinkovitost in varnost. Za čiščenje se namreč uporabi vsa voda, ki prši povsod, hkrati pa voznik nikoli nima povsem zalitega sprednjega stekla, ko za trenutek ali dva ne vidi prav nič. Inženirji so tudi zagotovili, da je življenjska doba takšnih brisalcev daljša, saj nikoli ne drgneta ob umazanijo ali led (seveda – če voz­nik najprej uporabi vodo). Obljubljajo tudi, da prah ali druga umazanija ne moreta zamašiti luknjic za vodo, ki se pozimi tudi ogrejejo.

Prav vsi oblikovni prijemi in sladkorčki pa so vredni eno figo, če takšen avtomobil ne blesti na cesti. Vendar mercedes razreda E coupe niti najmanj ne razočara. V ovinkih se drži asfalta kot lačen klop mladega psa, občutek pa je tako varen, da hitrost narašča hitreje od občutka v kabini. Tudi ob mirni nogi E coupe prede kot mucek, predvsem pa omogoča udobno sedenje vsem potnikom. Prostora je za štiri, saj je na drugi klopi med potnikoma več odlagalnih mest za pijačo, mobilnik … Vsi sedijo brez težav, razen če si kateri od spred­­njih potisne sedež povsem nazaj. V kakšnem drugem avtomobilu bi lahko par na zadnjih sedežih tarnal, da ima premalo prostora za glavo, toda to je vendar kupe! Takšnega avtomobila si pač ne kupiš, če potrebuješ zadaj prostor za glavo odraslega sopotnika.

Vrhunec je šestvaljni bencinski motor E 400 s 333 konjskimi močni (245 kW), s katerim se voznik počuti kot gospodar sveta. Blizu je tudi E 300 s štirimi valji in 245 KM (180 kW), bencinsko paleto pa dopolni štirivaljni E 200 s 184 KM (135 kW). Dizelski motor je samo eden, štirivaljni E 220 D s 194 KM (143 kW). V vsakem primeru je torej jasno, da ima voznik na voljo vse potrebno za dinamično vožnjo!

P. S. Najcenejši dizel stane 53.250 evrov, najdražji pa je najmočnejši bencinar s štirikolesnim pogonom, saj je njegova osnovna cena 79.230 evrov. V Sloveniji načrtujejo letno prodajo dvajsetih vozil.