Nova osnova za novo Seatovo ibizo

Najpomembnejši Seatov prinaša velik napredek predvsem pri prostornosti

Objavljeno
19. maj 2017 17.26
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj
Verjetno drži, da je ibiza tisti Seatov avtomobil, po katerem je ta znamka že dolgo najbolj znana. Njen pomen se kaže tudi v tem, da je v tokrat­ni novi izvedbi prva v koncernu Volkswagen pripravljena na popolnoma novi osnovi, ki prinaša različne izboljšave, s katerimi naj bi uspešno nadaljevala svojo že tri desetletja dolgo tradicijo.

V doslej štirih generacijah je na evropske ceste zapeljalo več kot pet milijonov vozil s tem imenom, peta pa je kot prvi model pripravljena na novi prilagod­ljivi osnovi koncerna Volkswagen za manjše avtomobile, ki ji pravijo MQB A0. Na njej bo še letos nastal tudi prvi Seatov manjši športni terenec arona in še kateri drug pomemben izdelek koncerna Volkswagen, npr. popolnoma novi VW polo. Skupno naj bi s te osnove vsako leto pripeljalo 700 tisoč primerkov različnih modelov.

A vrnimo se k ibizi. Avtomobil ima zanimivo spremenjene mere, še najbolj širino, ki se je povečala za skoraj 9 cm na 178 cm. Dolžina je s 406 cm bolj ali manj enaka kot doslej (–2 mm), podobno velja za višino. Ob krajših previsih in v kote postavljenih kolesih sta precej povečana koloteka, pa tudi med­osna razdalja se je podaljšala za 9,5 cm (256 cm). Vse to prinaša precej večjo prostornost v kabini, naj bo za sprednja sedeža, drugo klop ali prtljažnik, ki je pridobil kar 63 litrov (!) in meri 355 litrov. Toliko prostora je, če je dvojno dno v spodnji legi, če je v zgornji, pa s podrto zadnjo klopjo, ki se deli v razmerju 60/40, dobimo ravno podaljšano dno. Na prvih kilometrih smo ugotavljali, da vsaj voznik in sopotnik večjo širino zares občutita, skoraj se je zdelo, da sedimo v avtomobilu iz velikostnega razreda višje.

Za volanom občutek sploh ni slab, čeravno okolje deluje znano, z večfunkcijskim zaslonom, ki je bil v testnih avtomobilih tisti večjih mer, z boljšim steklom in kontrastom. Omenimo, da bo ibiza prihodnje leto dobila tudi digitalne merilnike. Kar ponuja danes, je jasno uporabno, precej všečno, plastika pa vendarle tiste bolj trde vrste, nekaj mora ostati še za predstavnike znamk, ki so nad Seatom ... Razen dejstva, da je avtomobil videti bolj široko postavljen na cesto, njegova zunanja pojava le ne pomeni radikalnega preloma z dizajnom, ki smo ga pri Seatovih modelih poznali doslej. Ima pa več ostrejših potez in več robov, še stranski ogledali sta prav posebej stilistično izrezani.

Motorno paleto so zasnovali tako, da je na bencinski strani izhodišče litrski trivaljnik, ki je lahko atmosferski, pripravljen v izvedbah z močjo 48 kW (65 KM) ali 55 kW (75 KM). Zmogljivejša izpeljanka tega agregata ima dodan turbopolnilnik in je prav tako na voljo v dveh izvedbah moči (70 kW/95 KM ter 85 kW/115 KM). Dosedanjega 1,2-litrskega motorja TSI ni več, tako kot pri drugih koncernskih modelih pa bo proti koncu leta dosegljiv popolnoma nov 1,5-litrski štirivaljnik TSI z močjo 110 kW (150 KM). Dizel je štirivaljnik prostornine 1,6 litra, stopnje moči so tri: 59 kW (80 KM), 70 kW (95 KM) in 85 kW (115 KM). Menjalniki bodo odvisno od izvedbe ročni s petimi ali šestimi prestavami, pri najmočnejši izvedbi litrskega trivaljnika bo na izbiro tudi samodejni menjalnik z dvema sklopkama s sedmimi stopnjami.

Med vožnjo ibiza deluje lahkotno, a vendarle z na novo pripravljenim volanskim mehanizmom natančno. V najbolj dinamični in malo trše vzmeteni izvedbi FR je bil najmočnejši turbo trivaljnik dokaj odziven, ne glasen, slišen pač. V avtomobilu je lahko veliko varnostnih asistenčnih sistemov, nekateri so standardni, drugi vedno za doplačilo.

Ibiza bo v novi generaciji le pet­vratna kombilimuzina, ne pa več trivratni kupe, nič več ne govorijo niti o karavanski izvedbi, ki smo jo doslej prav tako poznali. Zainteresirane za takšne avtomobile bo poskušal osvojiti prihajajoči mali SUV arona. Ibiza bo še naprej nastajala v Martorellu pri Barceloni. Pri nas jo bodo začeli prodajati junija, cena za vstopni bencinski motor in začetno opremo reference bo 12.500 evrov, v primeru financiranja bo še za tisočaka nižja.