Pred desetimi leti, ko je v Nissanove salone prispela prva generacija qashqaia, je malokdo pomislil, da bo avtomobil postal takšna uspešnica. Zdaj, deset let in 2,3 milijona prodanih qashqaiev pozneje, so se pri japonski znamki odločili, da je nastopil čas za prenovo druge generacije, ki so jo predstavili leta 2014.
Prenovljeni qashqai prinaša takoj vidne in tudi malo manj opazne spremembe. Vse pa so po besedah predstavnikov tovarne rezultat upoštevanja želja in povratnih informacij kupcev. Posodobitve bi lahko strnili v štiri sklope: spremenjen zunanji dizajn, izboljšana kakovost notranjosti, voznih lastnosti in vključitev novih tehnoloških rešitev na področju mobilnosti. Spremembe so skupno dolžino qashqaia rahlo podaljšale, za 17 milimetrov na 4394 mm, medtem ko sta širina in višina ostali enaki.
Zunanja podoba sledi novi Nissanovi oblikovni filozofiji, ki so jo poimenovali premijski dinamizem (angl. premium dynamism). Na novo so oblikovali oba odbijača, ki se zdaj z okrasnimi elementi še bolj spogledujeta s premijskim segmentom. Nissanov znak, ki krasi sprednji del avtomobila, je v dveh različicah. Pri višjih paketih opreme je zaradi vgrajenega radarskega sistema popolnoma raven, pri cenejših izvedbah pa je oblikovan tradicionalno. Nove oblike so tudi sprednja žarometa in zadnji luči. Slednji imata vselej sveteče diode, žarometa pa sta odvisno od opreme halogenska z dnevnimi lučmi s svetečimi diodami ali pa v celoti narejena v LED-tehniki. V tem primeru sta tudi aktivna in snop svetlobe prilagajata hitrosti in krmiljenju ter omogočata samodejni vklop in izklop dolgih luči. Prenova uvaja tudi dve novi zunanji barvi: živahno modro in kostanjevo bronasto.
Znotraj je najbolj opazna sprememba nov volanski obroč oblike D – takšnega ima tudi nova micra –, ki je hkrati širši za udobnejši in varnejši prijem. Stikala na njem so zdaj razporejena bolj intuitivno. Nekateri okrasni elementi v notranjosti so izdelani iz kakovostnejših in na otip prijetnejših materialov. Končno imajo qashqaii serijska stikala za električni pomik stekla z enim pritiskom, in to za vsa štiri stekla. Kupci, ki se bodo odločili za boljše opremske različice, bodo sedli v nova sprednja sedeža, ki imata večje sedalo in višje naslonjalo za boljšo oporo. Ko smo že pri opremi – novost je najbogatejša raven tekna+, ki med drugim vključuje v mehko napa usnje oblečene sedeže, panoramsko streho in nov sistem ozvočenja Bose premium z osmimi zvočniki, ki je narejen prav po meri qashqaia.
K udobju bodo ne glede na opremo prispevale tudi izboljšana zvočna izolacija, prilagoditve podvozja za mirnejše gibanje karoserije in natančnejše krmiljenje, pri čemer se volanski obroč bolj naravno vrača v srednji položaj. Očem skrita podrobnost, ki bo izboljšala aerodinamiko vozila, je posebna plastika, nameščena na spodnji strani sprednjega odbijača, ki z majhnimi dvignjenimi izrastki razbije tok zraka pod vozilom in zmanjša upor (ter hrup). Za to rešitev so pri Nissanu že vložili vlogo za priznanje patenta.
Qashqai je s prenovo dobil tudi nekaj novih asistenčnih sistemov, od katerih je večina doplačljiva oziroma del dražjih opremskih paketov. Tako je prvič na voljo opozorilnik na zadnjem delu za približevanje vozil s strani, kar poveča varnost pri vzvratni vožnji s parkirišč ali iz stranskih ulic. Elektronskemu sistemu za zaviranje v sili so dodali funkcijo prepoznave pešcev. Novost je tudi sistem za zadrževanje vozila na mestu, ki dopolnjuje sistem za pomoč pri speljevanju v klanec pri različicah z ročnim menjalnikom. Aktiviramo ga s posebnim gumbom poleg stikala parkirne zavore, do tri minute zadržuje vozilo, nato pa samodejno aktivira parkirno zavoro.
Glavna novost med asistenčnimi sistemi je (bo) za Nissan brez dvoma sistem propilot, ki bo vključeval aktivni tempomat, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu in sistem za upravljanje v prometnih zastojih. Te tehnologije še nismo mogli preizkusiti, saj jo nameravajo dodati v doplačljivo opremo spomladi 2018.
Pod motornim pokrovom ni novosti. Kupci lahko izbirajo med dvema dizelskima (1,5-litrski z 81 kW in 1,6-litrski s 96 kW) in dvema bencinskima motorjema (1,2-litrski s 85 kW in 1,6-litrski s 120 kW). Ročni šeststopenjski menjalnik in pogon na sprednji kolesi sta serijska. Močnejši dizel in šibkejši bencinski motor lahko opremimo z brezstopenjskim samodejnim menjalnikom CVT. Štirikolesni pogon je na voljo le pri močnejšem dizlu z ročnim menjalnikom.
Prenovljenega qashqaia na slovenskem trgu pričakujemo jeseni, takrat bodo znane tudi cene.