Novi audi Q7 – mogočni lahkotnež

Prvi kilometri - Je lažji, varčnejši in nabit z varnostnimi in infozabavnimi sistemi.

Objavljeno
22. maj 2015 14.54
Gregor Pucelj, Na kolesih
Gregor Pucelj, Na kolesih
V segmentu velikih športnih terencev se pripravlja manjši pretres. Po devetih letih, prvič so ga dali na trg leta 2006, je audi Q7 dejansko nov. Še vedno velik, dolg nekaj več kot pet metrov, a temeljito shujšan, do 325 kilogramov lažji in poln takšnih in drugačnih radarjev in tipal, ki olajšajo vožnjo in predvsem povečujejo varnost.

Vsekakor takoj opaziš, da je zdaj Q7 manj terenski, deluje bolj sloko, zadnji del je skoraj karavanski in zaradi ostrih vodoravnih linij in ožjih zadnjih luči, vsaj na pogled, nižji kot pri predhodniku. Da gre za še vedno veliko vozilo (dolžina 5,05, širina 1,97 in višina 1,74 metra; medosje 2,99 metra), odločno opozarja dolg motorni pokrov in poudarjena, tako imenovana 3D-maska. Čeprav je novinec le štiri centimetre krajši od dosedanjega modela, je njegova največja prednost precej manjša teža; kot rečeno, v povprečju približno 300 kg. Težo so zmanjšali na vseh koncih, 71 kg je lažja karoserija, zdaj aluminijasta vrata so skupaj lažja za 95 kg, lažji so sedeži itd., tako da je Q7 najlažji v svojem razredu; z bencinskim 3.0 TFSI tehta 30 kg manj kot dve toni.

Ob vstopu te pričaka udobje luksuznega razreda. Od glavnih inštrumentov se pred sovoznikom vzdolž armaturne plošče razteza neprekinjen pas s prezračevalnimi režami in poudarja širino potniške kabine. Stikala so na dosegu voznikove roke. Na voljo so številne izvedbe sedežev – vse do individualno izoblikovanih s prezračevalno in masažno funkcijo. Opcijsko sta na voljo šesti in sedmi, tudi z električnim pomikom. Prostornina prtljažnika v petsedežni izvedbi znaša 890 litrov in se lahko poveča do 2075 litrov.

Skupni uporabi namenjene informacije so na voljo na sredinskem zaslonu, dodatna možnost pa je virtualni prikazovalnik – zaslon TFT z 12,3-palčno diagonalo, ki ga voznik upravlja na večfunkcijskem volanu. Poleg tega je na voljo projicirni sistem (head-up), ki na vetrobranskem steklu prikaže najpomembnejše informacije.

Novi Q7 je dobesedno obložen z asistenčnimi sistemi. Asistenca za učinkovitost vožnje s predvidevanjem pomaga vozniku varčevati z gorivom, samodejno uravnavanje razdalje (adaptive cruise controle) z asistenco za zastoje pa ga razbremeni v gostem prometu. Novosti sta tudi opozarjanje pri vzvratnem speljevanju s parkirišča in samodejni sistem, ki vozniku pomaga pri vzvratnem manevriranju s prikolico.

Na konzoli sredinskega tunela je opcijsko na voljo sistem MMI touch. Voznik in sovoznik lahko po veliki stekleni površini pišeta, se po njej pomikata in spreminjata merilo prikaza. V kombinaciji z modulom audi connect lahko potniki z mobilnimi telefoni brskajo po internetu.

Brez novosti ne gre niti pri motorjih. Na začetku prodajnega cikla sta na voljo dva šestvaljnika. Dizelski 3.0 TDI z največjo močjo 200 kW (272 KM) in bencinski 3.0 TFSI z 245 kW (333 KM). TDI doseže največjo hitrost 234 km/h in pospeši od 0 do 100 km/h v 6,3 sekunde, 3.0 TFSI pa ima največjo hitrost 250 km/h in pospeši do 100 km/h v 6,1 sekunde. Dizelski motor porabi na 100 kilometrov povprečno 5,7 litra goriva (CO2: 149 g/km) – kar je 23 odstotkov manj od predhodnika.

Pozneje bodo dali na trg še varčnejšo različico 3.0 TDI z močjo 160 kW (218 KM) in porabo goriva 5,5 litra na 100 kilometrov (CO2: 144 g/km). Na začetku prihodnjega leta pa pride še Q7 3.0 TDI e-tron, ki bo prvi priključni hibrid s šestvaljnim dizelskim motorjem in pogonom quattro; njegova sistemska moč znaša 275 kW (373 KM), doseg pri zgolj električnem pogonu pa bo do 56 kilometrov; Q7 e-tron bo imel izpust le 46 gramov CO2 na kilometer.

Razumljivo je, da imajo vse različice novega Q7 stalni štirikolesni pogon quattro in samodejne osemstopenjske menjalnike tiptronic. K vozni dinamiki in udobju dodatno prispevata doplačljivo zračno vzmetenje in štirikolesni volanski mehanizem, ko se smeri vožnje in voznim razmeram prilagajata tudi zadnji kolesi. Med prvimi kilometri sta se oba (kot rečeno, žal doplačljiva) sistema odlično obnesla, saj se tudi v ostrih ovinkih Q7 vozi kot malo večja športna limuzina.

Novega Q7, mimogrede, izdelujejo ga na Slovaškem, že lahko naročite, prvi kupci pa jih bodo dobili konec julija oziroma v začetku avgusta. Cena za 3.0 TDI quattro se začne pri 69.900 evrih in za 3.0 TFSI quattro pri 75.900 evrih.