Novodobne legende:  Audi avant RS2, prvi dirkaški karavan

Marca 1994 so pri Audiju predstavili avanta na osnovi modela 80 s štirikolesnim pogonom, športnimi dodatki in agresivnim petvaljnikom. Svoj prispevek je dodal Porsche, pri katerem so razvili številne komponente in dirkaškega karavana tudi sestavljali.

Objavljeno
05. september 2014 20.52
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih

Rodil se je privlačen, izjemno hiter in uporabniško prijazen RS2, ki je bil nezgrešljivo drugačen od izhodiščnega audija 80. Prednji del sta krasila zajeten odbijač z velikanskimi odprtinami za zajem hladilnega zraka in črna maska. Unikatni sta bili s porscheja 911 izposojeni zunanji ogledali. Za tiste čase so bila strašljivo velika 17-palčna platišča s prisilno hlajenimi zavornimi koluti in rdeče obarvanimi štiribatnimi zavornimi čeljustmi, ki so prav tako izvirale iz stuttgartskega tehničnega arzenala.

Zmogljivejša kot sicer sta bila prednja žarometa. Zadaj je bil avtomobil prepoznaven po svetilih s svetlobnim odbojnikom, raztegnjenim čez celoten zadek, zaradi katerega se je registrska tablica preselila na odbijač. Eks­kluzivnost je lahko ob doplačilu nadgradila modra nogaro karoserijska barva, ki je spominjala na zmagovalni dirkalnik Franka Biele na francoskem prvenstvu turnih avtomobilov.

Notranjost je plemenitilo svileno napa usnje v kombinaciji z modro ali srebrno sivo alkantaro. Pozornost so privlačili rdeče osvet­ljeni merilniki na beli podlagi in manjši prikazovalniki na sredinski konzoli za prikaz oljnega tlaka in temperature ter električne napetosti, pa tudi prednja električno pomična sedeža znamke Recaro. Zahtevnejši so si omislili še dekorativne elemente iz ogljikovih vlaken, samodejno klimatsko napravo in sovoznikovo varnostno zračno blazino; ne pozabimo, da je bilo to že pred dvema desetletjema.

Na motorje s turnega prvenstva je spominjal 2,2-litrski bencinski petvaljnik z visokim tlakom polnjenja, zajetnim hladilnikom polnilnega zraka, 20 ventili in največjo močjo 232 kW (315 KM). Veličasten je bil navor s 410 Nm pri 3000 vrtljajih na minuto. RS2 je pospešil z mesta do 100 km/h v 5,4 sekunde in dosegel največjo hitrost 262 km/h. Najhitrejši serijski audi tistih časov je po zmogljivostih le malenkost zaostajal za porschejem 911. Tehnična avantgarda se je nadaljevala s stalnim štirikolesnim pogonom quattro, zaporo zadnjega diferenciala, šeststopenjskim ročnim menjalnikom in podvozjem iz modela S2, a s tršimi blažilniki in krajšimi vzmetnimi elementi.

Za audija avant RS2 je bilo treba pred dvema desetletjema v Nemčiji odšteti vsaj 98.900 mark. V slabih dveh letih oziroma do julija 1995 so jih izdelali 2909, kar je bilo več od prvotno načrtovanih 2200 primerkov in dovolj spodbudno za nadaljevanje zgodbe o superhitrih modelih RS.