Odpadnik že dobiva pripadnike

Prvi kilometri -  Jeep renegade je pravi džip, ne samo nekakšen SUV – Je vsestransko uporaben in zabaven.

Objavljeno
12. september 2014 18.53
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Andrej Krbavčič, Na kolesih
Jeep je predstavil SUV renegade, kakršen bo zapeljal v Evropo, Rusijo, Afriko in na Bližnji vzhod. Po izgledu hipoma razpoznaven kot jeep in kot američan, si je hitro pridobil naše simpatije, tako na cesti kot na terenu. Težko se boste izgovarjali, da ni prave različica za vas.

Jeepu gre znova dobro, samo v zadnjem letu je povečal prodajo na območju EU, Rusije, Afrike in Bližnjega vzhoda za dobrih 30 odstotkov. V novi renegade pa sploh polagajo velike upe. Je prvi razmeroma majhen džip po dolgem času, menda je nekakšen idejni križanec med tršatim wranglerjem in udobnim cherokeejem in ga izdelujejo v Italiji, v Melfiju. Da je oblikovan v ZDA, je spoznavno takoj. Za osnovni oblikovni element so vzeli vtisnjeno ojačitev v obliki črke x s posode za gorivo prvega džipa. Bolj ali manj predrugačenega so uporabili pri renegadu skoraj prevečkrat, od žarometov do zadnjih luči ter povsod vmes.

Renegade ima samonosno karoserijo in vzmetne noge spredaj in zadaj. Gib kolesa spredaj znaša 170 mm, zadaj 205 mm, izbirate med različicami s samo prednjim pogonom (različici sport in longitude), s samodejnim štirikolesnim pogonom (longitude ali limited) in z zaklenljivim štirikolesnim pogonom jeep active drive low (trailhawk). Renegade s prednjim pogonom ima lahko 1,6 litrski bencinski motor s 110 KM, 1,4 litrski turbobencinski motor s 140 KM ali 1,6 litrski multijet s 120 KM. Pri turbinskem bencincu lahko izberete šeststopenjski menjalnik z dvema sklopkama, drugi so ročni. Različico limited ženejo 1,4 litrski turbinski bencinec s 170 KM in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom, dvolitrski multijet s 120 KM in ročnim menjalnikom ali enak dizel s 140 KM in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Trailhawk ima v Evropi dvolitrski dizel s 140 KM in ročnim menjalnikom, ali s 170 KM in 9-stopenjskim samodejnim menjalnikom. Vsi motorji so razreda evro 6, opcijsko morete kombinirati nekatere motorje in pogone tudi drugače. Rusi bodo lahko kupili renegade tigershark v vseh različicah še z ameriškim 2,4 litrskim bencinskim motorjem s 185 KM.

Servovolan je električen, parkirna zavora tudi. Medosna razdalja je 2570 mm, dolžina pa 4236 mm. Dvokolesno gnani renegade je od tal oddaljen 175 mm, štirikolesno gnani 198 mm in trailhawk 210 mm. Posoda za gorivo drži 48 litrov. Ne spredaj ne zadaj se ni mogoče pritoževati nad utesnjenostjo, velik prtljažnik pa drži od 351 do 1297 l. Noben renegade ni počasnejši od 178 km/h, ne hitrejši od 196 km/h, kombinirane porabe goriva segajo od 5,1 do 6,0 litra goriva na 100 km.

Izbirate še med enajstimi barvami, od katerih so nekatere prav živahne, druge pa spominjajo na vojaške, samo dizajnov koles je na voljo sedem, celo jeklena so vmes. Obstaja popolnoma snemljiva streha, dobite lahko 7-palčni zaslon na dotik, parkirno kamero, opozorilnik proti naletu, prilagodljivi tempomat, opozorilnik za vozni pas, vedno pa šest zračnih blazin in ESC. Ne gre pozabiti, da tovarna Mopar izdeluje posebno opremo za Jeep, od karoserijskih dodatkov, nosilca za kolesi, strešnih prtljažnikov do šotorov in predprostorov. Renegade je pravi džip, trailhawk je terensko najzmogljivejši med malimi SUV, obenem se vsi zares dobro peljejo po cesti.

Mogli smo preizkusiti različico trailhawk s 170 KM, ki je suvereno opravila z dokaj zahtevnim terenom, čeprav nima skrajnih gibov koles in je karoserija zares zelo toga, kar pa gre oboje zelo v prid odličnim cestnim voznim lastnostim. Na terenu je trailhawk razvajal s pomočjo pri spustu, s petimi prilagoditvami pogona terenu in z v prvi prestavi zaklenjenim stalnim štirikolesnim pogonom. Potem smo preizkusili še različico longitude s 140 KM, ki še vedno z lahkoto obvlada kakršenkoli teren, ki ga srečujemo brez izzivanja skrajnosti, obenem pa je na cesti še malo prijetnejši in gospodarnejši, ker more popolnoma odklopiti prenos moči na zadnjo premo.

Vse različice bodo na trgu do leta 2015, k nam pridejo prvi odpadniki novembra in bodo stali od 19.990 evrov dalje. Prvi evropski kupci bodo prejeli renegade iz na 1500 vozil omejene serije opening edition.