Opel crossland X: mestni terenec namesto enoprostorca

Prvi kilometri: Križanec, ki bo nadomestil dobro znano opel merivo. Njegov glavni adut je prostornost.

Objavljeno
27. maj 2017 11.42
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Opel je naslednji avtomobilski proizvajalec, ki krči ponudbo manjših enoprostorcev in raje krepi razred avtomobilskih križancev. Pred nami je tako novi opel crossland X, o katerem sporočajo, da je to mestni terenec z veliko prostora, a brez štirikolesnega pogona.

Opel meriva se poslavlja, namesto nje prihaja opel crossland X. To je kar malce nenavadno, potem ko so nas vrsto let prepričevali – v marsičem tudi upravičeno –, da je meriva najboljša izbira za družine. Zdaj tega ne trdijo več, pri Oplu so merivo prekrižali, njeno zamenjavo pa poiskali tam, kjer je vedno več kupcev, četudi so družinski enoprostorci ali karavani uporabnejši (in varčnejši) kot športni terenci.

Čeprav že imajo mokko X in kmalu prihaja grandland X, so nekje vmes našli prostor še za novega križanca crossland X. Bolj podroben opis se glasi, da gre za mestnega terenca, na prvi pogled pa spominja malce na mokko X, a tudi na peugeota 2008, saj je narejen na platformi koncerna PSA Peugeot Citroën. Ampak takšne so očitno potrebe trga, saj prodaja križancev kar naprej raste.

Razvojniki trdijo, da so avtomobil začeli snovati pri notranjosti. Hoteli so namreč zadržali prostornost, ki jo potrebujejo družine, hkrati pa dodati nekatere značilnosti terenskega vozila, kot je višje sedenje. Zanimiv je podatek, da je crossland X z dolžino 4,21 metra celo krajši od astre – za 16 centimetrov, a je od nje višji za natanko decimeter.

Obljubljena prostornost ni samo mrtva črka na papirju, ampak real­nost crosslanda X. V njem lahko sedijo široki in visoki, pri čemer sploh nimajo sedeža pomaknjenega povsem nazaj, zato je tudi na drugi klopi prostora za tri odrasle, a ne ravno gromozanske. Visokorasli vozniki obenem prikimavajo zaradi dejstva, da z glavo ne drsajo ob strop avtomobila, za povrhu so notri še ergonomski sedeži s certifikatom ARG (kampanja za zdrav hrbet). Pri Oplu kot dokaz o prostornosti radi pokažejo fotografijo enega od nizozemskih novinarjev, kako je brez težav sedel v crosslandu X, čeprav meri ekstremnih 225 centimetrov.

V motorni paleti je pet motorjev iz koncerna PSA. Trije bencinski trivaljniki imajo prostornino 1,2 litra, toda šibkejši razvije moč 60 kW (81 KM), močnejša turbo pa 81 kW (110 KM) in 96 kW (130 KM). Dizelska štirivaljnika sta 1,6-litrska. Šibkejši zmore 99 konjev (73 kW), močnejši 120 konjev (88 kW). Moč se razporeja s pet- in šeststopenjskim ročnim ali šeststopenjskim samodejnim menjalnikom. Glede na vozne lastnosti se bodo v crosslandu X hitreje našli dosedanji vozniki mokke X kot merive, najboljši občutek pa daje najmočnejši bencinski motor.

Štirikolesnega pogona ni, ampak to je v skladu z Oplovim namenom, da crosslanda X spravijo v ljudsko zavest kot avtomobil za urbano vožnjo, ki ima hkrati dovolj prostora za prevoz družine in prtljage do morja, zdravilišča ali smučišča (če le ni cesta pregroba). Pri načrtovanju počitnic je dobrodošlo, da se lahko druga klop premika vzdolžno za petnajst centimetrov. Če tako zadnje sedeže pomaknemo naprej, naraste prostornina prtljažnika s 410 na 520 litrov, toda ta priročna možnost ne bo del osnovne ponudbe. Zadnji sedeži se sicer zložijo v razmerju 60:40, in če so povsem podrti, je prostora za 1255 litrov. Ob takšnem razkošju brez težav naložimo tudi največje kovčke, torbe za tenis ali golf in še kakšno otroško kolo.

Pri Oplu so prepričani, da crossland X ne bo kradel kupcev mok­ki X, vsaj ne veliko, čeprav je kar nekaj tisočakov cenejši. Mokka X naj bi tako zadržala malce starejše voznike, medtem ko naj bi crossaland X nagovarjal mlajše, ki še niso stkali tradicionalne povezave z nobeno avtomobilsko znamko. Kljub temu ostaja neodgovorjeno vprašanje, kam bodo odšli dosedanji kupci merive.

Znane so nekatere podrobnosti, kako bo s crosslandom X v Sloveniji. Določena je vstopna cena za najšibkejši 1,2-litrski bencinski motor – 14.490 evrov. Prvi slovenski kupci ga bodo lahko zapeljali na ceste konec prihodnjega meseca.