Oplova zmogljiva motorna novinca

Nova 1,6-litrska bencinec in dizel z večjo odzivnostjo in manj porabe

Objavljeno
09. september 2013 10.40
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih
Dana beseda je motor postala. Opel je napoved, da bo na trg poslal vrsto novih motorjev in menjalnikov, uresničil z novim bencinskim motorjem SIDI in dizelskim CDTI.

Oba agregata, bencinski 1,6-litrski SIDI turbo (spark ignition direct injection) in 1,6-litrski dizelski CDTI, sta usmerjena k najbolj rastoči skupini kupcev, ki iz recesijsko-ekoloških vzgibov v vedno večjem obsegu segajo po prostorninsko manjših, a hkrati enako močnih ali še raje močnejših izdelkih. Povsem nov bencinski štirivaljnik SIDI ima 125 kW (170 KM) in velik navor 280 Nm pri zgolj 1650 vrtljajih na minuto. V primerjavi z 1,6-litrskim motorjem s turbinskim polnilnikom, ki ga zamenjuje, porabi v kombiniranem ciklu za 15 odstotkov manj goriva, hkrati ima za 20 odstotkov večji navor pri 550 vrt­ljajih manj. Povedano drugače, od 80 do 100 km/h pospeši skoraj dve sekundi hitreje kot predhodnik. S sistemom start/stop in šeststopenjskim ročnim menjalnikom znaša kombinirana poraba goriva 5,9 l/100 km.

Dizelski 1,6-litrski CDTI, ki je tako kot bencinski SIDI nastal na mizah Oplovih razvojnikov v Russelsheimu in Torinu, oba pa izdelujejo v tovarni na Madžarskem, bo zamenjal 1,7- in dvolitrski CDTI ter bo poganjal, tako vsaj pričakujejo hišni analitiki, 65 odstotkov vseh novih aster in zafir tourer. V slednjih se bo vrtel najprej in podatki o zmogljivosti in porabi, ki jih novi lahek aluminijast dizelski agregat zagotovi temu velikemu enoprostorcu, so zelo obetavni. Z največjo močjo 100 kW (136 KM) in največjim navorom 320 Nm je vzpostavil zelo dobro razmerje s specifično močjo 85 KM na liter prostornine. V primerjavi z motorjem 2.0 CDTI podobne moči v zafiri tourer dosega za deset odstotkov manjšo porabo, v kombiniranem ciklu porabi le 4,1 l/100 km.

Ključni dejavniki za visok energijski izkoristek so visokotlačni sistem dovoda goriva po skupnem vodu, nadzor zgorevanja zaprtega tokokroga, turbinski polnilnik variabilne geometrije ter zmogljiva na novo razvita elektronska krmilna enota, ki bo v prihodnje namenjena vsem hišnim dizelskim agregatom. Oba novinca dobro vozno in ekonomično uspešnost dosegata tudi zaradi novih pet- in šeststopenjskih ročnih menjalnikov, s katerimi sta povezana. Opel je v razvoj novih menjalnikov vložil 50 milijonov evrov in korenito posodobil njihovo zgradbo, mehanizem prestavljanja ter namestitev v vozilo.