Ostre linije, ki ne urežejo

Domača predstavitev: Honda civic na slovenske ceste z deseto generacijo.

Objavljeno
19. maj 2017 16.29
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
Med avtomobilske veterane, ki uspešno ostajajo v zavesti kupcev, nedvomno spada honda civic. Deseta generacija legendarnega vozila, za katerim se ozirajo moški in ženske, je prispela v Slovenijo. Novosti je kar nekaj, med drugim dva bencinska motorja.

Honda civic že več kot štirideset let osvaja svetovne ceste. Deseta generacija ima številne atribute, s katerimi bo znameniti model lahko nadaljeval svojo bogato tradicijo. Ena največjih odlik je nedvomno dizajn, ki že nekaj časa navdušuje moške in ženske, in glede tega se ne bo nič spremenilo. O tem smo se prepričali že na domači predstavitvi ta teden, ko so mimo­idoči pristopali k nam in spraševali, kakšna se nam zdi nova izvedba, hkrati pa so okoli avtomobila hodili z mobilnikom in ga navdušeno fotografirali.

Na Japonskem izdelujejo tri različice, toda za zdaj je v Slovenijo prišel le osnovni petvratni civic. Kmalu (čez dva tedna) bo na voljo še limuzina, proti koncu leta pa tudi ekstremni športnik type-R. V zadnjem desetletju je zaščitni znak civica dinamičen videz, nič drugače ni tokrat. Od sprednje maske do zadnjih spojlerjev je kot izklesan športnik, za dober oprijem skrbijo široke pnevmatike. Vse linije so direktne in ostre, ampak ne skrbite – na njih se ne morete urezati.

Hondini strokovnjaki so svoje znanje pokazali na številnih pod­ročjih. Avtomobile so začeli sestav­ljati še bolj temeljito, zato trdijo, da so izboljšali trdnost karoserije. Prav tako so velik poudarek namenili zmanjšanju hrupa v potniški kabini, izboljšali so vodljivost, pa tudi vzmetenje za večjo okretnost in vodljivost. Med negativnimi novostmi je treba opozoriti, da ni več nekdanjih sedežev, ki so bili na zad­nji klopi zelo priročni za zlaganje in prilagajanje. V tovarni trdijo, da zato, ker so povečali prostor v potniškem in prtljažnem delu, toda prirastki so skoraj zanemarljivi – v prtljažniku je zdaj zgolj liter več prostora, potniki pa so tudi že prej sedeli brez večjih težav. A vsekakor je ena od prednosti civica široka odprtina prtljažnega prostora, zato je avtomobil s športnim videzom tudi uporaben.

Popolnoma nova je ponudba motorjev. Dosedanja bencinska motorja (1,4 in 1,8) sta del zgodovine, v ospredju pa sta litrski trivaljnik (95 kW/129 KM) in 1,5-litrski štirivaljnik (134 kW/182 KM). Pozneje pri Hondi obljubljajo še 1,6-litrski dizel. Moč se lahko razporeja z ročnim šeststopenjskim ali samodejnim sedemstopenjskim menjalnikom (za 2000 evrov doplačila).

Ko boste izbirali med motorjema, boste morali upoštevati, da se s tem razlikuje tudi oprema. Pri šibkejšem so opremski paketi povezani z udobjem in eleganco, medtem ko je pri močnejšem v ospredju športnost, saj že na prvi pogled izstopa dvojna izpušna cev na sredini zadka. Nekaj je tudi skupnih točk. Pri slovenskem uvozniku namreč obljubljajo, da bo pri vseh različicah na voljo več varnostnih sistemov (opozorilo pred naletom, opozorilo pred nehoteno menjavo voznega pasu ...).

Najcenejši litrski bencinar stane 17.990 evrov, njegova cena pa z bogatejšo opremo naraste vse do 25.490 evrov. Pri 1,5-litrskem motorju se zabava začne pri 20.990 evrih in nadaljuje vse do 25.990 evrov.