Pestra množica novosti iz Pariza

Pariška avtomobilska razstava je po številu novosti prireditev težke kategorije; tudi tokrat jih ni malo. Težko je najti skupni imenovalec, a se zdi, da znova ne manjka novih športnih terencev, ob katerih se je v ospredje postavil še kakšen pomemben enoprostorec.

Objavljeno
03. oktober 2014 16.32
Gašper Boncelj, Na kolesih
Gašper Boncelj, Na kolesih

Razstavljeni so tudi nekateri novi manjši modeli, ki bodo dosegali množične številke, precej podizvedb že znanih avtov, veliko pa je znova hibridnih izdelkov, tako v proizvodni kot študijski obliki.

Na pariškem odru je treba dati prednost domačim in morda je bil letos najbolj zanimiv izdelek francoskih proizvajalcev končno novi renault espace. Avtomobil, ki so ga prvič predstavili pred tremi desetletji, zdaj uvrščajo med crossover modele. Z dolžino 486 cm se prav nič ne razlikuje od dosedanjega grand espacea, je pa za 6 cm nižji. Pripravljen je v pet- in sedemsedežni izvedbi z elegantnim podiranjem sedežev v dno, predvsem pa z »visečo« sredinsko armaturno ploščo z velikim večfunkcijskim zaslonom v slogu računalniških tablic. V motorni ponudbi so trije 1,6-litrski štirivaljniki. Močnejši dizelski s 117 kW je opremljen s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, šibkejši 95-kilovatni pa z ročnim menjalnikom z enakim številom prestav. Turbobencinec ima moč 147 kW in prav tako avtomatiko.

Espace se bo moral meriti s povsem novim Fordovim S-maxom, ki so ga sicer razkrili že pred časom, zdaj pa je pripravljen za proizvodnjo. Oblikovno gre za evolucijo dosedanjega modela, ohranja možnost treh sedežnih vrst in tudi pri njem ne gre brez velikega večfunkcijskega zaslona, pri tehniki pa je treba omeniti zmanjševanje motorne prostornine in uvedbo 1,5-litrskega bencinskega štirivaljnika ter na dizelski strani prvič možnost štirikolesnega pogona.

Koncern PSA Peugeot Citroën je domačo prireditev izrabil za to, da je predstavil samostojno znamko DS, ki tako ni več le podlinija Citroëna. Teh najbolj prestižnih avtomobilov skupine PSA so doslej prodali pol milijona, kar je očitno dovolj, da jih bodo začeli tržiti ločeno. To so med drugim zaznamovali s študijama divine DS in DS 3 Ines de la Fressange. Skupina PSA je razstavila še vrsto študij, ki so takšni ali drugačni hibridi; morda najbolj poseben je koncept C4 cactus airflow 2L, ki bencinski motor kombinira s hidravličnim pogonom na stisnjeni zrak, a bomo še videli, ali bo kaj takega kdaj našlo pot v proizvodnjo.

Priključni hibridi

Pri hibridih je zdaj največ dogaja pri kombinaciji bencina in elektrike z možnostjo polnjenja na zunanjem omrežju. Takšen pogon imata štirikolesno gnana študija peugeot quartz in Renaultov koncept eolab s sprednjim pogonom, majhnim bencinskim trivaljnikom in električnim motorjem, ki uvaja različne patentirane rešitve za bodoče renaulte. Za proizvodnjo pa je po volkswagnu golfu GTE že pripravljen passat GTE, torej še en priključni hibrid. Da skupina VW močno verjame v to tehniko, po svoje priča tudi lepi koncept lamborghini asterion, ki mu veliko večji bencinski desetvaljnik in trije elektromotorji zagotavljajo moč skoraj 900 KM. Svojo pot na področju hibridov pa ubira Kia. Pri njeni študiji limuzine optima sta v hibridni sklop povezana dizelski in električni motor, energijo pa mu namesto najbolj razširjenih litij-ionskih zagotavljajo preprostejši svinčevo-ogljikovi akumulatorji.

"Vrnitev" Britancev ... in Švedov

Zdi se, da sta britanski znamki Jaguar in Land Rover pod okriljem indijske Tate v vse boljši formi. Tako Jaguar predstavlja zanj zelo pomembni model XE, ki je v nasprotju z nekoč neuspešnim jaguarjem X-type menda dobro pripravljen za tekmo z nemškimi premijskimi limuzinami srednje velikosti; tudi z novim dvolitrskim dizelskim motorjem lastne proizvodnje in seveda za to znamko prislovično lahko gradnjo iz aluminija. Pri Land Roverju pa so po evoquu predstavili še drugi vabljiv model luksuznega terenca, ki nosi ime discovery sport; dolg je 4,6 metra in lahko sprejme pet ali sedem potnikov, velja pa za naslednika land roverja freelanderja. Ob vsej prestižnosti lahko na terenu prepriča z zmogljivo robustnostjo. Povsem nov je še en prestižni terenec, to je volvo XC 90, skoraj 12 let je bilo potrebnih za menjavo prve generacije. Za Volvo, ki mu pod kitajskim Geelyem prav tako ne manjka življenja, je to nadvse pomemben izdelek, saj je pripravljen na novi prilagodljivi veliki vozni osnovi, s katere bodo postopoma pripeljali še drugi večji avtomobili te znamke. XC 90 prihaja z novimi motorji in tudi v izvedbi priključnega hibrida.

Brez SUV nam živeti ni

Že omenjena športna terenca sta le dva iz te kategorije vozil, za katero se zdi, da novosti kar bruha, industrija pa meni, da je tu zanjo še največ manevrskega prostora. Tako je v Parizu mogoče videti novosti različnih velikosti. Med večjimi sta kia sorento in premijski BMW X6, med malo manjšimi pa se na prizorišče vrača nekoč umaknjena honda HR-V, ki je za zdaj še prototip. Tu je tudi novi kompaktnejši SUV NX iz prestižnega Lexusa, matična Toyota pa takšen izdelek napoveduje s študijo C-HR. S kompaktnim SUV, ki ima možnost štirikolesnega pogona in verjetno na terenu zmore marsikaj, je nastopil tudi Fiat. Fiat 500X je tehnični sorodnik jeepa renegade, a je oblikovan v slogu družine 500. Zamenjuje nekdanjega fiata sedici iz partnerstva s Suzukijem, prav slednji pa uvaja na trg še enega manjšega terenca z nekoč dobro znanim imenom vitara.

Posel kot »običajno«

Tako kot na vsaki avtomobilski razstavi je tudi v Parizu zbranih nekaj avtomobilov velikih proizvodnih številk, ki so seveda za znamke zelo pomembni. Opel predstavlja peto generacijo corse, ki je dobila sodobnejšo zunanjo in notranjo podobo – spredaj se rahlo navezuje na model adam –, ohranila pa zelo podobne mere kot doslej. Seveda je v njej nekaj nove tehnike, med drugim trivaljni litrski prisilno polnjeni bencinski motor. Z na novo pripravljenim podvozjem bo corsa v tri- ali petvratni izvedbi v zelo zahtevnem segmentu B neposredna tekmica novi škodi fabii, še enemu izdelku koncerna Volkswagen, ki je pripravljen na modularni platformi MQB. Fabia je že takoj dobila kombilimuzinsko in karavansko različico, ki merita v dolžino nekaj manj kot štiri oziroma 4,25 metra. Ker je nižja in širša, deluje malce bolj atletsko kot doslej. Med motorji so tri- in štirivaljni bencinci in dizli. Tu je tudi hyundai i20 nove generacije, o katerem smo že podrobneje poročali. Honda še z enim prototipom napoveduje novega jazza, ki bo malo daljši kot doslej, na pogled pa bliže večjemu civicu. Ohranja odlično sedežno prilagodljivost in uvaja nov 1,3-litrski bencinski motor z ročnim menjalnikom s šestimi stopnjami.

Ni pa vse le v obnavljanju modelskih linij, ampak se je kdaj treba tudi vrniti k njim. Nissan dolgo ni imel modela nižjega srednjega razreda (se še spomnite almere?) in zdaj to vrzel zapolnjuje z modelom pulsar, ki se ponaša z dobro izkoriščeno prostornostjo, prikazan pa je tudi z najzmogljivejšim bencinskim motorjem 1.6 DIG-T 190 z močjo 140 kW.

Zvezde(a)

Ob teh čisto novih modelih oziroma njihovih napovedih kar zmanjka vrstic za različne nove podizvedbe znanih izdelkov, kot so petvratni mini, Volkswagnov robustni štirikolesno gnani golf alltrac in podobni seat leon X-perience, najmanjši münchenski kabriolet BMW serije 2 cabrio, audi TT roadster z zložljivo streho ...

So tudi športni avtomobili, Ford bo svojega legendarnega mustanga prvič uradno začel prodajati tudi v Evropi. V Parizu je tudi kakšna čisto posebna zvezda, recimo mercedes AMG-GT, domnevni naslednik modela SLS AMG, ki pa je malo bolj prizemljen, saj nima dvižnih vrat in tudi bencinski osemvaljnik z dvema turbinama z največjo močjo 340 ali 375 kW je manjši kot pri SLS. A ta elegantni gran turismo ima kljub temu velike cilje, upravičeno meri na kakega dosedanjega lastnika porscheja 911.