Plenilec je dobil težko pričakovani podmladek

 Jaguar XE z britansko drugačnostjo proti tekmecem Made in Germany.

Objavljeno
19. junij 2015 17.13
Andrej Brglez, Na kolesih
Andrej Brglez, Na kolesih
Tata ima denar in še Britance zelo dobro pozna, tako ni bilo nobenega dvoma, da bo Jaguar z njim precej srečnejši kot pred tem z Američani. Najbolj množični Jaguarjev model XE že kaže težko pričakovane značilnosti novega, a s starim bistvom prežetega Jaguarja.

Ratan Tata se je že pred časom upokojil, a kot pravi član ene najpomembnejših indijskih industrijskih družin ne miruje in menda še prav pozorno gleda pod prste tistim, ki morajo na trdne noge postaviti Jaguar. Kako ne bi, saj si je to divjo mačko močno želel v svoji kletki.

Jasno je, da lahko Jaguar med premijskimi tekmeci še vedno stavi predvsem na potencirano britansko drugačnost in upa, da bo z njo ujel tiste kupce najboljšega v razredu, ki iščejo izdelek brez napisa Made in Germany. Tata je to razumel in vložil v oživitev znamke enormne količine denarja, Jaguar in Land Rover pa sta v dobrih petih letih od prevzema potrojila proizvodnjo in podvojila število zaposlenih v tovarni Solihull blizu mesta Birmingham.

XE je torej izdelek nove dobe, pri katerem obljubljajo, da drugačnost ne bo vidna samo na papirju in v obliki, temveč jo bo mogoče tudi začutiti na mestih, ki so jaguarje v preteklosti tako značilno odlikovala. Audi A4, mercedes razreda C in BMW serije 3 pišejo vsak svojo zgodbo, ki se vmes ne prekinja, ampak zgolj plemeniti, XE pa mora pozabljena čustva šele obuditi. Na visoko mesto so postavili vozno dinamiko, temelje zanjo pa postavili v togi samonosni karoseriji, ki je v kar 75 odstotkih narejena iz aluminija. Togost in lahkost karoserijske strukture so nadgradili s tehnično športnejšo izvedbo podvozja, ki ima spredaj dvojna trikotna prečna vodila, zadaj pa kolesi kroti prema z več vodili. Dodati velja, da so krmilni mehanizem opremili z električnim servom, kar je odmik od hišne tradicije, a zagotavljajo, da je nastavitev sistema takšna, da je občutek v dlaneh še vedno dovolj neposreden in je odzivnost na volanskem obroču na pričakovano visoki hišni ravni. Rodbinski oblikovni značaj kaže XE predvsem v sprednjem delu, kjer mu dinamično linijo zagotavlja precejšnja razdalja med kolesoma in armaturo. To je dalo oblikovalcem dodatno možnost za učvrstitev športnega značaja, kar so naredili s poudarjeno napetim pokrovom motorja, ki se lepo prelije v na tekmece prežečo masko hladilnika. Za limuzino, ki meri v dolžino 4672 mm in ima medosno razdaljo 2835 mm, pomeni tako zastavljen oblikovalski poudarek ne samo tesno povezavo z drugimi hišnimi modeli, ampak tudi jasno sporočilo, da išče XE simpatije predvsem med ljubitelji aktivnega poslovnega udobja.

Jaguar XE ima v paleti pet motorjev, med katerimi sta oba dizelska iz nove družine ingenium. Oba sta 2,0-litrska, turbinska, vstopni doseže 120 kW, močnejši pa 132 kW največje moči, pri obeh obljubljajo hitro ogrevanje in majhno porabo goriva (na primer 3,8 l/100 km pri 120-kilovatnem). Dva bencinska stroja imata enako 2,0-litrsko prostornino, eden zmore 147 kW, drugi 176 kW, na prestolu pa je 3,0-litrski z 250 kW največje moči.

Tudi paketi opreme so po novem precej bogati, imenujejo se pure, prestige, portfolio, r-sport in s, ki je rezerviran za športnolimuzinski XE s kompresorskim 3,0-litrskim šestvaljnikom. Osnovni XE pure z dizelskim motorjem moči 120 ali 132 kW stane 38.940 evrov, kupce pa na novo ponudbo v premijskem razredu dodatno opozarjajo tudi z brezplačnim vzdrževanjem v prvih treh letih lastništva.