Pomlajeni Toyotin mali Evropejec

Prvi kilometri: Vsestransko posodobljeni yaris tretje generacije s poudarkom na varnosti in hibridnem pogonu.

Objavljeno
14. april 2017 21.42
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj
Več kot 900 novih delov, povsem evropsko oblikovanje in proizvodnja ter prodaja na globalnem trgu. To so značilnosti za leto 2017 posodobljene tretje generacije (od leta 2011) toyote yaris, ki je v Evropi najuspešnejši oziroma najpomembnejši Toyotin model.

Ob skoraj nespremenjenih zunanjih merah z dolžino tik pod štirimi metri je zdaj tri- ali petvratni yaris precej bolj drzen in dinamičen. To so dosegli s spremenjeno arhitekturo sprednjega in zadnjega dela vozila. Ob spremenjenih sprednjih lučeh sta nova maska in odbijač. Kakor pravijo Toyotini oblikovalci, so s tem ustvarili tako imenovano katamaransko obliko, ki optično razširi sprednji del avtomobila in poudarja tridimenzionalnost; dinamičnost karoserije so povečali še s poudarjenimi bočnimi linijami. Na novo so zasnovana vrata prtljažnega prostora, ki se končajo s simpatičnim repkom; zadnje luči so pri nekaterih opremskih paketih lahko tudi v LED-izvedbi. Katamaransko arhitekturo so z novo obliko odbijača nadaljevali na zadku. Dodali so tudi nove barvne kombinacije.

Posodobitev je očitna tudi v pot­niški kabini, kjer so uporabili več mehke plastike, ki je pri bogatejših opremah dvobarvna. Inštrumentna plošča je med dvema okroglima prikazovalnikoma hitrosti in vrtljajev dobila nov barvni informacijski zaslon, izboljšali so tudi volanski obroč z nekaterimi upravljali.

Vsi vemo, da je Toyota pionir hibridnega pogona, zato tudi pri posodobljenem yarisu dajejo največji poudarek hibridni različici. Gre za kombinacijo 1,5-litrskega bencinskega štirivaljnika in elektromotorja s sistemsko močjo 74 kW (100 KM), kar zadostuje za največjo hitrost 165 km/h in pospešek z mesta do 100 km/h v 11,8 sekunde. Menjalnik je v tem primeru vedno samodejni brezstopenjski in zmanjšanje njegove glasnosti, predvsem med pospeševanjem, ko se bencinski motor zavrti v visoke vrtljaje, je bila ena glavnih nalog, ki so si jih pri Toyoti zadali ob tokratni posodobitvi. Med prvimi kilometri smo se lahko prepričali, da so bili uspešni, saj hibridni yaris med pospeševanjem ni več neprijetno glasen in prehodi med delovanjem električnega in bencinskega motorja so veliko manj opazni. Seveda je razmerje med delovanjem obeh motorjev odvisno od teže voznikove noge, a dejstvo je, da je v povprečju mogoče prevoziti na elektriko celo nekaj več kot polovico časa trajanja vožnje. V realnem življenju to pomeni, da se poraba goriva giblje med 4,5 in petimi litri na 100 prevoženih kilometrov, seveda pa bo za realno oceno potreben daljši preizkus. Za izboljšanje voznega udobja so spremenili tudi vpetje bencinskega motorja, izboljšali so vzmetenje in blažilnike ter volanski mehanizem. Tako je nastal odlično vodljiv, tih in nasploh prijeten avtomobil.

Čeprav je jasna Toyotina usmeritev, da bi bilo do leta 2020 njeno vsako drugo vozilo na hibridni pogon, so tokrat pri yarisu dodali še nov 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, s katerim so nadomestili 1,33-litrskega predhodnika. Z novincem so se pripravili na prihajajoči emisijski standard evro 6c in realni vozni cikel (RDE – real driving emissions). Ima največjo moč 82 kW (110 KM) in največji navor 136 Nm pri 4400 vrt./min. Ob boljših pospeških je do 12 odstotkov varčnejši kot 1,33-litrski predhodnik.

Poleg posodobljenega hibridnega pogona in novega 1,5-litrskega bencinca sta še naprej v ponudbi litrski bencinski trivaljnik (51 kW/70 KM) in 1,4-litrski dizel (66 kW/90 KM), ki ga je doslej izbralo le malo kupcev yarisa. Za tiste, ki jim omenjeni agregati ne bodo zadoščali, pa so pri Toyoti, spodbujeni z dobrimi rezultati novega dirkalnika WRC, pripravili še športno nabrušenega yarisa GRMN (gazoo racing mastering nurburgring), ki ima 1,8-litrski bencinski motor z 210 konji in ga bodo dali na trg na začetku leta 2018.

Pomemben del tokratne posodobitve so tudi varnostni asistenčni sistemi. V nasprotju z večino evropskih proizvajalcev Toyota vztraja pri filozofiji, da so varnostni sistemi, ki jih poimenujejo s skupnim imenom toyota safety sense, serijski ne glede na stopnjo opreme. Ta varnostni paket vključuje sistem za opozarjanje pred naletom in samodejno zaviranje v sili, samodejno prilagajanje dolgih luči, opozorilo na zapuščanje voznega pasu, sistem prepoznavanja prometnih znakov in zategovalnik varnostnega pasu tudi na zadnjih sedežih; poleg tega so izboljšali pritrjevanje otroških sedežev.

Novi yarisi so že na slovenskem trgu. Kot najzanimivejšega omenimo petvratnega 1.5 VVT-i hibrid z vstopnim paketom opreme luna, ki ga s popustom v okviru posebne salonske ponudbe do konca junija lahko kupite za 13.950 evrov.