Porschejev avto prinese 16 tisočakov

 Premijske tovarne ustvarijo največ dobička na prodani avtomobil

Objavljeno
20. september 2013 15.10
jkov*Porsche 911
Gašper Boncelj
Gašper Boncelj

Ni skrivnost, da nekateri premijski proizvajalci zelo dobro služijo. Poznamo poročila o visokih dobičkih, včasih pa poskuša kako analitsko podjetje tudi izračunati, koliko komu prinese vsak prodan avtomobil. V tem pogledu sta daleč spredaj Porsche in Ferrari, med množičnimi proizvajalci pa Toyota.

Po študiji nemškega analitskega inštituta Center Automotive Research, je bil v letošnjem prvem polletju največji zaslužkar Porsche, ki je po njihovih podatkih z vsakim prodanim avtomobilom ustvaril 16.590 evrov dobička, na drugem mestu sta bila Ferrari in Maserati s 15 tisočaki, precej niže nemška premijska predstavnika Audi in BMW, še malo za njima Mercedes-Benz.

Porschejeva marža je menda 18-odstotna, pri Ferrariju znaša 15 odstotkov, pri Audiju 10 odstotkov. Med množičnimi proizvajalci je najviše Toyota (niso navedli, ali so upoštevali njeno luksuzno znamko Lexus, ki izdeluje predvsem premijska in s tem dražja vozila), zelo visoko pa tudi Hyundai, njuna marža je okoli devet odstotkov.

Precej niže je v tej razvrstitvi Volkswagen (629 evrov). Z izgubo pa so v prvi polovici letos delali Fiat, Seat, Peugeot-Citroën ter Renault. To seveda ni veliko presenečenje, saj tudi poslovni rezultati omenjenih tovarn v zadnjih letih niso bleseteči.

Vse omenjene številke so izračunali na podlagi podatkov o dobičku podjetij pred plačilom davka in obresti (EBIT).