Porsche 911 carrera pred novim poglavjem

Turbo motoro v porscheju carreri 911 – odločitev ni čustvena, ampak logična

Objavljeno
04. december 2015 13.48
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Prvič v zgodovini ima carrera turbo. Za tradicionaliste mora biti ta informacija boleča. Tako kot je bila tista pred leti, ko je motor namesto zraka začela hladiti voda. Takrat so govorili, da je s tem konec prave 911, a se ne bi mogli bolj motiti. Skeptike, romantike in tradicio­naliste pa čaka še eno razočaranje, nova 911 utegne biti zadetek v polno.

Porsche se je z legendarno 911 tokrat znašel na novem pomembnem križišču. Pravzaprav so se že pred dobrimi štirimi leti, ko je uprava sprejela odločitev, da bodo v vstopni model, se pravi karizmatično carrero, vgradili povsem nov agregat, ki bo podprt z dvema turbinama. Razlog je preprost in sloni na enaki dilemi kot takrat, ko so končali tradicijo zračno hlajenih agregatov. Zahteve po zmanjšanju porabe in izpustov na eni strani ter povečanju motorne moči in eksplozivnosti na drugi neizprosno jemljejo svoj davek. Tradicionalisti bodo rekli, da se bo z uvedbo dveh turbin izgubil značaj atmosferskega bokserja, se pravi njegov globoki kovinski zvok. Tudi pri sklepanju tega kompromisa se torej ni nič spremenilo, zvok je bil namreč izjemno pomemben del šarma zračno hlajene 911, in ko je prišel nov agregat, je voda del akustike nedvomno odplaknila. Čeprav je treba dodati, da so inženirji iz Weissacha tokrat kot kakšen Harry Potter dosegli zelo podobno zvočno kuliso, kakor se je spomnimo iz »starih« dobrih časov. Ob zagonu in v nizkih vrtljajih je zvok celo bližje zračno hlajenim, kot je bil pri odhajajočem atmo­sferskem bokserju, ob priganjanju pa postane precej bolj rezek. Zvok turbin se takrat sliši kot zajemanje zraka pri vojaškem lovcu. Ob preklopu v program sport ali sport+, kar se po novem naredi z vrtljivim gumbom na volanskem obroču, se ob močnem zaviranju ali prestavljanju navzdol bobnenju iz izpušnih cevi pridruži še rafal različnih pokov. Oboje lahko polepša dan vsem, ki so od mladih nog porivali avtomobile po mizi in zraven posnemali zvoke motorja.

Že po prvem preskusu carrere z novim motorjem pa se zdi, da bo to uspešno nadaljevanje izjemne zgodbe. Podatki povedo veliko; carrera in carrera S imata enako prostornino motorja, 2981 ccm, a različno moč. Carrera zmore 272 kW (370 KM), carrera S 309 kW (420 KM). V obeh modelih to pomeni prirastek moči za 20 KM, bolj kot gola moč pa je zdaj preprič­ljiva njena razporeditev po polju motornih vrtljajev. Carrera še nikoli ni bila tako temperamentna, eksplozivnost na pedalu za plin je neverjetna. Navor, 450 Nm pri carreri in 500 Nm pri različici S, skupaj s turbinama opravi odlično delo tudi pri pospeševanju od 0 do 100 km/h, carrera za to potrebuje 4,2 sekunde, S pa 3,9 sekunde.

Carrera je tokrat prenovljena predvsem tehnično, na zunaj jo prepoznate le po rahlo spremenjenih režah na sprednjem odbijaču, dveh na sredino nameščenih izpušnih ceveh zadaj ter po odprtinah na obeh bočnih straneh zadnjega odbijača. Te so tam zato, ker se prek prav tako močno spremenjenega zadnjega spojlerja zračni tok usmerja neposredno v hladilnik polnilnega zraka, spodnji odprtini pa omogočata dodat­no pomoč pri odvajanju vročega. Tehničnih novosti in izboljšav je v drobovju nove carrere še dovolj, kar zgolj potrjuje vtis, da pri občutljivem preskoku iz atmosferskega v turbo čas niso ničesar prepustili naključju. Vsak generacijski preskok se za volanom dobro občuti in tokrat ni prav nič drugače. Carrera še nikoli ni bila boljša, izboljšati nekaj, kar je odlično, pa ni majhna stvar.