Športni terenci so še naprej avtomobili, pri katerih novosti ne zmanjka. Eden novincev srednje velikosti je renault kadjar, deluje podobno čedno kot manjši brat captur. Dizel in štirikolesni pogon sta na pogled smiselna izbira. Kako se obneseta v vsakdanji uporabi?
Ker smo si verjetno tudi zato izbrali model SUV, v kadjarju sedimo ugodno visoko in lahkotno vstopamo in izstopamo. Spredaj sta sedeža udobna, tudi na daljši vožnji. Glede razporeditve bistvenih stvari na armaturni plošči ni kaj očitati, položaj za volanom je dober. Po menijih večfunkcijskega zaslona se zlahka znajdemo, tudi v močnem soncu je dobro viden. Delovanje nekaterih funkcij je odlično, na primer navigacijska naprava v slovenskem jeziku s pravočasnim obveščanjem o ovirah ali zastojih, drugih pač manj – zmotilo je stalno šumenje po radijskih postajah, tudi klimatska naprava bi morala biti v vročih dneh precej zmogljivejša. Ugoden vtis siceršnje visoke opremljenosti in na primer deloma usnjenih sedežev kvari plastika na armaturni plošči in vratih, ki se v močnem soncu preveč sveti in občasno škripa, ko se recimo z nogo dotaknemo sredinskega dela.
Zadaj dva odrasla sedita presenetljivo udobno, lepo so pripravili dva para nastavkov isofix za otroška sedeža. Osnovna velikost prtljažnika je kar primerna, ne pa rekordna, dvojno dno pa precej plitvo, pod njim sta v testnem vozilu skoraj ves prostor zasedla nizkotonski zvočnik Bose in poleg njega set za popravilo pnevmatik. Lahko pa prtljažnik priročno pregradimo ali ga povečamo, elegantno s potegom vzvodov iz prtljažnika. Nastane ugodno ravno dno, je pa delitev naslona 60/40, škoda, da ne 40/20/40. Rob prtljažnika je lepo obložen s kovino.
Kadjar je z lego na cesti kar prepričal – v ovinkih se ni veliko nagibal, tudi čez luknje se je peljal dovolj mirno. Krmiljenje je korektno, ne vrača pa s ceste izjemno pretanjenih občutkov. Dizelski motor je bil 1,6-litrski štirivaljnik, brnel je kultivirano, ni bil glasen, tudi sistem start-stop se je vklapljal dokaj redno. Če nismo ravno dirkali, smo v okviru hitrostnih omejitev shajali z ugodno porabo – na testu je po računalniku znašala 5,7 litra na 100 kilometrov. Druga plat medalje je, da se ta motor, ki ima moč 96 kW, v kadjarju pri nekaj močnejšem pospeševanju rahlo muči, da je na strmejšem klancu treba kar hitro prestavljati navzdol; takrat je tudi nekaj bolj žejen.
Ko smo že pri klancih – kadjar je imel prilagodljivi štirikolesni pogon, s katerim je v prvi prestavi natančno prestavljivega ročnega menjalnika kar suvereno zmogel strmo in razdrapano, v tem času suho makadamsko dovozno pot. Kadjar se s tem le loči od čisto mehkih SUV-ov, ki imajo terenskost le v kratici. Nedvomno je ta pogon koristna stvar, ki nam bo verjetno najbolj v pomoč v kakem slabem vremenu in na spolzki podlagi, tudi na asfaltnih cestah.