Preizkusili smo: Citroën C-elysee 1.6 blueHDI 100 shine

Skoraj nizkocenovna limuzina z veliko udobja, 
predvsem na slabih cestah.

Objavljeno
07. junij 2017 17.17
Gregor Pucelj
Gregor Pucelj

C-elysee je druga generacija  Citroënove nizkocenovne limuzine, ki so jo kmalu po prelomu drugega tisočletja zasnovali za kitajski trg. Glavne poteze 4,423 metra dolge klasične štirivratne limuzine so ostale nespremenjene. Malo širši je le sprednji del, s katerim deluje C-elysee nekoliko bolj samozavest­no. Ni skrivnost, da je v Španiji izdelani C-elysee namenjen manj razvitim avtomobilskim trgom in zato tudi slabšim cestam. Če v prvem delu za Slovenijo to morda ne velja (več), pa vsekakor velja za naše ceste. In res se na tako ali drugače uničenem asfaltu ali makadamu pokažejo prednosti takšne zasnove. Vozniku je hitro jasno, da ima C-elysee na več delih ojačano karoserijo, ki je nekoliko bolj dvig­njena od tal kot pri večini podobnih limuzin. Slabšim podlagam sta prilagojena vzmetenje in dimenzija pnevmatik (185/65 R 15), ki so na prvi pogled nekoliko za časom, vendar prispevajo pomemben del k udobni vožnji po slabi cesti, kar nas praviloma moti, ko vozimo avtomobile z nizkopresečnimi pnevmatikami, na katerih čutimo vsako grahovo zrno.

Morda ureditev armaturne plošče ni najsodobnejša – s klasičnimi inštrumenti in brez večjega osred­njega zaslona. Je pa zato volanski obroč, oblečen v usnje, kakovosten in dober za oprijem, čeprav nastavljiv le po višini. Poleg tega je volanski mehanizem presenetljivo neposreden, za starejše voznike, ki so nedvomno ciljna publika za takšna vozila, morda celo preveč. Preseneti prostornost potniške kabine, še posebno je več kot dovolj prostora za kolena na zadnjih sedežih, zato ni nenavadno, da je C-elysee priljub­ljen med taksisti. Zgodba o prostornosti se nadaljuje v klasičnem limuzinskem prtljažnem prostoru, ki ima prostornino 506 litrov, z možnostjo dvotretjinskega podiranja naslonjal zadnjih sedežev. Tako ostaneta kot edina zamera majhnost odprtine in visok nakladalni rob, kar je tradicionalna šibkost limuzinskih zadkov. Nisem se mogel ogniti občutku, da bi bil C-elysee še veliko bolj uporaben in prodajno zanimiv kot karavan. A tega pač ne izdelujejo.

Med boljšimi deli vozila je tudi 1,6-litrski štirivaljni turbodizel (blueHDI) s 73 kW (99 KM) pri 3750 vrt.7min. in največjim navorom 254 Nm pri 1750 vrt./min. Pri nižjih vrtljajih je nekoliko glasen, a dovolj odziven in zgledno streže siceršnjim zmogljivostim tega citroëna; s petstopenjskim ročnim menjalnikom C-elysee doseže največjo hitrost 183 km/h in pospeši z mesta do 100 km/h v 10,8 sekunde. Ob vsem tem ne razočara s porabo goriva, saj je med testnimi vožnjami v povprečju popil zgolj 4,7 litra na 100 kilometrov. Omenil sem že, da testni C-elysee ni preobložen z najsodobnejšimi pripomočki – v mislih imam predvsem internetno povezljivost in podobne nujnosti, brez katerih nam dandanašnji živeti ni. Je pa opremljen s sistemom za prostoročno telefoniranje, tempomatom in zadnjimi parkirnimi senzorji. A po drugi strani z le ročno nastavljivo klimatsko napravo … Očitno je to davek razmeroma nizke cene, ki je pri takšnih avtomobilih najpomembnejša.