Preizkusili smo: Citroën C3 shine pure tech 82 BVM

ovi C3 je precej drugačen od prejšnjega, ni pa pri tej različici boljše čisto vse.

Objavljeno
06. januar 2017 17.00
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič
Novi C3, tako kot malo pred njim C4 cactus, že nekoliko sledi novi veri koncerna PSA: da bodo avtomobili meščanov vse bolj namenjeni rekreaciji – tako kot že dolgo velja za motorna kolesa. Velika je izbira tehnike, opreme in barv – odločajte se premišljeno.

Trivaljni bencinski motor s 1199 ccm gibne prostornine poznamo že iz več avtomobilov koncerna PSA. Razvije 60 kW (82 KM) pri 5750 vrtljajih in je na navadni cesti zelo nepožrešen. V C3 pokaže malo drugačen značaj kot v večjem cactusu: tu je ogret na mestu popolnoma neslišen, med dolgo vožnjo pa postaja z značilnim renčanjem in kancem nemirnosti počasi nadležen. C3 doseže največ­jo hitrost 168 km/h in na testu je popil med 5,6 in 6,6 litra na 100 km poti. Ko bo avtomobil popolnoma utečen, bo poraba najbrž še manjša. Ker je lažji kot cactus (1055 kg), je C3 malo živahnejši in se vzpenja precej bolj samozavestno. Tudi avtocestno hitrost doseže lahkotno. Še nekoliko trd petstopenjski menjalnik je primerno stopnjevan, brez običajne visoke stopnice med 2. in 3. prestavo. Če se poglobite v menije, lahko izklopite nadzor zdrsa gnanih koles, a le do 50 km/h.

Dokler je cesta gladka, je C3 udobno vzmeten in ima dobre voz­ne lastnosti, ni pa športnik. Volan je lahkoten in sprejemljivo informativen. Zavore so odlične, zmog­ljive in odmerljive, ročna zavora je mehanska. Na slabi cesti je pesem bolj žalostna in precej glasnejša. Na kratkih, ostrih neravninah posebno udarja zadnja prema, tako zvočno kot mehansko. Na vegasti cesti se občasno začuti nenavadno nihanje okrog vzdolžne osi. Vzrok si upamo pripisati precej neposrečeni izbiri opcijskih lahkih koles z nizkopresečnimi zimskimi gumami (205/50 R17). Ni vse dobro, kar je lepo.

Za slabe štiri metre dolg avtomobil je spredaj dovolj prostora. Vidljivost je dokaj omejena in samozatemnilno notranje ter zunanji ogledali imajo precej različno povečavo. A ogledala so velika in pri tej opremi je tudi optična pomoč pri parkiranju serijska – vendar počasi naznanja zmanjševanje razdalje. Sedeža sta okrašena z rdečim šivom in voznikovemu nastav­ljamo tudi višino, zgornje vodilo varnostnih pasov pa ni nastavljivo. Volanski obroč je nastavljiv po višini in globini, odložišča so čisto uporabna. Nekam razmetanih upravljal se privadiš, kombinacija analognih merilnikov in velikega osrednjega zaslona za nadzor medijskih in drugih pomožnih naprav je prav prijetna.

Tempomat-omejevalnik hitrosti se moraš naučiti uporabljati slepo, ker je skrit pod volanovo prečko. Samodejna klimatska naprava je nekoliko muhasta, od asistenc omenimo zaznavanje utrujenosti voznika, zaznavanje nehotene spremembe voznega pasu ter ne posebno prepričljivo branje in prikaz omejitev hitrosti. Dobite meglenke, dnevne luči so LED, žarometi so navadni. Skoraj vsa upravljala so osvetljena. Elektrificirana so vsa štiri okna, doplačana zatemnjena stekla še malo poslabšajo vidljivost – pravzaprav je od doplačane opreme pri testnem avtomobilu še najbolj smiselno pravo rezervno kolo. Doplačana je tudi connectedcam citroën, kamera, ki shranjuje video zadnjih minut vož­nje, zmore pa tudi fotografirati in prenesti sliko na vaš pametni telefon. O njeni uporabnosti več v kakem posebnem prispevku.

Zadaj je prostora razredu primerno, na sredini lahko sedi le kdo majhen, tudi zato, ker je tam obsežen tunel kot pri avtomobilih s kardansko gredjo. Držajev ni, sta le obešalnika.

Vrata prtljažnika imajo skoraj vedno umazano odpiralo, se pa odprejo visoko in široko. Prag je visok približno 20 cm, običajna oprema je kompletna. Prtljažnik sprejme 300 litrov in ga povečamo z asimetrično sklopnim naslonjalom zadnje klopi. Pod odprtimi prtljaž­nimi vrati pade v oči neravna in nelakirana površina, kjer se stikata obe karoserijski barvi.

V celem je novi C3 prav prijeten in osvežilen avtomobil, ki pa zahteva ob nakupu zbranost in odpornost na prodajalčeve sugestije.