Preizkusili smo: Ford focus ST 2.0 TDCi

Fordov dizelski športnik kot tekmec golfu GTD

Objavljeno
27. julij 2015 18.09
Bruno Kuzmin, Na kolesih
Bruno Kuzmin, Na kolesih

Je bencinski focus z 250 vranci preveč požrešen, a bi vseeno imeli kaj temu podobnega? Željo izpolnjuje dizelski ST s skoraj pol manjšo porabo goriva in enako mero športnosti pri obliki, podvozju in ureditvi notranjosti.

 

Razlik ni. To je na pogled prav tak­šen focus kot njegov bencinski brat. Nič ne manjka. Domišljijo burijo zajeten in v motorno masko integriran prednji odbijač, stranske obrobe, sredinska šestkotna izpušna cev, nižje podvozje in 18-palčna platišča z 235-milimetrskimi pnevmatikami. Atraktivnost še nadgradijo temeljito oprijemljiva prednja sedeža slovite znamke Recaro, kovinske stopalke, črna stropna obloga in trije majhni merilniki na vrhu armaturne plošče za tlak in temperaturo motornega olja ter tlak v turbopolnilniku.

Sledi dilema. Je lahko 2,0-litrski dizel s 136 kW (185 KM) nadomestek za štirivaljnik s 184 kW (250 KM)? Deloma! Dizel briljira pri nizkih in srednjih vrtljajih, kjer vleče konkret­no silovito in razvaja s precej športno melodijo. Nato zmanjka veselja. To ni stroj, ki bi med prestavljanjem spodbujal k vmesnemu dodajanju plina ali vrtenju v najvišje vrtljaje, kjer diha bencinski ST z rezkim in globokim baritonom. Je pa »nadomestek« precej hiter. Na dobri podlagi potegne prek šeststopenjskega ročnega menjalnika do 100 km/h v 8,1 sekunde in doseže 217 km/h. Še bolj privlačna je poraba goriva. Številke so drugačne od bencinskih – tovarna navaja povprečje 4,4 litra. Dejansko shajaš s šestimi do sedmimi litri, kar je daleč od razvrata s celo 13 litri, ki te lahko preseneti pri žlahtnem bratu.

Večji pomislek se poraja glede dizelskega navora. S konkretnimi 400 Nm pri 1750 vrtljajih je za prednji pogon velik izziv. Elektronska zapora diferenciala ima z izbruhi pogonske moči precej dela, kar občutiš na volanu in v nemirnosti prednje preme. ST zahteva med hitrim pospeševanjem na slabših površinah in pri izstopih iz ovinkov precej lekarniške natančnosti pri odmerjanju plina. V nasprotnem postane ford, ki je za tisočaka cenejši od bencinskega brata in se spogleduje predvsem z golfom GTD, precej živčna igrača.