Preizkusili smo: Honda civic grand 1.5 turbo

Prav nič tradicionalna limuzina ali tehnika ljudstvu.

Objavljeno
25. avgust 2017 13.16
Andrej Brglez
Andrej Brglez
Civic ni le steber Hondine prodaje, postal je tudi najučinkovitejši prenašalec tehničnih dosežkov med kupce v množičnem srednjem avtomobilskem razredu. V preteklih dveh generacijah je v tem pogledu malenkost zastal, v novi pa spet predstavlja, kaj vse zmorejo narediti predani japonski razvojniki. Tehnika ljudstvu torej. Desetič.

Grand je štirivratna limuzina, ki pa je daleč od tega, da bi bila klasična. Slednje pri nas niso priljubljene, vsaj ne v tem velikostnem razredu, a ker civic oblikovno že dolgo ni sledilec trendov, tudi pri štirivratni limuzini klasični limuzinski rep spretno skrije v konglomerat različnih vdolbin, presekov, zarez in velikih plastičnih vsadkov.

Iz praktičnega zornega kota je oblika štirivratnega civica pridelala majhna vrata prtljažnika in nerodno majhno nakladalno odprtino. Prostora v prtljažniku je sicer veliko, kar 519 litrov, se je pa treba za kose prtljage potopiti v globine njegove črne luknje. Nizko padajoča streha jemlje nekaj davka pri prostoru za glavo na zadnji klopi in preglednosti nazaj, kar pa je splošna značilnost sodobnih limuzin. Od tod naprej civic blesti in je lahko v marsičem vzor tekmecem.

V zadnjem času skoraj brez izjeme hvalimo prednosti samodejnih menjalnikov, a civic ima tak klasičen šeststopenjski ročni menjalnik, da je še v kolonah užitek prestavljati po starem. Natančen, čvrst in s kratkimi gibi je dokaz izjemne mehanske natančnosti. Enak užitek ponuja volan. Od skrajne leve do skrajne desne lege je dovolj narediti zgolj dva zavrtljaja, ali drugače: od naravnost poravnanih koles do skrajne leve ali desne je le en poln obrat. Prevedeno v voznikove občutke to pomeni, da izjemno natančen variabilni mehanizem ponuja vrhunsko vozniško izkušnjo.

Pri nas je bencinsko gnana, hitra in radoživa honda civic z 1,5-litrskim agregatom in močjo 134 kW (182 KM) na testu v povprečju porabila ugodnih 6,8 l/100 km. Tehnično brezhibno pripravljeno ponudbo so nadgradili s cenovno dobro premišljenimi paketi opreme. Preskušani civic executive, ki je opremljen do vrha, je imel na primer tudi slovenska govorna opozorila, gretje usnjenih sedežev, stekleno streho, sistem za opozarjanje na mrtvi kot, pametni ključ in še bi lahko naštevali. Za 26.490 evrov.