Preizkusili smo: Jeep renegade 1.6 multijet 16v TCT limited

Primeren kandidat za drugi (prestižni) avtomobil pri hiši.

Objavljeno
05. maj 2017 17.30
Aljaž Vrabec
Aljaž Vrabec
S preskusom tokratnega jeepa renegada so nas postavili pred precej nehvaležno nalogo. Dali so nam namreč ključe športnega terenca, ki pa nima štirikolesnega pogona. Zato je bil test kar malo dolgočasen, saj avtomobil s takšno podobo vabi na brezpotja.

Takoj je jasno, zakaj so pri jeepu tako ponosni na prenovljenega renegada. S številnimi modnimi dodatki je še lepši in atraktivnejši, zato so se med našimi testnimi vožnjami za njim obračali številni mimoidoči. Nekateri z odobravanjem, kdo celo z zavistjo. Ampak o tem morda kdaj drugič …

Celotna zunanja podoba je velik poklon legendi in pravemu vojaš­kemu veteranu. Originalni jeep je bil tako uporaben in vzdržljiv avtomobil, da so ga ameriški vojski zavidali vsi konkurenti. Zanj so trdili, da je zvest kot pes, močan kot mula in okreten kot koza. Američani so med drugo svetovno vojno naredili celo toliko jeepov, da so Nemci mislili, da je vsak ameriški vojak dobil svojega. Prav lani je minilo 75 let od nastanka tega avtomobila. Obstaja več teorij, od kod ime jeep (nobena ni potrjena), vsekakor pa se je razširilo na celoten avtomobilski segment, zato še danes tak­šno vozilo poimenujemo – džip. A marsikaj se je v dolgi zgodovini tudi spremenilo, med drugim je last­ništvo iz ameriških rok prešlo v italijanske.

Prenovljeni jeep renegade je enako lično oblikovan tudi znotraj. Masivna armaturna plošča navduši takoj ob prvem vstopu. Za okrepitev terenskega občutka je spredaj pri sovozniku dodan ročaj, v sredini pa okrasni napis »since 1941«, da potniki ves čas vedo, da so v družbi potomca legendarnega »vojaka«.

Toda če je šel nekoč vojaški jeep čez drn in strm, testna različica renegada nima štirikolesnega pogona, zato ni primerna za divja brezpotja in iskanje skrajnih meja zunaj urejenih poti, a po kakšnem kolovozu do gozdne koče bo že zmogla. Vsekakor je namenjena predvsem za drugi (prestižni) avtomobil pri hiši.

V notranjosti ni nobenega presežka pri prostornosti, zato je renegade težko pr(a)vi družinski avtomobil. Pri uporabniški izkuš­nji je največja prednost, da se v njem sedi precej pokončno, zato je primeren za ljudi, ki imajo težave s hrbtenico in se težko usedajo v nizke avtomobile. Prtljažnik ima 351 litrov prostora, lepo je oblikovan, a po uporabnosti ni nič posebnega.

Čeprav na pogled deluje mogočno, renegade ni pretirano dolg (4,26 metra), toda kljub temu ni preveč okreten na majhnem prostoru. Dizelski motor s 120 konjskimi močmi (88 kW) je primeren za vsakodnevno uporabo, poraba na testnih vožnjah se je gibala med 7,7 in 7,9 litra na sto prevoženih kilometrov. Največjo hitrost doseže pri 178 kilometrih na uro, do stotice pospeši v 10,2 sekunde. V primerjavi s prehod­niki je izboljšano udobje med vožnjo, saj je v avtomobilu manj tresenja, prav tako skoraj ni občutiti bočnega nagibanja med malce hitrejšo vožnjo skozi ovinke. Za piko na i bi bil potreben še štirikolesni pogon, ki je kupcem seveda na voljo, toda v dražjih različicah.