Preizkusili smo: Kia optima SW 1.7 CRDi 104 kW

Korejski passat s kombijevskim zadkom je uravnotežen avtomobil s praktičnimi lastnostmi.

Objavljeno
28. april 2017 17.18
Bruno Kuzmin
Bruno Kuzmin
Optimo oziroma ponekod po svetu magentisa prve, druge in tretje generacije smo poznali v limuzinski izvedbi. S prihodom modela četrte generacije je luč sveta ugledal še SW, s katerim se Kia podaja v boj s tradicionalnimi ponudniki srednje velikih, poslovni in družinski rabi namenjenih karavanov.

Receptura je pričakovana in že na pogled optimistična. Kombijevska kia je oborožena z vsem, kar pričakujejo kupci srednje velikih, zdaj le še deset do dvajset centimetrov manj kot pet metrov dolgih karavanov. Tu ni veliko izjem. Optima je zato velik in v vseh pogledih nadpovprečno prostoren avtomobil, kjer lahko gostiš na zadnji klopi predsednika države, pa bo lepše stegnil noge kot v marsikateri precej dražji nemški limuzini. Po tej plati igra novinka na zelo podobne strune kot odtenek večja škoda superb.

To je kombi družinskih vrlin. Naj gre za priročno zlaganje tridelnega naslona zadnje klopi, velikost in urejenost 552-litrskega prtljažnika, veliko nakladalno odprtino ali električni pomik zadnjih vrat. In ne sprašujte, ali lahko vanj spraviš moško gorsko kolo? Prtljažno brezno, ki ga ustvariš s preprostim potegom dveh stranskih vzvodov, zlahka pogoltne za 1686 litrov prtljage. Ali kaj pogrešamo? Morda le prtljažna vrata z dvižnim steklom, kakršna imajo touringi znamke BMW.

Kako visoko meri Kia z novo optimo, razkriva prednji del kabine. Izvedba s paketom EX limited je daleč od običajne. Za udobnejše in lagodnejše počutje skrbijo: usnjeno oblazinjenje s spredaj ogrevanima in hlajenima sedežema, zajetna panoramska streha, sedemstopenjski samodejni menjalnik z volanskima prestavnima ročicama, sistemi za ohranjanje voznega pasu ter opozarjanje na vozila v mrtvem kotu in radarski tempomat, ki zna avtomobil konkretno ustavljati. Seveda ne manjka niti »šminka«, recimo 18-palčna platišča in navidezne zračne reže na prednjih batnikih. Najnovejša optima je po teh plateh vse prej kot sramežljiv avtomobil in opominja, da se avtomobilizem ne začenja in ne končuje več le v Nemčiji! Nič manj dosledna ni izdelava. To je na otip in pogled dobro sestavljen avtomobil, v katerem udobno sediš in se zlahka navdušiš nad lepo oblikovanim volanskim obročem, sredinsko konzolo s pokritimi predalčki in odlagališčem za brezžično polnjenje telefona.

Tu je še parkirni sistem s štirimi kamerami in 360-stopinjskim prikazom slike dogajanja okoli vozila – zadeva deluje po pričakovanjih. Le v mokrem vremenu je slika »motna«. Roko na srce, če je lahko tako pri dražjih »germanih«, je lahko tudi tukaj, čeprav obstajajo rešitve za takšne nadloge. Bolj se zapiše v spomin avdiofilsko ozvočenje Harman Kardon, ki mu stoji ob strani avdiosistem z digitalnim sprejemnikom DAB – ta pri nas še vedno deluje slabše kot klasika FM, ki jo je treba vsakič znova aktivirati. Vse prej kot raznolika pa je motorna ponudba. V tem velikostnem razredu se vse večinoma vrti okoli 2,0-litrskih dizlov, korejski pa je z 1,7-litrsko prostornino manjši in načeloma šibkejši. Paradiranje na velikih nagradah rdečih semaforjev ali prebijanje zvočnega zidu odpade, teče pa ta dizel udobno, mirno in nič žejno! Optima porabi povprečno le dobrih šest litrov in recimo na nemških avtocestah zlahka vzdržuje med 150 in 170 km/h – največja hitrost sicer doseže 203 km/h. Še bolj izstopa avtonomija. S 70-litrskim rezervoarjem brez zadrege prevoziš prek tisoč kilometrov. Za vse, ki ne znajo živeti brez športnosti, velja dodati, da ponuja SW poleg običajnega voznega programa športno funkcijo s povečano odzivnostjo motorja, tršim volanom in spremenjeno prestavno karakteristiko prijetno delujočega samodejnega menjalnika z dvema sklopkama.

Optima SW je po vseh plateh uravnotežen in korekten avtomobil, kjer težko najdeš večje pomanjkljivosti. Morda utegne biti pri všečnem karavanu težava le v tem, da za z germansko filozofijo preobremenjene Kranjce ne nosi pravega imena. A podobno je bilo pred leti z mobilnimi telefoni! Zdaj je realnost drugačna …