Preizkusili smo: Mazda MX-5 RF G160 revolution top

 Mazda MX-5 v izvedbi targa ni kompromis, je kompaktni kupe in uživaški roadster

Objavljeno
30. maj 2017 11.23
Andrej Krbavčič
Andrej Krbavčič
Gre za odmirajočo vrsto avtomobila? Z njim se peljeta le dva, če se sploh zbašeta noter. Ne moreš voziti otrok v šolo, niti peljati kolesa na izlet. Ne daje zdaj nujnega občutka sedenja v vsemogočni trdnjavi, ni najmočnejši ... Samo izreden užitek ponuja, če izbereta pravo cesto in si vzameta čas.

Preizkusili smo najmočnejšo, najbolje opremljeno in najdražjo mazdo MX-5 RF. Na hitro nekaj številk: dvolitrski štirivaljnik zmore 118 kW (160 KM) pri 6000 vrt­ljajih, doseže največjo hitrost 215 km/h in kombinirano porablja 6,6 litra bencina na 100 km. Avtomobil tehta 1130 kg, dolg je 3915 mm in kolesa so obuta v pnevmatike velikosti 205/45 R17.

Motor se zbuja s postavljaškim »voumm«, ni popolnoma brez tresljajev, niti tih – pri roadsterju mora biti tako. Zelo je suveren in prožen, pri speljevanju lahko izvrsten, natančen menjalnik uporabiš samo trikrat (prva, tretja in peta ali celo šesta prestava). Motor zadiha s polnimi pljuči pri 2500 vrtljajih, na zelo pestri testni vožnji je poraba goriva znašala zgolj 6,2 l/100 km. Start-stop se zdi precej nadležen, nadzor zdrsa gnanih, seveda zad­njih koles je izklopljiv, a tudi vklop­ljen dopušča v ostrih ovinkih mrščavičen zdrs zadka. Karoserija je vzvojno prav trdna, komaj kaj podrhteva in zato ne utruja niti na dolgih vožnjah. Vzmetenje je trše vrste, vendar ne moti niti nje. Vozne lastnosti so odlične, od podlasične okretnosti, kirurške natančnosti do trmaste, avtocest­ne stabilnosti – želeli bi še malo neposrednejši volan. Kakovost izdelave se kaže v popolni odsotnosti šklepetanja in škripanja, kar je pri roadsterjih redkost. Zavore so odlične, ABS dopušča kratke zdrse. Ročna zavora je klasična in podpira nedovoljene radosti.

Vstopanje raje najprej vadite na skrivnem mestu, če ste veliki ali ne več najbolj gibčni. Recarova sedeža v usnju in alkantari vas razvajajoče ujčkata vso pot, čeprav ni nastavitve višine in napetosti v ledjih – sploh si MX-5 pred nakupom v miru obujte, ni za v vseh smereh velike ljudi. Komur je prav, pa uživa v prijetni športni utesnjenosti. Jasno označena upravljala so na pravih mestih, analogni merilniki so ortodoksni, berljivi. Odličen je zaslon medijskih naprav nad konzolo, navigacija je dobra, radio (tudi DAB+) Bose kljub hrupu motorja poslušljiv. Klimatska naprava je samodejna in skupaj z ogrevanjem omogoča prijetno bivanje z odprto streho v širokem razponu temperatur. Vidljivost ni prav dobra niti brez strehe, zato je pomoč pri parkiranju zadaj dobrodošla. Opozorilo na zadaj v mrtvem kotu vozeče je precej pozno, druge sodobne navlake pa tako skoraj ni.

Streha se v usklajenem baletu odpira in zapira samo 13 sekund in pri hitrosti vožnje do 10 km/h. Spusti se le majhen del strehe in vozite se v zelo neprepišni in dokaj varni targi, zadaj pa ostaja na voljo uporabnih 127 litrov prtljažnika. Prijetno se potuje tudi pri avtocest­ni hitrosti, celo v blagem dežju, če ne ustavljate. Postavljena streha pa daje občutek solidne limuzine za vsako vreme in hitrost. Le kraljične bodo zaznale slaboten tok zraka iz zajetnega prostora za strešni mehanizem.

Mazda je lepa in skladna zgoraj z ali brez. Ne more nadomestiti običajnih avtomobilov, zato pa ponuja še popolnejši stik z naravo in okolico kot motorno kolo.